Pagina 1 van 2
NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Geplaatst: 24 nov 2009, 19:52
door The_gold
Over drie jaar wil de NMBS een nieuwe werkplaats in Melle op de terreinen van het vroegere vormingsstation of rangeerstation. De komende jaren zal de NMBS heel wat nieuwe treinstellen aankopen en voor het onderhoud van het materiaal zijn dan ook nieuwe werkplaatsen nodig. De huidige accomodatie in Merelbeke zal tegen 2012 niet meer voldoen. Bij de werkplaatsen in Melle zullen ook burelen komen, een refter en kleedruimtes voor het personeel. Over een klein jaar starten de werken.
Bron :
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... 1124_Melle
Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Geplaatst: 24 nov 2009, 19:59
door Presario
Gaat Merelbeke dan nog open blijven? Er is allesinds toch méér als plaats genoeg in Melle!
Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Geplaatst: 24 nov 2009, 20:53
door nighttrain
Presario schreef:Gaat Merelbeke dan nog open blijven? Er is allesinds toch méér als plaats genoeg in Melle!
Merelbeke= verouderde gebouwen en verontreinigde grond door lekken in de gasoil en Diskro leidingen!
wegwezen geblazen en zo snel mogelijk...
Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Geplaatst: 24 nov 2009, 21:04
door trainfreak
nighttrain schreef:Presario schreef:Gaat Merelbeke dan nog open blijven? Er is allesinds toch méér als plaats genoeg in Melle!
Merelbeke= verouderde gebouwen en verontreinigde grond door lekken in de gasoil en Diskro leidingen!
wegwezen geblazen en zo snel mogelijk...
Daar waar de nieuwe CW komt is de grond ook verontreinigd hoor, het zal wel veel minder zijn, maar toch.
Ik kan me trouwens nog een A4 herinneren aan een poort achter de CW waarop stond dat ze bezig waren die verontreinigd grond terug 'proper' te maken.
Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Geplaatst: 26 nov 2009, 07:08
door Adler
nighttrain schreef:Presario schreef:Gaat Merelbeke dan nog open blijven? Er is allesinds toch méér als plaats genoeg in Melle!
Merelbeke= verouderde gebouwen en verontreinigde grond door lekken in de gasoil en Diskro leidingen!
wegwezen geblazen en zo snel mogelijk...
Om juist te zijn, zou men eigenlijk niet over Merelbeke mogen spreken.
Het NMBS station ''Merelbeke" en het gehele spoorwegemplacement (arsenaal in de volksmond), op een heel klein stukje spoor na, bevindt zich niet op het grondgebied Merelbeke maar gedeeltelijk op het grondgebied Gent (deelgemeente Gentbrugge) en op het grondgebied Melle.
Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Geplaatst: 26 nov 2009, 07:17
door Steve
Adler schreef:nighttrain schreef:Presario schreef:Gaat Merelbeke dan nog open blijven? Er is allesinds toch méér als plaats genoeg in Melle!
Merelbeke= verouderde gebouwen en verontreinigde grond door lekken in de gasoil en Diskro leidingen!
wegwezen geblazen en zo snel mogelijk...
Om juist te zijn, zou men eigenlijk niet over Merelbeke mogen spreken.
Het NMBS station ''Merelbeke" en het gehele spoorwegemplacement (arsenaal in de volksmond) bevindt zich niet op het grondgebied Merelbeke maar gedeeltelijk op het grondgebied Gent (deelgemeente Gentbrugge) en op het grondgebied Melle.
Zo zijn er wel meer voorbeelden: Etterbeek (ligt in Elsene), Koksijde (ligt in Veurne). En als we willen vitten ook Brussel-Noord (Schaarbeek), Brussel-Zuid (Sint-Gillis / randje Anderlecht), Brussel-Luxemburg (Elsene) etc etc...
Stel- en werkplaats Schaarbeek bevindt zich dan weer op het grondgebied van Brussel-stad (Laken / Haren).
Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Geplaatst: 26 nov 2009, 11:07
door Dietrich
MIVB-reiziger schreef:
Zo zijn er wel meer voorbeelden: Etterbeek (ligt in Elsene), ...
En de VUB heeft haar campus 100 m verder (die destijds Oefenplein heette) ook hernoemd naar Etterbeek, terwijl deze dus ook in Elsene ligt.

Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Geplaatst: 26 nov 2009, 23:25
door trainfreak
trainfreak schreef:
Ik kan me trouwens nog een A4 herinneren aan een poort achter de CW waarop stond dat ze bezig waren die verontreinigd grond terug 'proper' te maken.
Ik heb daarnet die A4 terug gezien.
Het was een aankondiging van grote saneringswerken.
Ze zijn gestart in 2005 en de looptijd is 9 jaar.
De bouw van die nieuwe CW zal er dus ook wel iets mee te maken hebben?
Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Geplaatst: 14 jan 2010, 14:54
door mk1driver
Is het eigenlijk de bedoeling dat er ook nog verder gewerkt wordt in de oude gebouwen?
Of moet alles verhuizen? Worden daar ook nog diesels onderhouden?
Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Geplaatst: 14 jan 2010, 15:47
door Hogersluys
Wat zal er dan met het stationsgebouw van Melle gebeuren?
Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Geplaatst: 14 jan 2010, 16:04
door trainfreak
Hogersluys schreef:Wat zal er dan met het stationsgebouw van Melle gebeuren?
Dat zal wel blijven zeker?
De nieuwe werkplaats komt verderop, tussen de stations van Merelbeke en Melle.
Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Geplaatst: 15 jan 2010, 13:17
door Hogersluys
Hier?. Aan ruimte ontbreekt het allesinds niet daar. Maar ik herinner mij dat er vlak naast het station van Melle ook een soort werkplaats(je) ligt. Vandaar mijn verwarring.
Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Geplaatst: 15 jan 2010, 13:26
door Dietrich
Een firma van spoorwerken heeft haar rollend materieel daar achter het station staan. De naam van die firma ontglipt mij nu.
Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Geplaatst: 15 jan 2010, 14:58
door Trammist
Dietrich schreef:Een firma van spoorwerken heeft haar rollend materieel daar achter het station staan. De naam van die firma ontglipt mij nu.
Denys? Chabot? Frateur-Depourcq? Strukton? BAM?
Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle
Geplaatst: 15 jan 2010, 15:51
door trainfreak
Trammist schreef:Dietrich schreef:Een firma van spoorwerken heeft haar rollend materieel daar achter het station staan. De naam van die firma ontglipt mij nu.
Denys? Chabot? Frateur-Depourcq? Strukton? BAM?
Het is een minder bekende.
Maar aan het station veranderd dus niets.
Kijk naar het bericht van hogersluys, volgens mij zal daar de nieuwe werkplaats komen.