dentheo schreef:Net door Kalmthout.
Is proeftrein voor HSL samengesteld uit belgische bagagerijtuigen, proeven met nieuwste soft van B. zijn blijkbaar afgelopen???
Wat zou het resultaat zijn ?? Wel bepalend voor moment dat Benelux over Brecht gaat rijden...
Voor testritten TRAXX via Brecht naar Rotterdam waren er 8 shifts voorzien op 4 weken tijd om grensoverschrijdend te testen.
Het ging hierbij om testen voor het op punt stellen van de software om ook op Level 2 te kunnen rijden.
Van de 8 voorziene shiften is er uiteindelijk maar 1 doorgegaan wegens alllerlei redenen zoals staking, onbeschikbaarheid instructeur, organisatorische problemen in NL.
Van de shift die wel doorgegaan is weet ik dat ze 2 maal het traject Rotterdam -- Antwerpen en terug hebben gedaan. De eigenlijke resultaten ken ik niet.
In Nederland zelf zijn ook testen gebeurd tijdens diezelfde 4 weken, maar dan op de andere dagen dan grensoverschrijdend voorzien was. De resultaten daarvan ken ik al helemaal niet, maar men is wel van zin om de komende weekends endurance runs te rijden tussen Rotterdam en Breda.
Conclusie : In België is ongeveer niets getest, in Nederland wel.
De gewenste datum om via Brecht te rijden was half juni 2010, maar met de huidige stand van zaken acht ik dat weinig waarschijnlijk en denk ik dat men beter mikt op december 2010.
Een nieuwe sessie testritten wil men half januari aanvatten.