Sporenplannen geheel België
Sporenplannen geheel België
Vaak genoeg heb ik gemerkt dat voor het Belgische weinig tot geen (online) sporenplaninfo voorhanden was. Vanaf heden is hier wat verandering in gekomen.
In het geheim heb ik er de afgelopen maanden aan gewerkt. Sinds enkele minuten geleden staat op sporenplan.nl: sporenplannen van geheel België! Van Liège tot Antwerpse haven.
Er kan nog enkel klein foutje in zitten dus schroom niet om te reageren bij wijzigingen of correcties!
Ik hoop dat jullie er veel plezier aan beleven!
P.S. Ik ben tevens nog op zoek naar ontbrekende bedrijfsnamen van spooraansluitingen.
In het geheim heb ik er de afgelopen maanden aan gewerkt. Sinds enkele minuten geleden staat op sporenplan.nl: sporenplannen van geheel België! Van Liège tot Antwerpse haven.
Er kan nog enkel klein foutje in zitten dus schroom niet om te reageren bij wijzigingen of correcties!
Ik hoop dat jullie er veel plezier aan beleven!
P.S. Ik ben tevens nog op zoek naar ontbrekende bedrijfsnamen van spooraansluitingen.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Sporenplannen geheel België
Wees maar gerust. Schitterend gemaakt!Ik hoop dat jullie er veel plezier aan beleven!
Re: Sporenplannen geheel België
Zeer interessant
Nog even over je plan van leuven: bij het vraagtekentje is de oude L 35 (links op het plan) niet meer aangesloten op de nieuwe L35. De rode wissels verderop zijn inderdaad engelse wissels

Nog even over je plan van leuven: bij het vraagtekentje is de oude L 35 (links op het plan) niet meer aangesloten op de nieuwe L35. De rode wissels verderop zijn inderdaad engelse wissels

Re: Sporenplannen geheel België
De informatie die ik had was de ombouwsitu van Leuven. Ook voor het station zelf is inmiddels ongetwijfeld nog iets gewijzigd. Als de aansluiting L35 is gewijzigd: hoe zit het dan met de niet meer aangesloten sporen? Wat betreft de engelse wissels: zijn dit hele of halve. Voor wat betreft dit laatste heb ik het geluk te beschikken over een behoorlijk aantal recente SSP's: in de lijnfiches kan het alles zijn: kruising, heel- of half engels wissel. Helaas heb ik nog niet geheel België aan SSP's wat bijvoorbeeld duidelijk te zien is aan Namur: alles wat rood is (engelse wissels) is voor mij niet duidelijk. Wie weet (niet alleen Namur) wat juist is mag me mailen.Shrek schreef:Zeer interessant![]()
Nog even over je plan van leuven: bij het vraagtekentje is de oude L 35 (links op het plan) niet meer aangesloten op de nieuwe L35. De rode wissels verderop zijn inderdaad engelse wissels
Re: Sporenplannen geheel België
al een foutje gevonden op je plan, op L60 moet je droeshout en opwijk met elkaar verwisselen, droeshout is al enige jaren buiten dienst trouwens (ik weet niet of je hier eventueel een andere aanduiding zou voor gebruiken) de perrons zelf zijn wel nog aanwezig. Verder zeker een mooi werk.
Re: Sporenplannen geheel België
Sleidingen (Oost Vlaanderen) moet Sleidinge zijn, en sinds de vernieuwing van het perron, ligt dat aan de andere kant
Maar ziet er zeer goed uit 


Re: Sporenplannen geheel België
Ook wat correcties:
L60 : het wijkspoor in Opwijk ligt aan de andere kant (rechts komende van Brussel);
Dendermonde : de verhoogde laadhelling lag ten noorden van de hoofdlijn, niet ten zuiden;
L59 : de militaire aansluitingen in Zwijndrecht-Fort en Haasdonk zijn buiten dienst en gedeeltelijk opgebroken;
L54 : de spooraansluiting in Willebroek bestaat niet meer.
L60 : het wijkspoor in Opwijk ligt aan de andere kant (rechts komende van Brussel);
Dendermonde : de verhoogde laadhelling lag ten noorden van de hoofdlijn, niet ten zuiden;
L59 : de militaire aansluitingen in Zwijndrecht-Fort en Haasdonk zijn buiten dienst en gedeeltelijk opgebroken;
L54 : de spooraansluiting in Willebroek bestaat niet meer.
Re: Sporenplannen geheel België
Alle bovenstaande zaken zijn verbeterd. Dank daarvoor! Grappig dat Google inmiddels weer zijn foto's heeft vernieuwd: Leuven is voor mij weer iets duidelijker geworden (muv de juiste engelse wissels).
Wat betreft het niet in dienst zijn van perrons Droeshout:
Het intresseert mij niet echt of het gebruikt wordt of niet: het ligt er en maakt dus onderdeel van de infra. Er is dus geen aparte aanduiding voor. Zoals ik nog wel eens zeg: al rijdt er een tram over de HSL, het zou mij een rotzorg wezen...
Wat betreft het niet in dienst zijn van perrons Droeshout:
Het intresseert mij niet echt of het gebruikt wordt of niet: het ligt er en maakt dus onderdeel van de infra. Er is dus geen aparte aanduiding voor. Zoals ik nog wel eens zeg: al rijdt er een tram over de HSL, het zou mij een rotzorg wezen...

Re: Sporenplannen geheel België
nog een kleintje: in haacht is het 2de uitwijkspoor uitgebroken.
De engelse wissel waarmee het spoor aangesloten was ligt er nog wel voorlopig
Bij de grote wisselstraat ten noorden van Leuven heb je 2 engelse wissels teveel getekend, vanop de hoofdsporen van L36N (perron 2-3) kan je dit spoortje enkel kruisen. Daarom liggen er iets verderop ook wissels naar respectievelijk spoor 1 en 4
Spoor C in het station van Leuven (het meest rechtse doodlopend spoor op het plannetje) bestaat niet. De wissel ligt er wel en het perron is er, maar de rails moeten nog aangelegd worden
De engelse wissel waarmee het spoor aangesloten was ligt er nog wel voorlopig

Bij de grote wisselstraat ten noorden van Leuven heb je 2 engelse wissels teveel getekend, vanop de hoofdsporen van L36N (perron 2-3) kan je dit spoortje enkel kruisen. Daarom liggen er iets verderop ook wissels naar respectievelijk spoor 1 en 4

Spoor C in het station van Leuven (het meest rechtse doodlopend spoor op het plannetje) bestaat niet. De wissel ligt er wel en het perron is er, maar de rails moeten nog aangelegd worden

Re: Sporenplannen geheel België
Kan je misschien aangeven om welke wissels het gaat? Bvd!Shrek schreef:Bij de grote wisselstraat ten noorden van Leuven heb je 2 engelse wissels teveel getekend, vanop de hoofdsporen van L36N (perron 2-3) kan je dit spoortje enkel kruisen.
Re: Sporenplannen geheel België
Er zitten nog meer fouten in. Rond Namur, Ronet, Gouvy, Vielsalm, Essen, Antwerpen, Leuven had ik ook wat dingen gezien.
Ik zou de tekeningen er op moeten naslaan. Maar ik mis wat overloopjes en zo.
Ik zou de tekeningen er op moeten naslaan. Maar ik mis wat overloopjes en zo.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Sporenplannen geheel België
Op L59 tussen Nieuwkerken-Waas en Beveren kan je niet meer naar het militair domein. De wissel is daar verdwenen, maar de rest van de infrastructuur is er nog allemaal (zoals de volledige Engelse wissel vlak naast L59, die dan wel langs één kant meteen doodloopt).
Re: Sporenplannen geheel België
De rood omcirkelde kruisingen in bijgevoegde foto zijn geen engelse wisselsSporenplanOnline schreef: Kan je misschien aangeven om welke wissels het gaat? Bvd!
