Skaramoesj schreef:Treinfreak,
Dit is nu eens typisch de arrogante reactie waar ik zo het sch... van krijg.
"Als het je niet aanstaat, ga dan met de auto"
Hij heeft anders wel gelijk hoor. JIJ gaat willens en wetens door met wat je zelf als pure zelfkastijding beschouwt. Best, jouw probleem.
Ik ga met de trein omdat de files en het risico met de auto inderdaad groot zijn.
Ten tweede geloof ik er nog altijd in dat de trein ook ecologisch beter te verantwoorden is dan de auto.
Dit geeft jullie niet het recht om daar totaal misplaatst misbruik van te maken en dagelijks duizenden reizigers te gijzelen op treinen die nooit op tijd rijden.
Ik weet niet wat je gesnoven hebt, maar ik hoef het niet

Jij ziet een causaal verband tussen "het dagelijks gijzelen van duizenden reizigers" en het milieu een dienst bewijzen? Manneke manneke, denk toch eens na...
Als ik maandelijks 328 € betaal voor een eersteklasse-abonnement, dan verwacht ik daar wel een normale dienstverlening voor terug.
Man man man, betaalt een tientje per dag, eerste klas, waarvan de baas ook nogeens meer dan de helft bijdraagt. en dan ZOEEN lip opzetten

Goeie genade, jij durft.
Zelfs sommige treinconducteurs geven toe dat de dienstverlening de laatste maanden beneden alle peil is. Maar juist de wetenschap dat het met de auto minstens even erg is, is voor sommige van jullie, waaronder dus duidelijk jij zelf ook, voldoende om daar niets aan te doen.
Zwijg over zaken waar je de ballen verstand van hebt. Ten eerste zijn persoonlijke aanvallen op spoorpersoneel totaal zinloos, ten tweede ongepast, en ten derde is de persoon waar je het tegen hebt helemaal geen spoorpersoneel.
Als je werkelijk serieus genomen wilt worden heeft het niet veel zin om je midden in een duidelijke overlastperiode te registreren en vervolgens meteen finaal uit je stekker te gaan. Vermakelijk is het evengoed wel, trouwens, waarvoor complimenten