Beschamende vertoning
Beschamende vertoning
Deze morgend meegedaan aan een wereldrecord poging: Hoeveel reizigers krijg je in een treinwagon.
IC 1829 A'pen - Oostende werd gereden met één MS96 stel. En dit is een trein die op een maandagmorgend in normale samenstelling al niets over heeft, doordat deze meestal flink bevolkt wordt door internen en hun bagage richting hun school in Brugge/ Oostende.
Nu met slechts één stel was het echt een beschamende vertoning. Zelfs de tbg was er van ontdaan.
IC 1829 A'pen - Oostende werd gereden met één MS96 stel. En dit is een trein die op een maandagmorgend in normale samenstelling al niets over heeft, doordat deze meestal flink bevolkt wordt door internen en hun bagage richting hun school in Brugge/ Oostende.
Nu met slechts één stel was het echt een beschamende vertoning. Zelfs de tbg was er van ontdaan.
Re: Beschamende vertoning
mischien moet je dit maar in de topic "gewijzigde samenstellingen zetten"
een aparte topic is dit echt niet waard
een aparte topic is dit echt niet waard

Re: Beschamende vertoning
Mja, in deze koude periodes veel defecten, heb vorige week zelf ook een dienst gedaan met 1x ipv de voorziene 3x3 ... leek ook wel doosjes sardienen op bepaald moment, was in de namiddag, onder andere de 1816 naar Antwerpen is anders al zo druk bezetgurodewa schreef:Deze morgend meegedaan aan een wereldrecord poging: Hoeveel reizigers krijg je in een treinwagon.
IC 1829 A'pen - Oostende werd gereden met één MS96 stel. En dit is een trein die op een maandagmorgend in normale samenstelling al niets over heeft, doordat deze meestal flink bevolkt wordt door internen en hun bagage richting hun school in Brugge/ Oostende.
Nu met slechts één stel was het echt een beschamende vertoning. Zelfs de tbg was er van ontdaan.

- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Beschamende vertoning
Maar volgens mijn indruk is het hier toch nog beter dan in Nederland.
Daar zijn/waren met het winterweer zeer veel treinen afgeschaft.
Daar zijn/waren met het winterweer zeer veel treinen afgeschaft.
Re: Beschamende vertoning
Bij matriaalgebrek rijden ze in Nederland gewoon helemaal niet uit ... hier doen ze toch nog zoveel mogelijk hun best om toch te rijden.trainfreak schreef:Maar volgens mijn indruk is het hier toch nog beter dan in Nederland.
Daar zijn/waren met het winterweer zeer veel treinen afgeschaft.

Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Beschamende vertoning
Das idd de nederlandse manier van werken, van zodra "ze het ni meer zien zitten" leggen ze alles stil, hier doet men toch vanalles om toch maar ies of wa te laten rijden, liever te laat en te korte treinen dan opgeven. T'heeft zijn voor en nadelen he. Voordeel, de treinen rijden... nadeel : gaat ten koste van zitplaatsen en dus comfort, tja, wat is dan de beste beslissing, afschaffen of ni opgeven en "iets" doen.HLE 2302 schreef:Bij matriaalgebrek rijden ze in Nederland gewoon helemaal niet uit ... hier doen ze toch nog zoveel mogelijk hun best om toch te rijden.trainfreak schreef:Maar volgens mijn indruk is het hier toch nog beter dan in Nederland.
Daar zijn/waren met het winterweer zeer veel treinen afgeschaft.
Greetz 2302.
Re: Beschamende vertoning
En toch is de NMBS slechter en is de NMBS altijd de boeman ...2012 schreef:Das idd de nederlandse manier van werken, van zodra "ze het ni meer zien zitten" leggen ze alles stil, hier doet men toch vanalles om toch maar ies of wa te laten rijden, liever te laat en te korte treinen dan opgeven. T'heeft zijn voor en nadelen he. Voordeel, de treinen rijden... nadeel : gaat ten koste van zitplaatsen en dus comfort, tja, wat is dan de beste beslissing, afschaffen of ni opgeven en "iets" doen.HLE 2302 schreef:Bij matriaalgebrek rijden ze in Nederland gewoon helemaal niet uit ... hier doen ze toch nog zoveel mogelijk hun best om toch te rijden.trainfreak schreef:Maar volgens mijn indruk is het hier toch nog beter dan in Nederland.
Daar zijn/waren met het winterweer zeer veel treinen afgeschaft.
Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Beschamende vertoning
Hallo,
Systematisch goedpraten van de NMBS op basis van de nog slechtere prestaties van andere spoorwegmaatschappijen...
Zullen we eens met Scandinavie vergelijken ?
Groeten,
Hier gaan we weer...Das idd de nederlandse manier van werken, van zodra "ze het ni meer zien zitten" leggen ze alles stil, hier doet men toch vanalles om toch maar ies of wa te laten rijden, liever te laat en te korte treinen dan opgeven. T'heeft zijn voor en nadelen he. Voordeel, de treinen rijden... nadeel : gaat ten koste van zitplaatsen en dus comfort, tja, wat is dan de beste beslissing, afschaffen of ni opgeven en "iets" doen.HLE 2302 schreef:Bij matriaalgebrek rijden ze in Nederland gewoon helemaal niet uit ... hier doen ze toch nog zoveel mogelijk hun best om toch te rijden. :Ptrainfreak schreef:Maar volgens mijn indruk is het hier toch nog beter dan in Nederland.
Daar zijn/waren met het winterweer zeer veel treinen afgeschaft.
Greetz 2302.
En toch is de NMBS slechter en is de NMBS altijd de boeman ...
Systematisch goedpraten van de NMBS op basis van de nog slechtere prestaties van andere spoorwegmaatschappijen...
Zullen we eens met Scandinavie vergelijken ?
Groeten,
Re: Beschamende vertoning
Hier gaan we weer...bw494674 schreef:
Systematisch goedpraten van de NMBS op basis van de nog slechtere prestaties van andere spoorwegmaatschappijen...
Zullen we eens met Scandinavie vergelijken ?
Groeten,[/quote]
Tja, ik zeg ni da we de beste zijn, verre van, er zijn wel degelijk plaatsen waar het (veel) beter gaat) Ik ga dikwijls per trein op reis, onder andere in Zwitserland, maar ze vallen daar ook in panne zunne. T'is nergens feilloos het systeem.
Re: Beschamende vertoning
En om de dag af te sluiten: met 47 min vertraging aangekomen te Lokeren, uit Gent.
Bijna trager dan de fiets.
Bijna trager dan de fiets.
Re: Beschamende vertoning
In Nederland is de mentaliteit van "Alles of niks"2012 schreef:Das idd de nederlandse manier van werken, van zodra "ze het ni meer zien zitten" leggen ze alles stil, hier doet men toch vanalles om toch maar ies of wa te laten rijden, liever te laat en te korte treinen dan opgeven. T'heeft zijn voor en nadelen he. Voordeel, de treinen rijden... nadeel : gaat ten koste van zitplaatsen en dus comfort, tja, wat is dan de beste beslissing, afschaffen of ni opgeven en "iets" doen.HLE 2302 schreef:Bij matriaalgebrek rijden ze in Nederland gewoon helemaal niet uit ... hier doen ze toch nog zoveel mogelijk hun best om toch te rijden.trainfreak schreef:Maar volgens mijn indruk is het hier toch nog beter dan in Nederland.
Daar zijn/waren met het winterweer zeer veel treinen afgeschaft.
Greetz 2302.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Beschamende vertoning
Had ik een tijdje geleden ook nog in de 1807, 1 DMT ipv 3, de TBG propte zelfs reizigers in de pakwagen (geen grap)
En er bleef ook nog volk op het perron achter die niet persee die trein moest hebben

En er bleef ook nog volk op het perron achter die niet persee die trein moest hebben


Re: Beschamende vertoning
Dat van de pakwagen gebeurt regelmatig hoor.treinbruno schreef:Had ik een tijdje geleden ook nog in de 1807, 1 DMT ipv 3, de TBG propte zelfs reizigers in de pakwagen (geen grap)![]()
En er bleef ook nog volk op het perron achter die niet persee die trein moest hebben
Re: Beschamende vertoning
Hallo,
Ik neem de 1829 ook soms, en dat die uit slechts 1 AM 96 bestaat heb ik nog al mee gemaakt... Dat is niet echt zo uitzonderlijk, en gebeurt niet enkel bij koud weer...
Met het bagaecompartiment heb ik eveneens ervaring...
Groeten,
Joris De Mol
Ik neem de 1829 ook soms, en dat die uit slechts 1 AM 96 bestaat heb ik nog al mee gemaakt... Dat is niet echt zo uitzonderlijk, en gebeurt niet enkel bij koud weer...
Met het bagaecompartiment heb ik eveneens ervaring...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Beschamende vertoning
Ik geloof niet in dergelijke uitspraken. NS zit momenteel eigenlijk in een vergelijkbare positie - veel defecten o.a. door de nasleep van de sneeuw, waarbij veel defect materieel niet bij de werkplaats kon komen voor reparatie omdat wissels niet bediend werden. Ook bij NS wordt er nu koortsachtig materieel gerepareerd en reservematerieel gezocht. NS kiest er op sommige trajecten met een kwartierdienst dan voor om er een halfuurdienst van te maken. De NMBS kan dat niet doen omdat het aantal kwartierdiensten nogal beperkt is.apestaart schreef:In Nederland is de mentaliteit van "Alles of niks"2012 schreef:Das idd de nederlandse manier van werken, van zodra "ze het ni meer zien zitten" leggen ze alles stil, hier doet men toch vanalles om toch maar ies of wa te laten rijden, liever te laat en te korte treinen dan opgeven. T'heeft zijn voor en nadelen he. Voordeel, de treinen rijden... nadeel : gaat ten koste van zitplaatsen en dus comfort, tja, wat is dan de beste beslissing, afschaffen of ni opgeven en "iets" doen.HLE 2302 schreef:Bij matriaalgebrek rijden ze in Nederland gewoon helemaal niet uit ... hier doen ze toch nog zoveel mogelijk hun best om toch te rijden.
Dat laat natuurlijk onverlet dat het in de week vanaf 17 december in Nederland echt slecht ging - maar dat is gelukkig weer voorbij.
Groetjes,
Rian