Aanpassingen sprinters?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Wover

Aanpassingen sprinters?

Bericht door Wover »

Ik was zonet nog eens het dagboek van Hoera (voormalig forumlid) aan het lezen, had het al een paar maanden niet gedaan.

Haar laatste entry is van 31/05 en daar schrijft ze dat ze bezig zijn met de sprinters wat om te vormen! Een deel van de eerste klasse zou omgevormd worden tot 2e klasse...

Ik vind het toch vreemd, want er is nu al zo weinig eerste klasse in de sprinters, maja, ze worden ook niet echt op IC verbindingen ingezet waar veel mensen in eerste klasse rijden ook niet e...
Steven

Bericht door Steven »

is eerste wat ik daar van hoor en aangezien ik de laatste tijd ni veel sprinters onder men voeten heb kan ik het ni zo snel vaststellen
overweg13

Re: Aanpassingen sprinters?

Bericht door overweg13 »

Wover schreef:I
Ik vind het toch vreemd, want er is nu al zo weinig eerste klasse in de sprinters, maja, ze worden ook niet echt op IC verbindingen ingezet waar veel mensen in eerste klasse rijden ook niet e...
Hallo,

Weinig plaatsen in eerste klas in sprinters? Tot nog tot zijn dat er 40 op 174, dat is 22.9 % van de plaatsen. Ter vergelijking: op een vierledig stel zijn het er 56 op 358, dat is 15.6 %. Zelfs door de aanpassing blijven er nog altijd 13.8 % over in de duikbrillen.
Zelfs op de ms 96 zijn het er minder: 21.2 %.
Je ziet niet altijd wat je ziet...
Met vriendelijke groet

overweg13
overweg13

Bericht door overweg13 »

Hallo,

Bestudeer het volgende lijstje maar eens: per lijn vind je het type stel, dan het aantal eersteklasseplaatsen in getal en percentage, dan de tweedeklasseplaatsen, en ten slotte ook nog de maximumsnelheid van de stellen. Sorry, het was een mooi tabelletje.

AM 00 28 = 15.5 % 48 + 104 = 152 130
AM 06 28 = 15.5 % 48 + 104 = 152 140
AM 06 Thyr 28= 15.7 % 48 + 102 = 150 140
AM 80 (Break) 32 = 12.6 % 40 + 83 + 99 = 222 160
AM 86 (Duikbril) 24 = 13.8 % 88 + 62 = 150 120
AM 96 45 = 21.2 % 79 + 88 = 167 160
AM 800 56 = 15.6 % 100 + 106 + 96 = 302 140
AM 06 (Sabena) 32 = 27.1 % 12 + 74 = 86 140
AM 06 (gemod.) 20 = 11.0 % 58 + 104 = 162 140

AR 41 12 = 8 % 138 120

Opvallend daarbij:
- het niet eens zo hoge contingent 1ste klasse in de ms 96, want uiteindelijk zouden deze stellen toch uitsluitend op hoogwaardige IC-verbindingen (moeten) rijden; bovendien is het stel ontworpen op een moment dat de gratispolitiek en het seniorenbiljet ons openbaar vervoer nog niet getroffen hadden;
- het belachelijk lage aantal eersteklasseplaatsen in de mw 41; ik wil nog wel aannemen dat dit volstaat op de Ardense lijnen, maar met deze stellen worden ook IR-diensten en voorstads-P-diensten gereden, en dan is dit erg weinig;
- het verlies aan eerste klasse in de vernieuwde klassieke stellen;
- de quasi onbruikbaarheid van de Sabenastellen als vervanging van gewone klassieke stellen op drukke momenten; toch is dat schering en inslag;
- het lage aantal eersteklasseplaatsen in de breaks na de verbouwing; tijdens de spits is dit kantje boordje.
Met vriendelijke groet

overweg13
Elgar

Bericht door Elgar »

Wover schreef:Ik was zonet nog eens het dagboek van Hoera (voormalig forumlid) aan het lezen, had het al een paar maanden niet gedaan.

Haar laatste entry is van 31/05 en daar schrijft ze dat ze bezig zijn met de sprinters wat om te vormen! Een deel van de eerste klasse zou omgevormd worden tot 2e klasse...

Inderdaad, ik heb dat vorige week woensdag ook gezien. Ik zat op de trein van Vilvoorde naar Mechelen via Hofstade, die was samensgesteld uit twee Sprinters, waarbij beide stellen een deel van hun 1ste klas kwijt waren. Ik had het pas opgemerkt als ik al op de trein richting Puurs zat in Mechelen en ik heb niet meer kunnen gaan zien (want mijn trein stond vertrekkensklaar) of ze dan ook 2de klas zetels gekregen hebben of het nog gewoon de stoffen zetels waren. Ik geloof dat het het compartiment is, waar ook de WC zit. Je kunt het duidelijk aan de buitenkant zien, waar vroeger de gele meet was, is nu een blinkende bordeau lijn.
Pendelaar

Bericht door Pendelaar »

Ik neem elke dag een sprinter. Ze hebben inderdaad in sommige treinen de 1ste klasse gedeklasseerd. De stoffen zetels staan er nog wel in.
Leuk, als je zo op je gemak kan zitten in 2de klasse. Bijna niemand merkt op dat er boven de deur een 2 staat ipv een 1. Aan de buitenkant is het nochtans ook goed zichtbaar.
Pierre

Bericht door Pierre »

Spijtig dat het er wel bijna altijd naar pis stinkt. Dan liever in 2e 8)
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Elgar schreef:
Wover schreef:Je kunt het duidelijk aan de buitenkant zien, waar vroeger de gele meet was, is nu een blinkende bordeau lijn.
Ja, dat zal dan hetzelfde methode zijn zoals ze bij de Breaks eens hebben toegepast.
Die gele streep bovenaan bij de Breaks was oorspronkelijk ook bovenaan evenwijdig met de grijze streep van de 2de klas.
Na X aantal jaar toen alle Breaks (de vervanging van 2delige naar 3delige hadden doorstaan) hebben ze die bovenste gele lijn dan ook grijs gemaakt en terhoogte van het embleen 1 geplaatst, stom vond ik wel.
Of kunnen die gasten van 1ste klas niet zo hoog kijken dat ze dat moesten veranderen?
Steven

Bericht door Steven »

das gewoon de ontwerper van de style die bepaalde waar die streep komt hoor, ze staat idd nu wa lager tov vroeger bij de bordeaux versie
overweg13

Bericht door overweg13 »

Duikbril AM86 schreef:
Elgar schreef:
Wover schreef: Of kunnen die gasten van 1ste klas niet zo hoog kijken dat ze dat moesten veranderen?
Die streep was inderdaad slecht zichtbaar, omadt ze zo hoog stond dat ze al op de welving van het dak stond. En deze gast van eerste klas kan je verzekeren dat het meestal de gasten van tweede klas zijn die verkeerd kijken, of toch doen alsof.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie