Na zovele jaren eindelijk van start en......
Na zovele jaren eindelijk van start en......
Als twee Thalystreinen op de nieuwe verbinding tussen Amsterdam en Brussel elkaar kruisen, valt de Thalys naar Amsterdam stil. Dat is het gevolg van een fout in het beveiligingssysteem.
Door deze fout zaten honderden reizigers gisteren bijna drie uur vast in een ijskoude trein, zonder verwarming.
"Als twee treinen tegelijk over de grens komen, zorgt een Nederlands alarm ervoor dat de trein naar Amsterdam stilvalt", verklaart Bram De Saedeleer van spoorwegbeheerder Infrabel in Het Laatste Nieuws. "Onze ingenieurs gaan het probleem zo snel mogelijk oplossen."
"IJskoud"
"We zaten bijna drie uur vast in die ijskoude trein", vertelt een Vlaamse reiziger, die gisteren op de stilgevallen Thalys zat. "Alle stroom was uitgevallen, de verwarming werkte niet meer en de toiletten waren aan het overlopen. Uiteindelijk kregen de monteurs de trein aan de praat en konden we tegen 40 km/u verder rijden."
De Thalys kwam uiteindelijk met 170 minuten vertraging aan in Amsterdam.
Bron: GVA
Door deze fout zaten honderden reizigers gisteren bijna drie uur vast in een ijskoude trein, zonder verwarming.
"Als twee treinen tegelijk over de grens komen, zorgt een Nederlands alarm ervoor dat de trein naar Amsterdam stilvalt", verklaart Bram De Saedeleer van spoorwegbeheerder Infrabel in Het Laatste Nieuws. "Onze ingenieurs gaan het probleem zo snel mogelijk oplossen."
"IJskoud"
"We zaten bijna drie uur vast in die ijskoude trein", vertelt een Vlaamse reiziger, die gisteren op de stilgevallen Thalys zat. "Alle stroom was uitgevallen, de verwarming werkte niet meer en de toiletten waren aan het overlopen. Uiteindelijk kregen de monteurs de trein aan de praat en konden we tegen 40 km/u verder rijden."
De Thalys kwam uiteindelijk met 170 minuten vertraging aan in Amsterdam.
Bron: GVA
Re: Na zovele jaren eindelijk van start en......
idem dito voor L3:
--------------------
Lüttich-Aachen: TGV braucht doppelt so lange wie vorgesehen für neue Strecke
Einige Startschwierigkeiten hat offenbar der Thalys-Schnellzug, der seit vergangenen Sonntag auf der Neubaustrecke zwischen Lüttich und Aachen verkehrt. Normalerweise soll der TGV die Strecke in 23 Minuten zurücklegen, statt der 51 Minuten, die er bisher auf der alten Strecke durch das Wesertal benötigte. Journalisten, die gestern die Probe aufs Exempel machten, wurden jedoch enttäuscht. Der Thalys benötigte vom neuen Lütticher TGV-Bahnhof bis zum Aachener Hauptbahnhof geschlagene 40 Minuten. Mehrfach blieb der Zug auf der Strecke stehen, insbesondere im neuen Tunnel von Soumagne. Als Grund wurden den Fahrgästen technische Probleme verschiedener Natur angegeben.
15.12.2009 10:15 Regional (copyright Belgischer Rundfunk)
--------------------
Lüttich-Aachen: TGV braucht doppelt so lange wie vorgesehen für neue Strecke
Einige Startschwierigkeiten hat offenbar der Thalys-Schnellzug, der seit vergangenen Sonntag auf der Neubaustrecke zwischen Lüttich und Aachen verkehrt. Normalerweise soll der TGV die Strecke in 23 Minuten zurücklegen, statt der 51 Minuten, die er bisher auf der alten Strecke durch das Wesertal benötigte. Journalisten, die gestern die Probe aufs Exempel machten, wurden jedoch enttäuscht. Der Thalys benötigte vom neuen Lütticher TGV-Bahnhof bis zum Aachener Hauptbahnhof geschlagene 40 Minuten. Mehrfach blieb der Zug auf der Strecke stehen, insbesondere im neuen Tunnel von Soumagne. Als Grund wurden den Fahrgästen technische Probleme verschiedener Natur angegeben.
15.12.2009 10:15 Regional (copyright Belgischer Rundfunk)
Re: Na zovele jaren eindelijk van start en......
wrpint schreef:idem dito voor L3:
--------------------
Lüttich-Aachen: TGV braucht doppelt so lange wie vorgesehen für neue Strecke
Einige Startschwierigkeiten hat offenbar der Thalys-Schnellzug, der seit vergangenen Sonntag auf der Neubaustrecke zwischen Lüttich und Aachen verkehrt. Normalerweise soll der TGV die Strecke in 23 Minuten zurücklegen, statt der 51 Minuten, die er bisher auf der alten Strecke durch das Wesertal benötigte. Journalisten, die gestern die Probe aufs Exempel machten, wurden jedoch enttäuscht. Der Thalys benötigte vom neuen Lütticher TGV-Bahnhof bis zum Aachener Hauptbahnhof geschlagene 40 Minuten. Mehrfach blieb der Zug auf der Strecke stehen, insbesondere im neuen Tunnel von Soumagne. Als Grund wurden den Fahrgästen technische Probleme verschiedener Natur angegeben.
15.12.2009 10:15 Regional (copyright Belgischer Rundfunk)
Hé daar kan het moeilijk aan de hollanders verweten worden denk ik, alhoewel "straling " ofzo, het is niet zo ver...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Na zovele jaren eindelijk van start en......
Staat die E nu voor Europees of voor Ellendig ?AlexNL schreef:Geweldig he, dat ERTMS
Hoeveel jaar is men nu al aan het proberen om een trein zonder problemen over die verdomde grens in Meer te krijgen ?
En het lukt nog steeds niet.
Dit begint meer en meer op Kafka te gaan lijken.
Re: Na zovele jaren eindelijk van start en......
En de reeks gaat verder:
Vandaag:
Tha 9318 uit Amsterdam: +30 min.
Tha 9326 uit Amsterdam: +20 min.
Hoe lang gaan ze dat nog volhouden ?
Nota: aan 300 km/h leg je 150 km af op 30 minuten.
Vandaag:
Tha 9318 uit Amsterdam: +30 min.
Tha 9326 uit Amsterdam: +20 min.
Hoe lang gaan ze dat nog volhouden ?
Nota: aan 300 km/h leg je 150 km af op 30 minuten.
Re: Na zovele jaren eindelijk van start en......
Aan constante snelheid ja.Adler schreef:En de reeks gaat verder:
Vandaag:
Tha 9318 uit Amsterdam: +30 min.
Tha 9326 uit Amsterdam: +20 min.
Hoe lang gaan ze dat nog volhouden ?
Nota: aan 300 km/h leg je 150 km af op 30 minuten.

Re: Na zovele jaren eindelijk van start en......
Zouden ze de soft veranderd hebben ? Nu vallen die UIT Nederland stil .Adler schreef:En de reeks gaat verder:
Vandaag:
Tha 9318 uit Amsterdam: +30 min.
Tha 9326 uit Amsterdam: +20 min.
Hoe lang gaan ze dat nog volhouden ?
Nota: aan 300 km/h leg je 150 km af op 30 minuten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Na zovele jaren eindelijk van start en......
THA 9338: uit Amsterdam: +40 minuten.
IC van 18.00u en 20.00u van Antwerpen naar Amsterdam zijn afgeschaft.
IC van 18.00u en 20.00u van Antwerpen naar Amsterdam zijn afgeschaft.
Re: Na zovele jaren eindelijk van start en......
Me dunkt dat het eerder aan de specifieke implementatie van ERTMS ligt dan aan de standaard zelf. Er zijn inmiddels genoeg ERTMS-trajecten in Europa waar dergelijk problemen niet optreden.Adler schreef:Staat die E nu voor Europees of voor Ellendig ?AlexNL schreef:Geweldig he, dat ERTMS
Hoeveel jaar is men nu al aan het proberen om een trein zonder problemen over die verdomde grens in Meer te krijgen ?
En het lukt nog steeds niet.
Dit begint meer en meer op Kafka te gaan lijken.
Groetjes,
Rian
Re: Na zovele jaren eindelijk van start en......
Sorry, maar dat is een contradictio in terminis.rvdborgt schreef:Me dunkt dat het eerder aan de specifieke implementatie van ERTMS ligt dan aan de standaard zelf.
Als er een standaard is voor ERTMS, en die is er wel degelijk, kan er geen specifieke implementatie zijn waar iedereen maar zijn eigen interpretatie geeft aan die standaard.
Inderdaad, en dat maakt het des te erger.rvdborgt schreef: Er zijn inmiddels genoeg ERTMS-trajecten in Europa waar dergelijk problemen niet optreden.
Re: Na zovele jaren eindelijk van start en......
Ik zie geen tegenstelling. Ik zeg niet dat iedereen zijn eigen interpretatie eraan geeft. Aleen maar dat het op de HSL-Zuid en op de grensovergang blijkbaar zodanig is uitgevoerd dat het nog steeds niet goed werkt. ERTMS is geen kant en klaar systeem, maar in feite alleen maar een technische specificatie van functionaliteit en interfaces; het is aan de industrie om die standaard te implementeren.Adler schreef:Sorry, maar dat is een contradictio in terminis.rvdborgt schreef:Me dunkt dat het eerder aan de specifieke implementatie van ERTMS ligt dan aan de standaard zelf.
Als er een standaard is voor ERTMS, en die is er wel degelijk, kan er geen specifieke implementatie zijn waar iedereen maar zijn eigen interpretatie geeft aan die standaard.
Groetjes,
Rian
Re: Na zovele jaren eindelijk van start en......
En wat me ook tegen de borst stoot is dat bepaalde tarieven opeens bijna verdubbeld zijn.
Vroeger kon je met Thalys van Aken naar Luik (of omgekeerd) bij vroegboeking voor 7 EUR sporen. Nu is het goedkoopste tarief op die verbinding al 12 EUR. Ik vind dit echt wel overdreven...
Vroeger kon je met Thalys van Aken naar Luik (of omgekeerd) bij vroegboeking voor 7 EUR sporen. Nu is het goedkoopste tarief op die verbinding al 12 EUR. Ik vind dit echt wel overdreven...
Re: Na zovele jaren eindelijk van start en......
Als de treinen op tijd rijden is de kortere reistijd dat verschil echt wel waard hoor. Maar als alle treinen met minstens +15 rijden is het natuurlijk belachelijk daar meer voor te gaan betalenwrpint schreef:En wat me ook tegen de borst stoot is dat bepaalde tarieven opeens bijna verdubbeld zijn.
Vroeger kon je met Thalys van Aken naar Luik (of omgekeerd) bij vroegboeking voor 7 EUR sporen. Nu is het goedkoopste tarief op die verbinding al 12 EUR. Ik vind dit echt wel overdreven...
