Pagina 1 van 3
Thalys vat vuur
Geplaatst: 08 jun 2006, 00:48
door prahsharp
uit De standaard online 07/06/06
BRUSSEL - Een locomotief van de hogesnelheidstrein Thalys heeft dinsdagavond ter hoogte van Engis vuur gevat na een breuk in de bovenleiding tussen Namen en Luik. Dat meldt Thalys-woordvoerster Patricia Baars woensdag.
,,De breuk in de bovenleiding lokte een overbelasting uit van de dakisolatie van de locomotief en er ontstond vuur'', zegt Baars. De 32 reizigers aan boord van de trein werden naar Luik gebracht met een pendelbus. Het hst-verkeer ondervond weinig hinder van de brand. Slechts een andere Thalys-trein die tussen Namen en Luik reed, liep 36 minuten vertraging op.
32 reizigers op 377 (?) plaatsen, das een bezetting van nog geen 8,5%, dat kan toch niet anders als zwaar verlieslatend zijn .....
Geplaatst: 08 jun 2006, 00:50
door Steven
niet vergeten da de trein al in namen charleroi en mons gestopt is, niet da ik wil zeggen dat er een volledige bezetting was, maar er zijn dus al mensen kunnen uitstappen he
Geplaatst: 08 jun 2006, 03:58
door prahsharp
nuja, stel dat er daar ook telkens 32 mensen zijn afgestapt, dan kom je op 128 mensen ofte 34%.
Is al beter maar nog ni om over naar huis te schrijven ... als je weet dat die 70% is tussen parijs en amsterdam (bron:
http://www.freesun.be/freesun_news/13_j ... s2005.html)
Geplaatst: 08 jun 2006, 06:49
door trainfreak
Al eens gezien hoeveel personen erop zitten vanaf Gent naar Oostende?
Max 10 ofzo!
Geplaatst: 08 jun 2006, 10:50
door Shrek
Ik snap ook niet waarom ze die treinen nu nog laten rijden. Een extra verbinding Parijs-Amsterdam zou veel meer opbrengen (de laatste thalys mag voor mij gerust nog een uurtje of meer later)

Geplaatst: 08 jun 2006, 11:20
door JPL107
Ze hebben ook graag een Thalys op de Waalse As. Die rijdt wel maar één keer per dag heen en terug maar ben er vrij zeker van dat die verlieslatend is.
Al eens gezien hoeveel personen erop zitten vanaf Gent naar Oostende? Rolling Eyes
Max 10 ofzo!
De Thalys naar Oostende rijdt wel langs Brussel-Zuid en tot daar zal de bezettingsgraad wel hoog zijn. Maar de Thalys op de Waalse As komt daar niet langs.
Geplaatst: 08 jun 2006, 20:11
door RhB
JPL107 schreef:Ze hebben ook graag een Thalys op de Waalse As. Die rijdt wel maar één keer per dag heen en terug maar ben er vrij zeker van dat die verlieslatend is.
Al eens gezien hoeveel personen erop zitten vanaf Gent naar Oostende? Rolling Eyes
Max 10 ofzo!
De Thalys naar Oostende rijdt wel langs Brussel-Zuid en tot daar zal de bezettingsgraad wel hoog zijn. Maar de Thalys op de Waalse As komt daar niet langs.
En wie gaat deze verliezen dekken, is dit wel verantwoord

Geplaatst: 08 jun 2006, 20:42
door TGV4513
Heeft er iemand een idee om welk thalys treinstel het gaat hier?
Geplaatst: 08 jun 2006, 22:23
door Jules
Stel 4536
Geplaatst: 08 jun 2006, 22:35
door msts.be
Alleé , na de 4535 op de stootblok in Vorst was geknald kunnen ze de volgende al naar Belfort terugsturen !

(en als het idd de 4536 betreft , zijn het 2 stellen met opeenvolgende nummers die telkens met problemen sukkelen ? Toevallig of niet

)
Geplaatst: 08 jun 2006, 22:37
door trainfreak
Ik zal beter de thalyssen beginnen op foto zetten, wie weet zijn ze over enkel jaren geschiedenis

Geplaatst: 08 jun 2006, 22:48
door Kris
trainfreak schreef:Ik zal beter de thalyssen beginnen op foto zetten, wie weet zijn ze over enkel jaren geschiedenis

Laat ons hopen...
(sorry maar het moest eruit)
Geplaatst: 09 jun 2006, 11:35
door e49memling
Shrek schreef:Ik snap ook niet waarom ze die treinen nu nog laten rijden. Een extra verbinding Parijs-Amsterdam zou veel meer opbrengen (de laatste thalys mag voor mij gerust nog een uurtje of meer later)

Leer hoe België is, een trein in Vlaanderen, Walonië moet er ook één hebben, dat er volk op zit of niet, maakt niets uit, zijn eisen hun treinen (of lijnen)
Een Vlaming doet 1 trein op Waals grondgebied, de walen eisen evenveel kilometers in Vlaanderen.
Geplaatst: 09 jun 2006, 12:01
door prahsharp
wafelijzerpolitiek
en ik dacht dat we daar stilaan van verlost aan het geraken waren
nuja, het heeft ook voordelen, de noordelijke tak van de antwerpse premetro zou niet zijn afgewerkt als het niet ten compensatie was van één of ander project in de walen ....
Geplaatst: 09 jun 2006, 17:57
door Jonathan
trainfreak schreef:Al eens gezien hoeveel personen erop zitten vanaf Gent naar Oostende?
Max 10 ofzo!
Niet veel, ik heb ze eens geteld en het waren er 8. En het grofste is nog dat als die thalys het station binnenkomt er in 4 talen te horen valt dat mensen welkom geheten worden in Oostende. Als de IC A, IC C, IC G, een of andere P-trein of een toeristentrein binnenkomt, wordt er nog in geen één taal afgeroepen dat we welkom geheten zijn in het station van Oostende en daar komen dat een 50 à 1500 van af
