Fiets in Interity Brussel-Amsterdam
Fiets in Interity Brussel-Amsterdam
Hallo,
Ik zou graag een gewone fiets (geen plooi-) willen meenemen in de trein van Antwerpen naar Rotterdam CS, kan dit? (natuurlijk ga ik niet in de spits).
Zoja, waar kan ik dan zo'n internationaal ticket kopen + prijs?
Mvg
Ik zou graag een gewone fiets (geen plooi-) willen meenemen in de trein van Antwerpen naar Rotterdam CS, kan dit? (natuurlijk ga ik niet in de spits).
Zoja, waar kan ik dan zo'n internationaal ticket kopen + prijs?
Mvg
Re: Fiets in Interity Brussel-Amsterdam
Zie http://www.b-rail.be/int/N/services/bikes/index.php
Een fietskaartje kost 9 euro. Te koop aan het loket.
Paul
Paul
Is dat ook geldig in Nederland ?Paul schreef:Zie http://www.b-rail.be/int/N/services/bikes/index.php
Paul
Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
- trainfreak
Had je geklikt op die link dan wist je het...HLE 2302 schreef:Is dat ook geldig in Nederland ?Paul schreef:Zie http://www.b-rail.be/int/N/services/bikes/index.php
Paul
Greetz 2302.
Benelux Alle Benelux-treinen.
€ 9,00 per fiets en € 15,00 per tandem
Ik wil geen verwarring of onrust zaaien, maar de 'zeker' is niet op zijn plaats. Het is wel vaker dat bij vertraging of overbezetting het personeel van dienst je vriendelijk maar toch dringend verzoekt om het een uurtje later nog eens te proberen. Staat ook in de kleine lettertjes dat zoiets je kan overkomen. Marijn512 gaat niet in de spits dus dan komt het vast wel goed.Steven schreef:de fiets kan zeker mee, plaats is er voorzien.
En de vraag bij geldigheid in Nederland: als je enkel binnen Nederland de fiets op de trein wilt meenemen kost je dat tegenwoordig 6euro. Je kan wel in discussie verzeilen met treinpersoneel dat gelooft dat het op de benelux enkel voor internationaal fietsvervoer is. Zie verder ook Trainfreaks antwoord.
Oké, bedankt!
Nu heb ik wel een probleempje, het station waar ik opstap (dus mijn 1e trein naar Antwerpen, om daar over te stappen op de Internat. trein) heeft geen loket, kan de Conducteur op de trein dan een internationaal fietskaartje printen? of kan dat niet?
Nu heb ik wel een probleempje, het station waar ik opstap (dus mijn 1e trein naar Antwerpen, om daar over te stappen op de Internat. trein) heeft geen loket, kan de Conducteur op de trein dan een internationaal fietskaartje printen? of kan dat niet?
Ik vermoed van wel, maar als het een beetje in de lijn ligt van de binnenlandse fietstickets (die een pak duurder zijn in de trein, ongeacht of je gewaarschuwd had), denk ik dat je beter eerst een ticketje gaat kopen in een groter station.
Binnenlandse fietstickets worden bij mijn weten tegenwoordig net zoals gewone tickets behandeld (dus aleen toeslag in bepaalde gevallen).groentje schreef:Ik vermoed van wel, maar als het een beetje in de lijn ligt van de binnenlandse fietstickets (die een pak duurder zijn in de trein, ongeacht of je gewaarschuwd had), denk ik dat je beter eerst een ticketje gaat kopen in een groter station.
Voor internationale fietstickets geldt het volgende:
http://alg-voorw.b-rail.be/insite_nl/fi ... 70359&ta=s
Daarin staat de zinsnede:
"Voor klanten die opstappen met hun fiets in een station met enkel binnenlandse loketten, moet het biljet voor de fiets door de treinbegeleider worden uitgegeven."
Dat zou betekenen dat de conducteur inderdaad een internationaal fietsticket moet kunnen verkopen.
Groetjes,
Rian
Vorige week donderdag (of woensdag) weigerde de tbg in Mechelen een reiziger met fiets op de IC 9241. De trein bestond uit I10 + I6 en er was geen fietsenafdeling. "Geen plaats voor op deze trein", zei de tbg. Ik vermoed/hoop wel dat de reiziger in kwestie maar tot Antwerpen-Centraal moest.
Was er daadwerkelijk geen fietsafdeling? Normaliter moet er in die stam een coupérijtuig zijn waarvan 1 coupé omgebouwd is tot fietscoupé (daar heeft de NMBS er een antal van).Terminus schreef:Vorige week donderdag (of woensdag) weigerde de tbg in Mechelen een reiziger met fiets op de IC 9241. De trein bestond uit I10 + I6 en er was geen fietsenafdeling. "Geen plaats voor op deze trein", zei de tbg. Ik vermoed/hoop wel dat de reiziger in kwestie maar tot Antwerpen-Centraal moest.
Groetjes,
Rian
1 I6-rijtuig aanwezig (en dus 6 I10), met 11 normale coupés.rvdborgt schreef:Was er daadwerkelijk geen fietsafdeling? Normaliter moet er in die stam een coupérijtuig zijn waarvan 1 coupé omgebouwd is tot fietscoupé (daar heeft de NMBS er een antal van).Terminus schreef:Vorige week donderdag (of woensdag) weigerde de tbg in Mechelen een reiziger met fiets op de IC 9241. De trein bestond uit I10 + I6 en er was geen fietsenafdeling. "Geen plaats voor op deze trein", zei de tbg. Ik vermoed/hoop wel dat de reiziger in kwestie maar tot Antwerpen-Centraal moest.
Groetjes,
Rian
Gisteren reed diezelfde IC 9241 trouwens met 7 I10