Waren halen jullie feedback op jullie foto's?

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
hansc

Waren halen jullie feedback op jullie foto's?

Bericht door hansc »

Ik geef cursussen basiskennis fotografie en hoor telkens weer dat er ook vraag is naar opvolging. Ik begrijp wel waar er nood aan is, concrete opdrachten en persoonlijke opvolging. Maar ik zie dit niet meteen vertaald in een workshop van een paar dagen. Volgens mij gaat dit veel verder.

Ikzelf heb daartoe bijvoorbeeld voltijds onderwijs gevolgd en heb een paar jaar niets anders gedaan dan gefotografeerd. Zo fanatiek hoeft het natuurlijk niet maar toch graag jullie ervaring. Hoe zijn jullie in de fotografie gestapt? Hebben jullie workshops gevolgd? Op internet veel geleerd? enz. Vooral de stap voorbij de basiskennis, het echt maken van foto's en daaruit leren. Feedback krijgen op je werk dus.
Bert

Re: Waren halen jullie feedback op jullie foto's?

Bericht door Bert »

Ik heb zeer veel geleerd door naar andermans foto's te kijken en zeer kritisch te zijn op mijn eigen foto's.
Zelf experimenteren doet nog veel meer dan dat workshops doen.

Tegenwoordig lap ik alle basisregels zoals met de zon in de rug fotograferen, toestel waterpas houden aan mijn laars en ga ik de alternatieve tour op. Dat is terug een nieuwe uitdaging! :)
hansc

Bericht door hansc »

Bert schreef:Ik heb zeer veel geleerd door naar andermans foto's te kijken en zeer kritisch te zijn op mijn eigen foto's.
Zelf experimenteren doet nog veel meer dan dat workshops doen.

Tegenwoordig lap ik alle basisregels zoals met de zon in de rug fotograferen, toestel waterpas houden aan mijn laars en ga ik de alternatieve tour op. Dat is terug een nieuwe uitdaging! :)
Hey Bert, bedankt voor je reactie. Ik volg je helemaal in je redenering. En idd regels zijn er om aan je laars te lappen, of toch in de fotografie.
Fles

Bericht door Fles »

Beetje raar verhaal dit. Iemand die zelf beweert cursussen fotografie te geven, en die op een treinenforum komt vragen hoe en waar je om feedback op je eigen foto's kunt vragen. Het is als een leraar Nederlands die in een slagerij komt vragen waar hij een woordenboek kan kopen :?

Heel bizar idee misschien hoor, maar, al eens een FOTOGRAFIE-forum geprobeerd? :?:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Hé, hier zitten toch veel treinfotografen, dus, ik vind dit niet bepaald de verkeerde plek om dergelijke vraag te lanceren.
Feedback op onze foto's krijgen we vooral op fora als dit. En verder: het inderdaad een beetje rondkijken, en dan zelf bepalen wat je mooi vind, en wat je dus wil gaan proberen.
Uiteindelijk moet je in de eerste plaats zelf tevreden zijn over je foto's!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
wim70

Bericht door wim70 »

inderdaad...fotos maken en anderen hun mening is de beste leerschool... maar je krijgt altijd negatieve commentaar...zeker op een forum...en op het ene forum zitten er al meer " afbrekers" dan op het andere...
zolang we het zelf maar leuk vinden...met een waterpas en de zon in de rug....vergeet het...experimenteren...da's pas leuk

mvg Wim
hansc

Bericht door hansc »

Bedankt voor jullie reactie.

Dat het er op (fotografie)fora vaak te grof aan toe gaat heb ik nog al gehoord. Als je fotografie gaat studeren krijg je ook te maken met een jury die er niet om verlegen is je af te breken. Hoort er bij, zoals bij alle kunstvormen eigenlijk.
Plaats reactie