NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Over drie jaar wil de NMBS een nieuwe werkplaats in Melle op de terreinen van het vroegere vormingsstation of rangeerstation. De komende jaren zal de NMBS heel wat nieuwe treinstellen aankopen en voor het onderhoud van het materiaal zijn dan ook nieuwe werkplaatsen nodig. De huidige accomodatie in Merelbeke zal tegen 2012 niet meer voldoen. Bij de werkplaatsen in Melle zullen ook burelen komen, een refter en kleedruimtes voor het personeel. Over een klein jaar starten de werken.
Bron : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... 1124_Melle
Bron : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... 1124_Melle
Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Gaat Merelbeke dan nog open blijven? Er is allesinds toch méér als plaats genoeg in Melle!
-
Merelbeke= verouderde gebouwen en verontreinigde grond door lekken in de gasoil en Diskro leidingen!Presario schreef:Gaat Merelbeke dan nog open blijven? Er is allesinds toch méér als plaats genoeg in Melle!
wegwezen geblazen en zo snel mogelijk...
- trainfreak
Daar waar de nieuwe CW komt is de grond ook verontreinigd hoor, het zal wel veel minder zijn, maar toch.nighttrain schreef:Merelbeke= verouderde gebouwen en verontreinigde grond door lekken in de gasoil en Diskro leidingen!Presario schreef:Gaat Merelbeke dan nog open blijven? Er is allesinds toch méér als plaats genoeg in Melle!
Ik kan me trouwens nog een A4 herinneren aan een poort achter de CW waarop stond dat ze bezig waren die verontreinigd grond terug 'proper' te maken.
Om juist te zijn, zou men eigenlijk niet over Merelbeke mogen spreken.nighttrain schreef:Merelbeke= verouderde gebouwen en verontreinigde grond door lekken in de gasoil en Diskro leidingen!Presario schreef:Gaat Merelbeke dan nog open blijven? Er is allesinds toch méér als plaats genoeg in Melle!
Het NMBS station ''Merelbeke" en het gehele spoorwegemplacement (arsenaal in de volksmond), op een heel klein stukje spoor na, bevindt zich niet op het grondgebied Merelbeke maar gedeeltelijk op het grondgebied Gent (deelgemeente Gentbrugge) en op het grondgebied Melle.
Zo zijn er wel meer voorbeelden: Etterbeek (ligt in Elsene), Koksijde (ligt in Veurne). En als we willen vitten ook Brussel-Noord (Schaarbeek), Brussel-Zuid (Sint-Gillis / randje Anderlecht), Brussel-Luxemburg (Elsene) etc etc...Adler schreef:Om juist te zijn, zou men eigenlijk niet over Merelbeke mogen spreken.nighttrain schreef:Merelbeke= verouderde gebouwen en verontreinigde grond door lekken in de gasoil en Diskro leidingen!Presario schreef:Gaat Merelbeke dan nog open blijven? Er is allesinds toch méér als plaats genoeg in Melle!
Het NMBS station ''Merelbeke" en het gehele spoorwegemplacement (arsenaal in de volksmond) bevindt zich niet op het grondgebied Merelbeke maar gedeeltelijk op het grondgebied Gent (deelgemeente Gentbrugge) en op het grondgebied Melle.
Stel- en werkplaats Schaarbeek bevindt zich dan weer op het grondgebied van Brussel-stad (Laken / Haren).
En de VUB heeft haar campus 100 m verder (die destijds Oefenplein heette) ook hernoemd naar Etterbeek, terwijl deze dus ook in Elsene ligt.MIVB-reiziger schreef: Zo zijn er wel meer voorbeelden: Etterbeek (ligt in Elsene), ...

- trainfreak
Ik heb daarnet die A4 terug gezien.trainfreak schreef: Ik kan me trouwens nog een A4 herinneren aan een poort achter de CW waarop stond dat ze bezig waren die verontreinigd grond terug 'proper' te maken.
Het was een aankondiging van grote saneringswerken.
Ze zijn gestart in 2005 en de looptijd is 9 jaar.
De bouw van die nieuwe CW zal er dus ook wel iets mee te maken hebben?
Is het eigenlijk de bedoeling dat er ook nog verder gewerkt wordt in de oude gebouwen?
Of moet alles verhuizen? Worden daar ook nog diesels onderhouden?
Of moet alles verhuizen? Worden daar ook nog diesels onderhouden?
-
Wat zal er dan met het stationsgebouw van Melle gebeuren?
- trainfreak
Dat zal wel blijven zeker?Hogersluys schreef:Wat zal er dan met het stationsgebouw van Melle gebeuren?
De nieuwe werkplaats komt verderop, tussen de stations van Merelbeke en Melle.
-
Hier?. Aan ruimte ontbreekt het allesinds niet daar. Maar ik herinner mij dat er vlak naast het station van Melle ook een soort werkplaats(je) ligt. Vandaar mijn verwarring.
Een firma van spoorwerken heeft haar rollend materieel daar achter het station staan. De naam van die firma ontglipt mij nu.
Denys? Chabot? Frateur-Depourcq? Strukton? BAM?Dietrich schreef:Een firma van spoorwerken heeft haar rollend materieel daar achter het station staan. De naam van die firma ontglipt mij nu.
- trainfreak
Het is een minder bekende.Trammist schreef:Denys? Chabot? Frateur-Depourcq? Strukton? BAM?Dietrich schreef:Een firma van spoorwerken heeft haar rollend materieel daar achter het station staan. De naam van die firma ontglipt mij nu.
Maar aan het station veranderd dus niets.
Kijk naar het bericht van hogersluys, volgens mij zal daar de nieuwe werkplaats komen.