Problemen trein Noorderkempen
Problemen trein Noorderkempen
Weet iemand wat er aan de hand is met de trein a'pen - Noorderkempen? De laatste weken staat deze bijna elke dag in panne.
Alvast bedankt,
Sander
Alvast bedankt,
Sander
Re: Problemen trein Noorderkempen
Defecten met ETCS soms, misschien ook de transfo, 4x veranderen van spanning op één uur is tamelijk veel.sandern schreef:Weet iemand wat er aan de hand is met de trein a'pen - Noorderkempen? De laatste weken staat deze bijna elke dag in panne.
Alvast bedankt,
Sander
Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Problemen trein Noorderkempen
2 Keer per uur zal volstaan, ze doen maar een heen en terugrit per uur
.

Re: Problemen trein Noorderkempen
Transfo staat toch buiten dienst als ze rijden onder 3kv en trafo is statisch.HLE 2302 schreef: Defecten met ETCS soms, misschien ook de transfo, 4x veranderen van spanning op één uur is tamelijk veel.
.
Dan zou ik sleet aan de schakelaar verwachten...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Problemen trein Noorderkempen
Feit is ook dat de trein een zeer krappe dienstregeling heeft (met 2 keringen per uur). Dit zorgt dat zelfs een klein defectje meteen 2 afgeschafte treinen tot gevolg heeft.
Re: Problemen trein Noorderkempen
Krap ? 2x kwartier rijden op een uur dat is 50% van de tijd...Shrek schreef:Feit is ook dat de trein een zeer krappe dienstregeling heeft (met 2 keringen per uur). Dit zorgt dat zelfs een klein defectje meteen 2 afgeschafte treinen tot gevolg heeft.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Problemen trein Noorderkempen
Het keren zit ook bij in de dienstregeling hedentheo schreef:Krap ? 2x kwartier rijden op een uur dat is 50% van de tijd...Shrek schreef:Feit is ook dat de trein een zeer krappe dienstregeling heeft (met 2 keringen per uur). Dit zorgt dat zelfs een klein defectje meteen 2 afgeschafte treinen tot gevolg heeft.


Re: Problemen trein Noorderkempen
Ik ben nog niet gaan kijken, maar moet trein en lok helemaal afgebouwd worden of is het een kwestie van rijkruk meenemen naar achteren ?Shrek schreef:Het keren zit ook bij in de dienstregeling hedentheo schreef:Krap ? 2x kwartier rijden op een uur dat is 50% van de tijd...Shrek schreef:Feit is ook dat de trein een zeer krappe dienstregeling heeft (met 2 keringen per uur). Dit zorgt dat zelfs een klein defectje meteen 2 afgeschafte treinen tot gevolg heeft.Normaal gezien is 15 minuten geen probleem, maar als er iets misloopt en je de procedure opnieuw moet beginnen is 15 minuten opeens wel kort
Of laat mux-en dat niet toe ?
Ik wou die 50% slechts even aanhalen als voorbeeld... een machinist en een lok op een volledige shift Noorderkempen hebben slechts 4 uur trein gereden....
Moet een van de "minst effectieve" diensten zijn bij de NMBS ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Problemen trein Noorderkempen
De trein moet bij elke kering volledig "afgebroken" worden en aan de andere kant terug in dienst gezet worden.
Naargelang de bedrevenheid van de bestuurder mag je rekenen dat het zo'n 5 à 8 minuten duurt eer de trein terug klaarstaat voor vertrek. (naar de andere kant gaan, ETCS gegevens ingeven, werkingsproeven rem, GSM-R inschakelen enz...) dus blijft er van die 15 minuten keertijd niet veel meer over.
@Dentheo, de meeste diensten nu zijn verspreid, dwz dat je een paar keer Noorderkempen doet en dan nog iets anders. Bijvoorbeeld 2 x NDK en een keer naar Oostende.
Of een zeer zware dienst, 4 x NDK en een keer Oostende.
Er is ook een dienst van 6 x NDK, nu kun je mss denken dat dat niet productief is, maar niets is minder waar. Aangezien je eigenlijk nergens echt tijd hebt, ben je constant bezig, en dat gaat niet alleen over het rijden op zich.
Wat de problemen met de locs betreft, het is hier aangehaald, de type 13 is niet gemaakt om x aantal keren per uur panto neer, panto op, veranderen van spanning te doorstaan, zeker niet heel de dag door en 7/7... Mensen van de ateliers hadden er al voor gewaarschuwd, en nu begint het materiaal te mankeren...
We zullen moeten wachten op de HLE 18 (als die er ooit doorkomt) vrees ik, eer er een echte verbetering komt.
Nog even een blunder van RDV (Reizigers Dispatching Voyageurs) van gisteren meegeven: Er waren dus problemen met de NDK-trein.
Oplossing van RDV: "We gaan met een vierledige (MS800) vervangend rijden..." Grote lichten daar op RDV
Naargelang de bedrevenheid van de bestuurder mag je rekenen dat het zo'n 5 à 8 minuten duurt eer de trein terug klaarstaat voor vertrek. (naar de andere kant gaan, ETCS gegevens ingeven, werkingsproeven rem, GSM-R inschakelen enz...) dus blijft er van die 15 minuten keertijd niet veel meer over.
@Dentheo, de meeste diensten nu zijn verspreid, dwz dat je een paar keer Noorderkempen doet en dan nog iets anders. Bijvoorbeeld 2 x NDK en een keer naar Oostende.
Of een zeer zware dienst, 4 x NDK en een keer Oostende.
Er is ook een dienst van 6 x NDK, nu kun je mss denken dat dat niet productief is, maar niets is minder waar. Aangezien je eigenlijk nergens echt tijd hebt, ben je constant bezig, en dat gaat niet alleen over het rijden op zich.
Wat de problemen met de locs betreft, het is hier aangehaald, de type 13 is niet gemaakt om x aantal keren per uur panto neer, panto op, veranderen van spanning te doorstaan, zeker niet heel de dag door en 7/7... Mensen van de ateliers hadden er al voor gewaarschuwd, en nu begint het materiaal te mankeren...
We zullen moeten wachten op de HLE 18 (als die er ooit doorkomt) vrees ik, eer er een echte verbetering komt.
Nog even een blunder van RDV (Reizigers Dispatching Voyageurs) van gisteren meegeven: Er waren dus problemen met de NDK-trein.
Oplossing van RDV: "We gaan met een vierledige (MS800) vervangend rijden..." Grote lichten daar op RDV

Re: Problemen trein Noorderkempen
die leggen ze al te graag in blijkbaar, voor benelux te rijden tot roosendaal ook al



Re: Problemen trein Noorderkempen
En is het de trafo ( bv. koeling die onderbroken wordt) die van zijn oren maakt of zijn het de hoogspanningsschakelaars met al hun einderitkontakten ?Hobbes schreef: Wat de problemen met de locs betreft, het is hier aangehaald, de type 13 is niet gemaakt om x aantal keren per uur panto neer, panto op, veranderen van spanning te doorstaan, zeker niet heel de dag door en 7/7... Mensen van de ateliers hadden er al voor gewaarschuwd, en nu begint het materiaal te mankeren...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Problemen trein Noorderkempen
800 Mag tot Roosendaal.Robin schreef:die leggen ze al te graag in blijkbaar, voor benelux te rijden tot roosendaal ook al
Maar een 800 zie ik nu niet direct op L4 rijden.

Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Problemen trein Noorderkempen
Ik heb persoonlijk nog maar weinig problemen gehad, maar ik heb inderdaad al gehoord van ingebrande contactoren.dentheo schreef:En is het de trafo ( bv. koeling die onderbroken wordt) die van zijn oren maakt of zijn het de hoogspanningsschakelaars met al hun einderitkontakten ?Hobbes schreef: Wat de problemen met de locs betreft, het is hier aangehaald, de type 13 is niet gemaakt om x aantal keren per uur panto neer, panto op, veranderen van spanning te doorstaan, zeker niet heel de dag door en 7/7... Mensen van de ateliers hadden er al voor gewaarschuwd, en nu begint het materiaal te mankeren...
Re: Problemen trein Noorderkempen
trein ligt weer plat.... vervangende busdienst.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Problemen trein Noorderkempen
Dat is iets wat ik niet begrijp, waarom die locs nog altijd volledig moeten afgebroken worden bij ritzinwijzeging??Hobbes schreef:De trein moet bij elke kering volledig "afgebroken" worden en aan de andere kant terug in dienst gezet worden.
Naargelang de bedrevenheid van de bestuurder mag je rekenen dat het zo'n 5 à 8 minuten duurt eer de trein terug klaarstaat voor vertrek. (naar de andere kant gaan, ETCS gegevens ingeven, werkingsproeven rem, GSM-R inschakelen enz...) dus blijft er van die 15 minuten keertijd niet veel meer over.
@Dentheo, de meeste diensten nu zijn verspreid, dwz dat je een paar keer Noorderkempen doet en dan nog iets anders. Bijvoorbeeld 2 x NDK en een keer naar Oostende.
Of een zeer zware dienst, 4 x NDK en een keer Oostende.
Er is ook een dienst van 6 x NDK, nu kun je mss denken dat dat niet productief is, maar niets is minder waar. Aangezien je eigenlijk nergens echt tijd hebt, ben je constant bezig, en dat gaat niet alleen over het rijden op zich.
Wat de problemen met de locs betreft, het is hier aangehaald, de type 13 is niet gemaakt om x aantal keren per uur panto neer, panto op, veranderen van spanning te doorstaan, zeker niet heel de dag door en 7/7... Mensen van de ateliers hadden er al voor gewaarschuwd, en nu begint het materiaal te mankeren...
We zullen moeten wachten op de HLE 18 (als die er ooit doorkomt) vrees ik, eer er een echte verbetering komt.
Nog even een blunder van RDV (Reizigers Dispatching Voyageurs) van gisteren meegeven: Er waren dus problemen met de NDK-trein.
Oplossing van RDV: "We gaan met een vierledige (MS800) vervangend rijden..." Grote lichten daar op RDV
Je zou die in stand-by moeten kunnen zetten en terug opwekken aan de andere zijde+ werkingsproeven rem en klaar is kees. Onnodig openen van VCB,schakelaars enz => extra sleet.Terwijl verwisseling blijven we koelen enz
Wat weerhoud hen dat om dit te installeren??