VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"
VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"
"Maak treinticket naar kust goedkoper"
De automobielorganisatie VAB pleit voor een goedkoop treinticket voor wie deze zomer naar de kust wil reizen. Door de vele werkzaamheden op de snelwegen zou het verkeer wel eens erg druk kunnen worden.
Binnenkort starten op heel veel snelwegen grote werkzaamheden. Daardoor zullen de files wellicht heel wat langer worden. "We hebben berekend dat de verliestijd voor mensen die uit Vlaams-Brabant en Limburg naar de kust willen, kan oplopen tot 1 uur", zegt Maarten Matienko van VAB.
"Een goedkoop ticket betekent minder auto's op de baan en zo raakt iedereen vlotter aan de kust."
BRON
De automobielorganisatie VAB pleit voor een goedkoop treinticket voor wie deze zomer naar de kust wil reizen. Door de vele werkzaamheden op de snelwegen zou het verkeer wel eens erg druk kunnen worden.
Binnenkort starten op heel veel snelwegen grote werkzaamheden. Daardoor zullen de files wellicht heel wat langer worden. "We hebben berekend dat de verliestijd voor mensen die uit Vlaams-Brabant en Limburg naar de kust willen, kan oplopen tot 1 uur", zegt Maarten Matienko van VAB.
"Een goedkoop ticket betekent minder auto's op de baan en zo raakt iedereen vlotter aan de kust."
BRON

-
Re: VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"
Ale, da zal dan weer plezant gaan worden op de IC E's en IC A's, ze zouden zonder die ticketten ook al stampvol zitten 

zeker nu ze de tickets een dag aan zee/ardennen hebben afgeschaft .... 

-
Het is niet omwille van de kostprijs dat mensen de trein niet nemen.
Misschien kan NMBS extra voorzieningen voor frigoboxen aanbieden?
Misschien kan NMBS extra voorzieningen voor frigoboxen aanbieden?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Het is gewoon een feit dat zowel spoor als weg verzadigd zijn, eens het goed weer is wil half België naar onze smalle kuststrook die dan nog meer beton dan natuurschoon bevat.
Ik heb een betere tip: ga niet naar de Belgische kust, maar naar de Zuid-Nederlandse of Noord-Franse kust, niet verder en wellicht minder druk. Alleen de bereikbaarheid met het openbaar vervoer is vanuit België misschien wat moeilijker.
L'union fait la force.
-
Een tip die steeds meer doordringt bij gebruikers van mobilhomes: zij voelen zich aan de Belgische kust veelal zeer onwelkom.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Niet alleen bij zwerfwagenreizigers, hoor. En bereikbaarheid valt al bij al nog goed mee. Met de trein kom je vanuit Brussel en Antwerpen en 1 overstap zonder problemen in Vlissingen, en met een bus raak je van Middelburg of Vlissingen ook in heel wat leuke badplaatsjes als Domburg. Ik ga zeker nog terug.
Ik kan het niet beter formuleren.Steven schreef:Het is gewoon een feit dat zowel spoor als weg verzadigd zijn, eens het goed weer is wil half België naar onze smalle kuststrook die dan nog meer beton dan natuurschoon bevat.
Voor mijn part mogen ze allemaal vertrekken om over elkaars koppen te gaan lopen, dan is het eens zo rustig thuis.
Wat die prijs betreft: een retourtje Brussel-Oostende aan volle prijs kost 30.80 euro.
Met twee personen toch wel een dure grap, vind ik.
De Railpass is je vriend...: Dat kost je € 7,30 per rit per pers., heen en terug een goeie € 14. Als je met 2 bent ben je een kleine € 29 kwijt.Kalimero schreef:Wat die prijs betreft: een retourtje Brussel-Oostende aan volle prijs kost 30.80 euro. Met twee personen toch wel een dure grap, vind ik.
En ja, ik weet het vooralleer er weer reactie komt zoals: 'het is nu € 7,40 i.p.v. € 7,30 per rit.' Dat weet ik ook wel. Ik heb gewoon op 31/01/'10 aan het oude tarief ineens 3 Railpassen gekocht...

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Zo'n pas is maar 1 jaar geldig. Stel dat je met twee reist, dan moet je als koppel 5 uitstappen per jaar maken.LML schreef:De Railpass is je vriend...: Dat kost je € 7,30 per rit per pers., heen en terug een goeie € 14. Als je met 2 bent ben je een kleine € 29 kwijt.Kalimero schreef:Wat die prijs betreft: een retourtje Brussel-Oostende aan volle prijs kost 30.80 euro. Met twee personen toch wel een dure grap, vind ik.
En ja, ik weet het vooralleer er weer reactie komt zoals: 'het is nu € 7,40 i.p.v. € 7,30 per rit.' Dat weet ik ook wel. Ik heb gewoon op 31/01/'10 aan het oude tarief ineens 3 Railpassen gekocht...
Hoeveel van die passen geraken niet opgebruikt voor de vervaldag ? Ik heb het al wel eens voorgehad met een keycard. Gelukkig is dat niet zo duur, maar een railpas niet opgebruiken, dat is weggesmeten geld.
Ik denk dat de NMBS dit jaar zal snoeien, in zijn aanbod van ICT treinen naar de Kust.
Vervotte zei, dat het aantal EXT en ICT treinen ging herbekeken worden, dit om op het treinmateriaal het versneld invoeren van het TBL1+ systeem, mogelijk te maken.
Vervotte zei, dat het aantal EXT en ICT treinen ging herbekeken worden, dit om op het treinmateriaal het versneld invoeren van het TBL1+ systeem, mogelijk te maken.
Excuseer: 2,5 uitstappenKalimero schreef:Zo'n pas is maar 1 jaar geldig. Stel dat je met twee reist, dan moet je als koppel 5 uitstappen per jaar maken.
Hoeveel van die passen geraken niet opgebruikt voor de vervaldag ? Ik heb het al wel eens voorgehad met een keycard. Gelukkig is dat niet zo duur, maar een railpas niet opgebruiken, dat is weggesmeten geld.

Het aanbod wordt inderdaad ingekrompen: het staat reeds online (zoek maar eens in de vertrekstaten in Brugge of in de kustgemeenten) en een deel ervan wordt reeds besproken op het TTB forum.Bart schreef:Ik denk dat de NMBS dit jaar zal snoeien, in zijn aanbod van ICT treinen naar de Kust.
2,5.Zo'n pas is maar 1 jaar geldig. Stel dat je met twee reist, dan moet je als koppel 5 uitstappen per jaar maken.