Treinen in borinage

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
DOCUBORINAGE

Treinen in borinage

Bericht door DOCUBORINAGE »

Ik ben bezig met research te doen voor een documentaire die ik in de borinage(henegouwen) wil draaien. Ik heb al wat research gedaan over de treinen die er vroeger rondreden maar ik vroeg mij af of iemand hier veel over weet of over informatie bezit. Verder vroeg ik mij af of de mogelijkheid bestaat dat deze oude treinen(die vroeger de steenkool of de mijnwerkers vervoerden) nog kunnen rijden voor een eventuele reconstructie te verfilmen. Ik weet dat dit bv in Limburg wel kan maar of het in Henegouwen gaat weet ik dus niet.

Met vriendelijke groeten
Joris
Contacteer:

Re: Treinen in borinage

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik denk dat veel van het materieel dat in die streek rondreed (60,62, M rijtuigen, Railbusjes (45-46),...) wel ergens bewaard is. Helaas ligt er daar geen museumlijn, dus iets rijdend filmen in die streken kan moeilijker en duurder worden...
Oude ertswagens zijn nog in dienst of staan ergens op reserve, normaalgezien, maar of die gebruikt werden bij het afvoeren van steenkool weet ik niet.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
DOCUBORINAGE

Bericht door DOCUBORINAGE »

Dank u wel voor de informatie en het snelle antwoord. Heeft u misschien een contactpresoon in de buurt van de borinage die mij verder kan helpen met mijn zoketocht naar de trein?

mvg,

Simon Van Rompay
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

DOCUBORINAGE schreef:Dank u wel voor de informatie en het snelle antwoord. Heeft u misschien een contactpresoon in de buurt van de borinage die mij verder kan helpen met mijn zoketocht naar de trein?
Pols eens bij het TSP. Die hebben hun spoorwegmuseum in Saint-Ghislain...
http://www.pfttsp.be

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Plaats reactie