gemoderniseerde en rode klassiekjes
gemoderniseerde en rode klassiekjes
Ik merk steeds meer op dat de klassiekjes in een opstelling rijden met gemengd een oude/rode en een gemoderniseerde (of Cityrail).
De samenstelling 2x rode komt slechts heel zelden meer voor.
Is dit slechts toeval, of doet men dit expres? (vb om technische defecten in de oude/rode te minimaliseren)?
Is dit slechts toeval, of doet men dit expres? (vb om technische defecten in de oude/rode te minimaliseren)?
Re: gemoderniseerde en rode klassiekjes
Is puur toeval en is voor de verdelers gewoon een zaak van de meeste treinen die uit klassiekjes moeten bestaan trachten te laten rijden in hun voorzien aantal rijtuigen, niet meer of minder dan dat.
@spicyalan
Je stelling wordt al meteen ontkracht, wanneer je naar foto 23 van de reportage van 14-03-2010 kijkt te Brussel-Zuid.
http://treinforum.be/viewtopic.php?f=13&t=7228
Je stelling wordt al meteen ontkracht, wanneer je naar foto 23 van de reportage van 14-03-2010 kijkt te Brussel-Zuid.
http://treinforum.be/viewtopic.php?f=13&t=7228

het is geen stelling hé, enkel een observatie waarvan ik niet zeker wist of het expres of per ongeluk is.Je stelling wordt al meteen ontkracht, wanneer je naar foto 23 van de reportage van 14-03-2010 kijkt te Brussel-Zuid.
Als tijdens mijn eigen reisweg (en wachttijd) wat wat rond kijk zie ik maximaal 1 rode samenstelling, een hoop met enkel gemoderniseerde motorstellen, maar een heleboel die gemengd zijn.
Ik denk dat het een beetje logisch is: het aantal bordeaux stellen in dienst is nu eenmaal kleiner dan het aantal gemoderniseerde. Bovendien worden de bordeaux stellen onderhouden in Oostende, Charleroi en Kinkempois. Ze worden dus eigenlijk voornamelijk ingezet op stoptreindiensten in die regio's. En voor er nu een massa tegenvoorbeelden volgt: ik zeg voornamelijk, niet alleen maar. Als je die 2 elementen samen laat spelen, denk ik dat het logisch is dat combinaties van 2 bordeaux stellen in de CR-diensten een zeldzaamheid zijn.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
De oude klassiekjes met JH verdwijnen langzamerhand ... maar omdat er met de voorziene samenstellingen moet worden gereden zie je ook meer vernieuwde, hier op de verbinding Zottegem Kortrijk Brugge, waren het vroeger altijd JH's, dat is ook nog steeds zo voorzien ... maar tegenwoordig rijd zowat iedere trein hier met een vernieuwde in de samenstelling.spicyalan schreef:Ik merk steeds meer op dat de klassiekjes in een opstelling rijden met gemengd een oude/rode en een gemoderniseerde (of Cityrail).
Nog iets, technische defecten van de rode tegen te gaan ?

Neem dat maar omgekeerd ... de hele oude JH's hebben zelden tot nooit problemen.
Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Afgelopen vrijdag zelf nog 4 rode klassiekjes tesamen zien rijden, waaronder nog een 600 op lijn 90.HLE 2302 schreef:De oude klassiekjes met JH verdwijnen langzamerhand ... maar omdat er met de voorziene samenstellingen moet worden gereden zie je ook meer vernieuwde, hier op de verbinding Zottegem Kortrijk Brugge, waren het vroeger altijd JH's, dat is ook nog steeds zo voorzien ... maar tegenwoordig rijd zowat iedere trein hier met een vernieuwde in de samenstelling.spicyalan schreef:Ik merk steeds meer op dat de klassiekjes in een opstelling rijden met gemengd een oude/rode en een gemoderniseerde (of Cityrail).
Neem dat maar omgekeerd ... de hele oude JH's hebben zelden tot nooit problemen.
Greetz 2302.
Mag ik vragen wat de betekenis van JH is met betrekking tot die Klassiekjes?
Groeten,
Marianne
Groeten,
Marianne

tot en met 664 hebben de klassiekjes een JH aandrijving (Jeumont heideman) een systeem met aanzetweerstanden, de latere (hogere nummers) hebben een aanzetsysteem met elektronica.
- Dieselfreak
Ik zie ook minder en minder rode klassiekjes. Waar en wanneer rijden ze tegenwoordig nog zoal?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dat is wel een heel snel antwoordSteven schreef:tot en met 664 hebben de klassiekjes een JH aandrijving (Jeumont heideman) een systeem met aanzetweerstanden, de latere (hogere nummers) hebben een aanzetsysteem met elektronica.

Zal er eens op googlen voor meer informatie, bedankt voor het antwoord in ieder geval.
Groeten,
Marianne

Hoi,
Gisteren stond er in Leuven een trein klaar samengesteld uit de bordeauxrode 234+597.
Lukas
Gisteren stond er in Leuven een trein klaar samengesteld uit de bordeauxrode 234+597.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Marianne schreef:Mag ik vragen wat de betekenis van JH is met betrekking tot die Klassiekjes?
Groeten,
Marianne
Jeumont-Heidmann constructeur van een nokkenas bediening van schakelaars voor weerstanden bij gelijkstroommotoren.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ja, er rijd nog een 600 in het rood, de 679 dacht ik.13'erke schreef:Afgelopen vrijdag zelf nog 4 rode klassiekjes tesamen zien rijden, waaronder nog een 600 op lijn 90.HLE 2302 schreef:De oude klassiekjes met JH verdwijnen langzamerhand ... maar omdat er met de voorziene samenstellingen moet worden gereden zie je ook meer vernieuwde, hier op de verbinding Zottegem Kortrijk Brugge, waren het vroeger altijd JH's, dat is ook nog steeds zo voorzien ... maar tegenwoordig rijd zowat iedere trein hier met een vernieuwde in de samenstelling.spicyalan schreef:Ik merk steeds meer op dat de klassiekjes in een opstelling rijden met gemengd een oude/rode en een gemoderniseerde (of Cityrail).
Greetz 2302.
Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...