Pagina 1 van 1

Beschamende vertoning

Geplaatst: 11 jan 2010, 16:01
door gurodewa
Deze morgend meegedaan aan een wereldrecord poging: Hoeveel reizigers krijg je in een treinwagon.
IC 1829 A'pen - Oostende werd gereden met één MS96 stel. En dit is een trein die op een maandagmorgend in normale samenstelling al niets over heeft, doordat deze meestal flink bevolkt wordt door internen en hun bagage richting hun school in Brugge/ Oostende.
Nu met slechts één stel was het echt een beschamende vertoning. Zelfs de tbg was er van ontdaan.

Re: Beschamende vertoning

Geplaatst: 11 jan 2010, 16:12
door Shrek
mischien moet je dit maar in de topic "gewijzigde samenstellingen zetten"
een aparte topic is dit echt niet waard :roll:

Re: Beschamende vertoning

Geplaatst: 11 jan 2010, 16:38
door 2012
gurodewa schreef:Deze morgend meegedaan aan een wereldrecord poging: Hoeveel reizigers krijg je in een treinwagon.
IC 1829 A'pen - Oostende werd gereden met één MS96 stel. En dit is een trein die op een maandagmorgend in normale samenstelling al niets over heeft, doordat deze meestal flink bevolkt wordt door internen en hun bagage richting hun school in Brugge/ Oostende.
Nu met slechts één stel was het echt een beschamende vertoning. Zelfs de tbg was er van ontdaan.
Mja, in deze koude periodes veel defecten, heb vorige week zelf ook een dienst gedaan met 1x ipv de voorziene 3x3 ... leek ook wel doosjes sardienen op bepaald moment, was in de namiddag, onder andere de 1816 naar Antwerpen is anders al zo druk bezet :roll:

Re: Beschamende vertoning

Geplaatst: 11 jan 2010, 17:14
door trainfreak
Maar volgens mijn indruk is het hier toch nog beter dan in Nederland.
Daar zijn/waren met het winterweer zeer veel treinen afgeschaft.

Re: Beschamende vertoning

Geplaatst: 11 jan 2010, 18:48
door HLE 2302
trainfreak schreef:Maar volgens mijn indruk is het hier toch nog beter dan in Nederland.
Daar zijn/waren met het winterweer zeer veel treinen afgeschaft.
Bij matriaalgebrek rijden ze in Nederland gewoon helemaal niet uit ... hier doen ze toch nog zoveel mogelijk hun best om toch te rijden. :P

Greetz 2302.

Re: Beschamende vertoning

Geplaatst: 11 jan 2010, 19:08
door 2012
HLE 2302 schreef:
trainfreak schreef:Maar volgens mijn indruk is het hier toch nog beter dan in Nederland.
Daar zijn/waren met het winterweer zeer veel treinen afgeschaft.
Bij matriaalgebrek rijden ze in Nederland gewoon helemaal niet uit ... hier doen ze toch nog zoveel mogelijk hun best om toch te rijden. :P

Greetz 2302.
Das idd de nederlandse manier van werken, van zodra "ze het ni meer zien zitten" leggen ze alles stil, hier doet men toch vanalles om toch maar ies of wa te laten rijden, liever te laat en te korte treinen dan opgeven. T'heeft zijn voor en nadelen he. Voordeel, de treinen rijden... nadeel : gaat ten koste van zitplaatsen en dus comfort, tja, wat is dan de beste beslissing, afschaffen of ni opgeven en "iets" doen.

Re: Beschamende vertoning

Geplaatst: 11 jan 2010, 19:10
door HLE 2302
2012 schreef:
HLE 2302 schreef:
trainfreak schreef:Maar volgens mijn indruk is het hier toch nog beter dan in Nederland.
Daar zijn/waren met het winterweer zeer veel treinen afgeschaft.
Bij matriaalgebrek rijden ze in Nederland gewoon helemaal niet uit ... hier doen ze toch nog zoveel mogelijk hun best om toch te rijden. :P

Greetz 2302.
Das idd de nederlandse manier van werken, van zodra "ze het ni meer zien zitten" leggen ze alles stil, hier doet men toch vanalles om toch maar ies of wa te laten rijden, liever te laat en te korte treinen dan opgeven. T'heeft zijn voor en nadelen he. Voordeel, de treinen rijden... nadeel : gaat ten koste van zitplaatsen en dus comfort, tja, wat is dan de beste beslissing, afschaffen of ni opgeven en "iets" doen.
En toch is de NMBS slechter en is de NMBS altijd de boeman ...

Re: Beschamende vertoning

Geplaatst: 11 jan 2010, 19:22
door Portbou
Hallo,
HLE 2302 schreef:
trainfreak schreef:Maar volgens mijn indruk is het hier toch nog beter dan in Nederland.
Daar zijn/waren met het winterweer zeer veel treinen afgeschaft.
Bij matriaalgebrek rijden ze in Nederland gewoon helemaal niet uit ... hier doen ze toch nog zoveel mogelijk hun best om toch te rijden. :P

Greetz 2302.
Das idd de nederlandse manier van werken, van zodra "ze het ni meer zien zitten" leggen ze alles stil, hier doet men toch vanalles om toch maar ies of wa te laten rijden, liever te laat en te korte treinen dan opgeven. T'heeft zijn voor en nadelen he. Voordeel, de treinen rijden... nadeel : gaat ten koste van zitplaatsen en dus comfort, tja, wat is dan de beste beslissing, afschaffen of ni opgeven en "iets" doen.

En toch is de NMBS slechter en is de NMBS altijd de boeman ...
Hier gaan we weer...
Systematisch goedpraten van de NMBS op basis van de nog slechtere prestaties van andere spoorwegmaatschappijen...

Zullen we eens met Scandinavie vergelijken ?

Groeten,

Re: Beschamende vertoning

Geplaatst: 11 jan 2010, 19:28
door 2012
bw494674 schreef:
Hier gaan we weer...
Systematisch goedpraten van de NMBS op basis van de nog slechtere prestaties van andere spoorwegmaatschappijen...

Zullen we eens met Scandinavie vergelijken ?

Groeten,[/quote]

Tja, ik zeg ni da we de beste zijn, verre van, er zijn wel degelijk plaatsen waar het (veel) beter gaat) Ik ga dikwijls per trein op reis, onder andere in Zwitserland, maar ze vallen daar ook in panne zunne. T'is nergens feilloos het systeem.

Re: Beschamende vertoning

Geplaatst: 11 jan 2010, 19:51
door gurodewa
En om de dag af te sluiten: met 47 min vertraging aangekomen te Lokeren, uit Gent.
Bijna trager dan de fiets.

Re: Beschamende vertoning

Geplaatst: 11 jan 2010, 21:14
door apestaart
2012 schreef:
HLE 2302 schreef:
trainfreak schreef:Maar volgens mijn indruk is het hier toch nog beter dan in Nederland.
Daar zijn/waren met het winterweer zeer veel treinen afgeschaft.
Bij matriaalgebrek rijden ze in Nederland gewoon helemaal niet uit ... hier doen ze toch nog zoveel mogelijk hun best om toch te rijden. :P

Greetz 2302.
Das idd de nederlandse manier van werken, van zodra "ze het ni meer zien zitten" leggen ze alles stil, hier doet men toch vanalles om toch maar ies of wa te laten rijden, liever te laat en te korte treinen dan opgeven. T'heeft zijn voor en nadelen he. Voordeel, de treinen rijden... nadeel : gaat ten koste van zitplaatsen en dus comfort, tja, wat is dan de beste beslissing, afschaffen of ni opgeven en "iets" doen.
In Nederland is de mentaliteit van "Alles of niks"

Re: Beschamende vertoning

Geplaatst: 11 jan 2010, 21:42
door treinbruno
Had ik een tijdje geleden ook nog in de 1807, 1 DMT ipv 3, de TBG propte zelfs reizigers in de pakwagen (geen grap) :shock:
En er bleef ook nog volk op het perron achter die niet persee die trein moest hebben :?

Re: Beschamende vertoning

Geplaatst: 11 jan 2010, 23:51
door 260689
treinbruno schreef:Had ik een tijdje geleden ook nog in de 1807, 1 DMT ipv 3, de TBG propte zelfs reizigers in de pakwagen (geen grap) :shock:
En er bleef ook nog volk op het perron achter die niet persee die trein moest hebben :?
Dat van de pakwagen gebeurt regelmatig hoor.

Re: Beschamende vertoning

Geplaatst: 12 jan 2010, 00:02
door Joris
Hallo,
Ik neem de 1829 ook soms, en dat die uit slechts 1 AM 96 bestaat heb ik nog al mee gemaakt... Dat is niet echt zo uitzonderlijk, en gebeurt niet enkel bij koud weer...
Met het bagaecompartiment heb ik eveneens ervaring...
Groeten,
Joris De Mol

Re: Beschamende vertoning

Geplaatst: 12 jan 2010, 00:22
door rvdborgt
apestaart schreef:
2012 schreef:
HLE 2302 schreef:Bij matriaalgebrek rijden ze in Nederland gewoon helemaal niet uit ... hier doen ze toch nog zoveel mogelijk hun best om toch te rijden. :P
Das idd de nederlandse manier van werken, van zodra "ze het ni meer zien zitten" leggen ze alles stil, hier doet men toch vanalles om toch maar ies of wa te laten rijden, liever te laat en te korte treinen dan opgeven. T'heeft zijn voor en nadelen he. Voordeel, de treinen rijden... nadeel : gaat ten koste van zitplaatsen en dus comfort, tja, wat is dan de beste beslissing, afschaffen of ni opgeven en "iets" doen.
In Nederland is de mentaliteit van "Alles of niks"
Ik geloof niet in dergelijke uitspraken. NS zit momenteel eigenlijk in een vergelijkbare positie - veel defecten o.a. door de nasleep van de sneeuw, waarbij veel defect materieel niet bij de werkplaats kon komen voor reparatie omdat wissels niet bediend werden. Ook bij NS wordt er nu koortsachtig materieel gerepareerd en reservematerieel gezocht. NS kiest er op sommige trajecten met een kwartierdienst dan voor om er een halfuurdienst van te maken. De NMBS kan dat niet doen omdat het aantal kwartierdiensten nogal beperkt is.

Dat laat natuurlijk onverlet dat het in de week vanaf 17 december in Nederland echt slecht ging - maar dat is gelukkig weer voorbij.

Groetjes,
Rian