reeks 76 (sncf) in belgië
reeks 76 (sncf) in belgië
Naar het schijnt zou de eerste loc van reeks 76 in Ath aan het testen zijn.
Kan iemand dit bevestigen? Zijn er al foto's?
Kan iemand dit bevestigen? Zijn er al foto's?
Re: reeks 76 (sncf) in belgië
Als ik 't goed heb is dit een diesel-Traxx?
Ik heb die vrijdagochtend rond 7u40 gespot Tussen Schijnpoort en Antwerpen-Oost waar die net richting Antwerpern-Berchem werd weggesleept door een Class 66. 't ging allemaal wat rap (uit het venstertje van de stoptrein ricjting Roosendaal). Mijn reactie was: "he, op die Traxx staan precies geen panto's". Pas later hoorde in dat ze dergelijke locs aan 't testen waren.
Ik heb die vrijdagochtend rond 7u40 gespot Tussen Schijnpoort en Antwerpen-Oost waar die net richting Antwerpern-Berchem werd weggesleept door een Class 66. 't ging allemaal wat rap (uit het venstertje van de stoptrein ricjting Roosendaal). Mijn reactie was: "he, op die Traxx staan precies geen panto's". Pas later hoorde in dat ze dergelijke locs aan 't testen waren.
spoorwegrealist
het is inderdaad de diesel-traxx waarmee de sncf het goederenvervoer in belgië wil overnemen 

hallo
zo'n diesel loc is efficiënter ( maar wel vervuilender zeker?) zeker dan een elektrische loc?
zo'n diesel loc is efficiënter ( maar wel vervuilender zeker?) zeker dan een elektrische loc?
Hij is zeker niet efficiënter hoor. De enige reden dat sncf diesels gebruikt is omdat ze in antwerpen (nog) geen rangeerlocs hebbenbobke schreef: zo'n diesel loc is efficiënter ( maar wel vervuilender zeker?) zeker dan een elektrische loc?

Ik vind die D-loc best kunnen. De Fret-tinten is een ander hoofdstuk...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Wist niet dat je de Traxx ook al in dieseluitvoering had. Wel mooi, weer een nieuwe loc erbij in Belgie. Nu maar hopen dat ze door de tests komen.
Ik vind de kleurcombinatie eigenlijk niet echt lelijk. Mooi zachtgroen met grijs
Maakt hij niet meer lawaai? Hoor het bij mij thuis altijd duidelijk als er een diesel goederentrein passeert (en dat is toch nog wel een aardig eindje van de spoorbaan vandaan).
Groeten,
Marianne
Ik vind de kleurcombinatie eigenlijk niet echt lelijk. Mooi zachtgroen met grijs

Maakt hij niet meer lawaai? Hoor het bij mij thuis altijd duidelijk als er een diesel goederentrein passeert (en dat is toch nog wel een aardig eindje van de spoorbaan vandaan).
Groeten,
Marianne

het leuke is dat de diesel en elektrische versie vlot met elkaar kunnen koppelen (treinschakeling) waardoor je beide locs met 1 bestuurder kan laten rijden daar waar het anders meestal dubbeltractie is (dus twee bestuurders)
Dat wist ik nog niet, knap van de ontwerpers.Steven schreef:het leuke is dat de diesel en elektrische versie vlot met elkaar kunnen koppelen (treinschakeling) waardoor je beide locs met 1 bestuurder kan laten rijden daar waar het anders meestal dubbeltractie is (dus twee bestuurders)
Is dit met bv een Eurosprinter/Eurorunner ook mogelijk (eventueel binnen dezelfde "generatie")
Zijn er zo eventueel nog mogelijkheden ?
Vanwaar komt de nummering in reeks 76? Normaal wordt de 7x-reeks gebruikt voor rangeerlocs, maar dit is weldegelijk een baanloc
ik zou hem 58 genoemd hebben 

Marianne schreef:Wist niet dat je de Traxx ook al in dieseluitvoering had. Wel mooi, weer een nieuwe loc erbij in Belgie. Nu maar hopen dat ze door de tests komen.
Ik vind de kleurcombinatie eigenlijk niet echt lelijk. Mooi zachtgroen met grijs![]()
Groeten,
Marianne
Ik denk dat je nog kan verschieten hoe weinig de nieuwere generaties van die diesellocs maken. Ik heb nog niet zo gek lang geleden een G2000 van SNCF zien (en horen) rijden. Die maakte echt niet veel lawaai meer.

Dit is een SNCF lok (en wordt dus 76xxx), geen NMBS lok.Shrek schreef:Vanwaar komt de nummering in reeks 76?