Lijn 117 s'-Gravenbrakel - Luttre : Persoon in de sporen
14:54 Door de aanwezigheid van een persoon in de sporen is het treinverkeer op lijn 117 ernstig verstoord.
De treinen rijden met een vertraging van 10 tot 20 minuten.
OMC schreef:Simpel: je loopt gewoon de sporen op, dan bevind je je in het vrije ruimteprofiel en ben je illegaal bezig ... Nadenken mensen
Dan bevind je je tussen iof op de sporen, niet in de sporen.
Railtime gaat niet specifiëren of die persoon op een dwarligger of een rail staat, ze zeggen enkel "in de sporen" en dat wil waarschijnlijk zeggen dat die persoon zich in het vrijeruimteprofiel bevond.
Laatst gewijzigd door OMC op 04 dec 2009, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat zal gewoon zijn omdat de treinbestuurder mensen naast het spoor heeft gezien (niet noodzakelijk IN het spoor) ... mogelijke kanidaat springers, ...
De bestuurder zal dat doorgebeld hebben ... en zo zullen alle treinen gedurende een bepaalde periode in ROZ gereden hebben en zodoende vertraging gemaakt hebben.
In veel gevallen komt zelfs de politie kijken ...
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Is gewoon een doodnormale uitspraak die telkens gebruikt wordt, "personen IN de sporen".
En idd, SPC en/of Securail zullen dan ter plaatse komen. Maar dat wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iemand in/tussen/naast (of hoe je het ook wilt noemen) de sporen bevindt.
En zeker deze tijd van't jaar, wetende dat het nu topseizoen is..
Laatst gewijzigd door Beesty op 04 dec 2009, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Bestuurders doen in dit geval geen rit op zicht (moet kunnen stoppen voor elke te voorzien hinder in de uitgestrektheid van het spoor), maar voorzichtige rit.
Hier rijdt hij ook met maximum 40 km/u maar moet hij niet kunnen stoppen (als er bijvoorbeeld iemand vanachter een boom komt gesprongen).
markske schreef:Bestuurders doen in dit geval geen rit op zicht (moet kunnen stoppen voor elke te voorzien hinder in de uitgestrektheid van het spoor), maar voorzichtige rit.
Hier rijdt hij ook met maximum 40 km/u maar moet hij niet kunnen stoppen (als er bijvoorbeeld iemand vanachter een boom komt gesprongen).
iemand die vanachter een boom springt is toch geen voorzienbare hinder ?
logica van het spoor zeker
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
markske schreef:Bestuurders doen in dit geval geen rit op zicht (moet kunnen stoppen voor elke te voorzien hinder in de uitgestrektheid van het spoor), maar voorzichtige rit.
Hier rijdt hij ook met maximum 40 km/u maar moet hij niet kunnen stoppen (als er bijvoorbeeld iemand vanachter een boom komt gesprongen).
Vreemd dat ik hier lees dat er niet op zicht gereden zou worden in dit geval. Indien er via de Centrale Meldkamer zo'n oproep binnenloopt bij ons wordt direct gevraagd of is het reeds uitgevoerd, de beperking tot rijden op zicht. Wanneer wij zelf de sporen betreden zal dit nogmaals bevestigt worden want anders gaan wij de sporen gewoon niet in!
Als ik bovenstaande reactie lees dan moet ik dus veronderstellen dat bestuurders het bevel tot rijden op zicht autonoom zouden omzetten in een andere procedure? Hopelijk vallen er dan nooit gewonden omdat de TB het niet nodig acht te stoppen..