Affligems veto tegen NMBS-renovatie spoorwegbrug

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Jean

Affligems veto tegen NMBS-renovatie spoorwegbrug

Bericht door Jean »

ma 05/06/06 - De gemeente Affligem stelt zijn veto tegen de geplande werkzaamheden van de NMBS aan een spoorwegbrug in deelgemeente Teralfene.

De NMBS wilde er in de Driesstraat een oude spoorwegbrug renoveren maar kondigde die werken te laat aan.

Omdat door werken van Aquafin al een belangrijke verkeersader van Teraflene tijdelijk afgesloten is, wil de burgemeester de NMBS geen toestemming geven voor de werken.

Mogelijk worden de werkzaamheden aan de spoorwegbrug nu met een jaar uitgesteld.
bron : http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
Wover

Bericht door Wover »

mja, 'teralflene" ofzo klinkt inderdaad wel als een ongelofelijk drukke, bruisende stad waar veel verkeer gaat moeten filerijden door een brug die op 3 nachten vervangen kan zijn! (als het om vervangen gaat natuurlijk)
Steven

Bericht door Steven »

Wover schreef:mja, 'teralflene" ofzo klinkt inderdaad wel als een ongelofelijk drukke, bruisende stad waar veel verkeer gaat moeten filerijden door een brug die op 3 nachten vervangen kan zijn! (als het om vervangen gaat natuurlijk)
ze spreken van renovatie in dat artikel, daaronder versta ik meestal het herschilderen (metalen brug) oplapen van het beton, versterken van de landhoofden van de brug en dergelijke werken
Wover

Bericht door Wover »

In dat geval kan het inderdaad wat langer duren (hier in Herentals heeft de renovatie van de brug over de Liersesteenweg, waar de Y Wolfstee op ligt ook wel een maand of langer in beslag genomen, om een of andere reden mocht er dan ook maar in een richting tegelijk auto's onder de brug rijden.)
Shrek

Bericht door Shrek »

in vertrijk zijn ze ook al een tijdje bezig aan de brug, daar is het ook 1-richtingsverkeer. Ik kan me wel voorstellen dat daar in de spits lange files staan :roll:
M1

Bericht door M1 »

Wover schreef:mja, 'teralflene" ofzo klinkt inderdaad wel als een ongelofelijk drukke, bruisende stad waar veel verkeer gaat moeten filerijden door een brug die op 3 nachten vervangen kan zijn! (als het om vervangen gaat natuurlijk)
Het zal niet gaan om dat file rijden maar om het omrijden.
De alternatieve weg kan gerust enkele kilometers om zijn, en als de twee parallel lopende wegen beiden zijn afgesloten kan dat misschien wel over meer dan 10km gaan.
Er is daar ook nog de Dender die soms moet overgestoken worden en ook die bruggen liggen niet dik gezaaid.
RhB

Bericht door RhB »

En dit zo dicht voor de gemeenteraadsverkiezingen ... :roll:

Bericht door »

Ik kan alleszins bevestigen dat ze bezig zijn met een brug van lijn 50A te renoveren in Teralfene, op de plaats waar Aquafin momenteel werken uitvoert.
De renovatie houdt blijkbaar het schoonmaken in van de brug (is nog een constructie in baksteen).

Bert
Plaats reactie