Pagina 1 van 2
Bel op perron [zoveel] van FGSP
Geplaatst: 11 jun 2006, 10:32
door Patrick
Vrijdagavond nog gehoord (en vroeger ook al), maar ik ben vergeten op welk perron het was: een langdurig rinkelende bel. Enig idee welk signaal dit is?
(FGSP = Gent-Sint-Pieters)
Geplaatst: 11 jun 2006, 11:01
door Tux
roltrap noodstop?

Geplaatst: 11 jun 2006, 11:01
door trainfreak
Waarschijnlijk een of andere roltrap die kapot is?
Ik heb dat in Brussel-Zuid ook al gehoord.
Geplaatst: 11 jun 2006, 11:04
door SIMPY.be
In Wervik hebben ze dat ook, maar dat is wanneer de overweg gesloten is. Vroeger was daar een spiegel om dat te controleren uit het stationsgebouw. Maar er is een (tragisch) ongeval gebeurt toen, en hebben ze een bel gemonteerd.
Geplaatst: 11 jun 2006, 12:45
door Steven
ik gent st pieters is het gewoon omdat iemand aan de noodstop getrokken heeft van een roltrap, in brussel zuid zijn het de nieuwere versies en da noemen we dan een (irritante) zoemer
Geplaatst: 11 jun 2006, 12:47
door Wover
Het kan ook een 41 zijn die zijn motor opstart, da's juist hetzelfde geluid als van de bel van een overweg.
Geplaatst: 11 jun 2006, 12:48
door Steven
Wover schreef:Het kan ook een 41 zijn die zijn motor opstart, da's juist hetzelfde geluid als van de bel van een overweg.
de kans da een 41 in het station zijn motor moet starten is al klein he, in gent is het effectief de roltrap die er blijft bellen als de noodstop bediend is, dit tot de onderchef of een andere bediende van het station deze terug normaal in dienst zet
Geplaatst: 11 jun 2006, 12:50
door OO-MSS
Steven schreef:Wover schreef:Het kan ook een 41 zijn die zijn motor opstart, da's juist hetzelfde geluid als van de bel van een overweg.
de kans da een 41 in het station zijn motor moet starten is al klein he, in gent is het effectief de roltrap die er blijft bellen als de noodstop bediend is, dit tot de onderchef of een andere bediende van het station deze terug normaal in dienst zet
Bij zo een warm weer als de 41 15'min stilstaat. dan durven ze eens de motor stilleggen voor de airco vermoed ik
Geplaatst: 11 jun 2006, 13:16
door Steven
lol als de motor stil ligt werkt die airco net niet meer dus dat zal de reden nooit zijn
Geplaatst: 11 jun 2006, 13:40
door Wover
neenee, de motor van een 41 valt soms eens gewoon stil. Zo heb ik al 2 keer in Geel gezien dat wanneer de trein aankomt ineens een belletje rinkelt van het tweede/derde/... stel, waarvan de motor uit was gevallen en die dan terug opstart.
Geplaatst: 11 jun 2006, 13:59
door 5307
SIMPY.be schreef:In Wervik hebben ze dat ook, maar dat is wanneer de overweg gesloten is. Vroeger was daar een spiegel om dat te controleren uit het stationsgebouw. Maar er is een (tragisch) ongeval gebeurt toen, en hebben ze een bel gemonteerd.
elke keer een trein afkomt gaat er (+/- 1 minuut) voor hij het station binnenrijdt een bel. die omroepinstallatie gebruikt men niet, enkel bij het te laat zijn van een trein, maar dan moet hij al 10 minuten hebben

Geplaatst: 11 jun 2006, 14:17
door Concurrent
Uit ervaring, een roltrap in veiligheid(noodstop) kan serieuze herrie maken

zeker de laatste nieuwe

ofwel hebben ze aan de noodhendel getrokken , oftewel stonden er veel kinderen op te springen , zodat de overbelastingsveiligheid van de motor in gang treed
Maar als jullie denkend at het een uitgevalle 41'r is , ik zou het niet weten

Class 66 heeft enkel waarschuwingsignaal van 5 seconden alvorens hij start

Geplaatst: 11 jun 2006, 14:29
door Wover
ja inderdaad, zoiets ist bij de 41 ook ze.
Dus tzullen de roltrappen wel geweest zijn

Geplaatst: 11 jun 2006, 14:35
door Concurrent
Geplaatst: 11 jun 2006, 14:41
door 5307
tof filmke ...
