problemen te Mechelen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
LHOON

problemen te Mechelen?

Bericht door LHOON »

Vanmorgen om 0720:
- 233 stond "dood" (pantos neer) op spoor 2
- een goederentrein met de 1201 (eveneens dood) stond op de vertakking naar lijn 53, met zijn staart komende van spoor 5 zodat alles geblokkeerd was

Zie ook http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... zeel.dhtml
Robin

Re: problemen te Mechelen?

Bericht door Robin »

de 233 stond er om 16hr nog :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
tomdg

Bericht door tomdg »

Robin schreef:de 233 stond er om 16hr nog :lol:
Was da dat klassiek stelletje op spoor 2? Om 16u20 waren ze dat aan het duwen met een HLD78 en vreed naar de wielen aant kijken. Mss een probleem met de remmen/wielen?
Tim

Bericht door Tim »

Toen ik deze morgen omstreeks 4u door Mechelen reed was men aan het werken aan de bovenleiding van spoor 2, waarschijnlijk is er iets verkeerd gegaan...
marius

Bericht door marius »

Op de trein van leuven naar brussel-zuid van 7.54 werd er in Muizen gezegd dat de reizigers naar Mechelen en Weerde moesten uitstappen en dat er een andere trein zou komen. Op het perron werd er daarna omgeroepen dat deze trein "binnen enkele minuten" zou aankomen. Deze is echter nooit aangekomen, niet dat daar iets van gezegd werd...
Toen ik eindelijk (2uur en half te laat) op mijn werk was en railtime wilde tonen als bewijs van te laat te zijn,zag ik echter dat op deze site stond dat deze trein maar met 9 minuten vertraging aankwam. Terwijl deze trein nooit gereden heeft.

Bedankt NMBS, grote kans dat ik hierdoor mijn ontslag krijg. Maar ja het hier aanwezig nmbspersoneel zal hier allerminst van wakker liggen, dat weet ik goed genoeg.

Onvoorstelbaar toch hoe een bedrijf in al haar geledingen zo ontzettend slecht presteert? Niks communicatie, reizigers een uur in de kou laten staan (kan echt niet omgeroepen worden dat de vervangtrein niet gaat komen?), foutieve info op de site en toen ik op het einde nog vroeg hoe ik dan het beste op mijn werk kon graken nog een arrogante onvriendelijke conducteur....
pfff zeer zwaar ontgoocheld.
Steven

Bericht door Steven »

Beste marius je zit een beetje op het verkeerde forum vrees ik. Ik kan verstaan en begrijpen dat je problemen hebt met bepaalde diensten en uw woon werkverkeer maar dan doe je u beklag niet bij treinenthousiasten zoals in de subtitel van dit forum staat. Je komt haast over als iemand die (en ik geef maar een voorbeeld) geen anderlechtsupporter is maar wel in een cafe gaat staan waar enkel dat soort fans aanwezig is.
marius

Bericht door marius »

En trouwens; waar moet je wel reageren?

Al veel klachten ingediend, nooit een antwoord gekregen!
Behalve als ik naar de onafhankelijke ombudsman stuur, dan krijg ik een nietszeggend arrogant antwoord van de nmbs...

[enkele berichten verwijderd door mod]
Steven

Bericht door Steven »

Mits wat zoeken zal je nog fora vinden waaronder het forum van de trein tram en bus gebruikers dat er zich ook toe inzet om met dergelijke zaken om te springen. Hier gaat uw klacht gewoon de ether in en daar stopt het dan ook mee.
marius

Bericht door marius »

Waarom worden mijn berichten verwijderd?
Is beleefd geformuleerde kritiek op de nmbs en haar werknemers verboden?

oke dan: Goe bezig mannen! Jullie zijn allemaal harde werkers. Steeds vriendelijk en correct.
Ik gun jullie jullie maandelijks stakingsdagje ten volle.
Ik zou dan ook nooit durven kritiek op het goedwerkende efficiente topbedrijf NMBS en haar ijverige steeds correcte werknemers te durven spuien.

Zo goed?
Steven

Bericht door Steven »

beste marius ik heb uw berichten niet verwijderd, het forum is vooral in beheer door vrijwilligers waarvan 1 spoorwegmedewerker al de rest zijn spoorwegliefhebbers en in de meeste gevallen nog student. Je hebt kritiek en je hebt gal spuwen. Ik ben uw verwijderd berichten wezen opzoeken en heb vastgesteld dat ze eerder galspuwen dan wel kritiek waren. Je zit met een frustratie die je blijkbaar nergens anders kwijt kan en dan ga je maar over op het persoonlijk en openlijk aanvallen van mensen die je niet kent. Ik raad je aan om beleefd te blijven en gewone taal te gebruiken dan blijft uw commentaar wel staan. Er zijn hier genoeg andere mensen die hier wel commentaar schrijven en openlijk bepaalde onderwerpen aansnijden zonder dat berichten weggehaald worden. Ik geef je gewoon de raad om je opmerkingen op een menselijk normale en rustige manier te formuleren en dan blijft alles gewoon staan. Persoonlijke problemen kan en mag je hier niet oplossen. Wij kunnen uw zorgen niet verwijderen voorkomen of wat dan ook.
marius

Bericht door marius »

Steven schreef:beste marius ik heb uw berichten niet verwijderd, het forum is vooral in beheer door vrijwilligers waarvan 1 spoorwegmedewerker al de rest zijn spoorwegliefhebbers en in de meeste gevallen nog student. Je hebt kritiek en je hebt gal spuwen. Ik ben uw verwijderd berichten wezen opzoeken en heb vastgesteld dat ze eerder galspuwen dan wel kritiek waren. Je zit met een frustratie die je blijkbaar nergens anders kwijt kan en dan ga je maar over op het persoonlijk en openlijk aanvallen van mensen die je niet kent. Ik raad je aan om beleefd te blijven en gewone taal te gebruiken dan blijft uw commentaar wel staan. Er zijn hier genoeg andere mensen die hier wel commentaar schrijven en openlijk bepaalde onderwerpen aansnijden zonder dat berichten weggehaald worden. Ik geef je gewoon de raad om je opmerkingen op een menselijk normale en rustige manier te formuleren en dan blijft alles gewoon staan. Persoonlijke problemen kan en mag je hier niet oplossen. Wij kunnen uw zorgen niet verwijderen voorkomen of wat dan ook.
Ok, wel raar. Ben nergens persoonlijk of onbeleefd geworden.
Beetje overgevoelig voor (terechte) kritiek? Of is het omdat ik lach met jullie stakingetjes? Reizigers moeten constant begrip hebben voor jullie maar omgekeerd mag er niets gezegd worden.
Maar een antwoord geven op deze kritiek?
Leuter maar gezellig door over hoe tof treinen enzo zijn en faal maar gezellig door.
Oei was toch niet kwetsend en persoonlijk?
Wel raar, er mag niets slecht gezegd worden over de nmbs, maar zelf het geliefde bedrijf wel constant chanteren en beschadigen door te pas en te onpas te staken. Dat terwijl ik door jullie schuld ontslagen kan worden. Nuja ontslagen worden kennen jullie neit als ge ziet hoeveel er gefaald, geblunderd en geweigerd te werken word (staken wegens verdriet voor dode machinist? als jullie denken dat zoiets terecht is...)

Ik wacht al op je reactie over wat ik niet mag zeggen enzo. Een antwoord op de terechte kritiek zal er wel weer niet bij zijn.
Steven

Bericht door Steven »

Je spreekt hier spoorwegpersoneel aan maar de meeste zijn dat hier totaal niet het is die fout die jij maakt. Je spreekt hier tegen de verkeerde groep. Je brengt allerlei zaken kris kras door elkaar die niets te maken hebben met het onderwerp. Je respecteert de structuur niet die eigen is aan een forum dus heb je eerder een ander probleem. Je begint om dit forum met zoveel mogelijk bij het onderwerp te blijven. Het probleem in Mechelen was dus een technisch probleem en geen stakingsprobleem. Ik raad je aan om bij de zaak te blijven indien je algemene regels niet kan respecteren en hier enkel komt om wat kritiek te kunnen geven (zonder opbouwend te zijn, kritiek om de kritiek is nu eenmaal laag bij de grond) kan je hier weinig komen doen om dit forum en zal uw lidmaatschap opgezegd worden en verwijderd.
Shrek

Bericht door Shrek »

Beste Marius,
De bedoeling van dit forum is dat iedereen een nuttige bijdrage kan leveren.
Opmerkingen over de nmbs zijn zeker ook nuttige bijdragen, jammer genoeg past alleen uw eerste post daarin.
We hebben met uw eerste post allemaal begrepen dat uw trein afgeschaft was, er slecht gecommuniceerd werd door infrabel en dat dat in uw situatie bijzonder ongelegen kwam.
Al de rest van uw posts voegden helemaal niets toe aan deze topic. De andere posts waren gewoon galspuwerij en daar is niemand op dit forum iets mee.
Robin

Bericht door Robin »

marius schreef: maar zelf het geliefde bedrijf wel constant chanteren en beschadigen door te pas en te onpas te staken
Als er op een ander gestaakt word, zeggen de mensen er dan iets van?
Bij carrefour staakte ze ook onlangs, sorry maar ik had geen eten. Er zijn andere winkels das waar maar duurder he. Hetzelfde geld voor de trein, er rijden ook bussen en taxi's, ook duurder.
Niemand zegt er iets van als hun staken of een ander bedrijf, de spoorweg staakt is en heel belgie staat op zijn kop.

Zomaar mensen aanvallen die je niet kent is niet gegrond, wij vallen u toch ook niet aan? U lacht met ons, zullen wij met u dan maar eens lachen als u eventueel ontslagen word, dat zal je ook niet plezant vinden he ofwel?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
apestaart

Bericht door apestaart »

marius schreef:Op de trein van leuven naar brussel-zuid van 7.54 werd er in Muizen gezegd dat de reizigers naar Mechelen en Weerde moesten uitstappen en dat er een andere trein zou komen. Op het perron werd er daarna omgeroepen dat deze trein "binnen enkele minuten" zou aankomen. Deze is echter nooit aangekomen, niet dat daar iets van gezegd werd...
Toen ik eindelijk (2uur en half te laat) op mijn werk was en railtime wilde tonen als bewijs van te laat te zijn,zag ik echter dat op deze site stond dat deze trein maar met 9 minuten vertraging aankwam. Terwijl deze trein nooit gereden heeft.

Bedankt NMBS, grote kans dat ik hierdoor mijn ontslag krijg. Maar ja het hier aanwezig nmbspersoneel zal hier allerminst van wakker liggen, dat weet ik goed genoeg.

Onvoorstelbaar toch hoe een bedrijf in al haar geledingen zo ontzettend slecht presteert? Niks communicatie, reizigers een uur in de kou laten staan (kan echt niet omgeroepen worden dat de vervangtrein niet gaat komen?), foutieve info op de site en toen ik op het einde nog vroeg hoe ik dan het beste op mijn werk kon graken nog een arrogante onvriendelijke conducteur....
pfff zeer zwaar ontgoocheld.
Je kon toch aan het station van aankomst een attest vragen dat de trein in vertraging was en/of afgeschaft en deze voorleggen aan je werkgever?
Plaats reactie