een collega ziet elke dag in BRUSSEL een stam M6 zowel getrokken als geduwd door een reeks 26
vraagje: kan dit: levert de "duwloc" ook power?
thanks o,
(t zou kunnen gaan over de IR3929 Louvan la neuve - Binche)
reeks26 M6 reeks 26
Re: reeks26 M6 reeks 26
De beide lok's zijn in dienst, worden bediend door één bestuurders, uiteraard vanuit de lokomotief vooraan. Beide lok's staan in treinschakeling met de 3 TS kabels, eigelijk net zelfde systeem als ze tegen elkaar staan zoals bij zwaardere goederen treinen. Een beperkt aantal M6 rijtuigen zijnuitgerust geweest (toenmalig) met de 3 TS kabels voor een 21/27. Nu hebben ze bij die rijtuigen de 21/27 stekkers vervangen voor 23/26 stekkers en kunnen ze een 23 of 26 in TS zetten met die rijtuigen TUSSEN de 2 werkende lokomotieven.
Voila, duidelijk ?
Voila, duidelijk ?

-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: reeks26 M6 reeks 26
Dag,
Het gaat over:
- stam 1: 3906, 3930, 3913, 3937
- stam 2: 3905, 3929, 3916; 3940
Groeten,
Het gaat over:
- stam 1: 3906, 3930, 3913, 3937
- stam 2: 3905, 3929, 3916; 3940
Groeten,
Re: reeks26 M6 reeks 26
Aha, dus in theorie zou dit ook met één of twee 23's kunnen! Is er een kans dat dit ooit gebeurt, of niet?2012 schreef:De beide lok's zijn in dienst, worden bediend door één bestuurders, uiteraard vanuit de lokomotief vooraan. Beide lok's staan in treinschakeling met de 3 TS kabels, eigelijk net zelfde systeem als ze tegen elkaar staan zoals bij zwaardere goederen treinen. Een beperkt aantal M6 rijtuigen zijnuitgerust geweest (toenmalig) met de 3 TS kabels voor een 21/27. Nu hebben ze bij die rijtuigen de 21/27 stekkers vervangen voor 23/26 stekkers en kunnen ze een 23 of 26 in TS zetten met die rijtuigen TUSSEN de 2 werkende lokomotieven.
Voila, duidelijk ?
Re: reeks26 M6 reeks 26
Hallo,
Aangezien 23'ers en 26'ers in goederendienst ook in TS kunnen rijden, moet dat kunnen denk ik...
Ik denk eerder dat factoren als opleiding voor de reeks 23 aan de basis liggen dat dit niet gebeurt... Er zullen wel nog andere redenen zijn ook (misschien bollen 2 locs van dezelfde serie gewoon beter samen?), maar technisch/theoretisch gezien moet dat kunnen volgens mij.
Groeten,
Joris De Mol
Aangezien 23'ers en 26'ers in goederendienst ook in TS kunnen rijden, moet dat kunnen denk ik...
Ik denk eerder dat factoren als opleiding voor de reeks 23 aan de basis liggen dat dit niet gebeurt... Er zullen wel nog andere redenen zijn ook (misschien bollen 2 locs van dezelfde serie gewoon beter samen?), maar technisch/theoretisch gezien moet dat kunnen volgens mij.
Groeten,
Joris De Mol
Re: reeks26 M6 reeks 26
Das zeker mogelijk, maar denk da verdelers opdracht hebben om daar steeds 26'ers voor te voorzien.MIVB-reiziger schreef:Aha, dus in theorie zou dit ook met één of twee 23's kunnen! Is er een kans dat dit ooit gebeurt, of niet?2012 schreef:De beide lok's zijn in dienst, worden bediend door één bestuurders, uiteraard vanuit de lokomotief vooraan. Beide lok's staan in treinschakeling met de 3 TS kabels, eigelijk net zelfde systeem als ze tegen elkaar staan zoals bij zwaardere goederen treinen. Een beperkt aantal M6 rijtuigen zijnuitgerust geweest (toenmalig) met de 3 TS kabels voor een 21/27. Nu hebben ze bij die rijtuigen de 21/27 stekkers vervangen voor 23/26 stekkers en kunnen ze een 23 of 26 in TS zetten met die rijtuigen TUSSEN de 2 werkende lokomotieven.
Voila, duidelijk ?
Re: reeks26 M6 reeks 26
Hoi,
ik herinner mij dat men ooit 2 23'ers met een stam M6 rijtuigen heeft ingezet op de IC J Brussel-Namen-Luxemburg.Ik weet niet of HLE 23 toegelaten is op het Luxemburgse spoorwegnet.De reden dat men 2 23'ers had ingezet was omdat men geen HLE 13 of 20 ter beschikking had en er enkel 2 23'ers ter beschikking waren.
Lukas
ik herinner mij dat men ooit 2 23'ers met een stam M6 rijtuigen heeft ingezet op de IC J Brussel-Namen-Luxemburg.Ik weet niet of HLE 23 toegelaten is op het Luxemburgse spoorwegnet.De reden dat men 2 23'ers had ingezet was omdat men geen HLE 13 of 20 ter beschikking had en er enkel 2 23'ers ter beschikking waren.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: reeks26 M6 reeks 26
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Tot-ik dacht-midden 2007 mochten de 23'ers naar Luxemburg rijden. Nu is daar memor II+ verplicht, en mogen de 23'ers dus niet meer naar daar.Lukas schreef:ik herinner mij dat men ooit 2 23'ers met een stam M6 rijtuigen heeft ingezet op de IC J Brussel-Namen-Luxemburg.Ik weet niet of HLE 23 toegelaten is op het Luxemburgse spoorwegnet.De reden dat men 2 23'ers had ingezet was omdat men geen HLE 13 of 20 ter beschikking had en er enkel 2 23'ers ter beschikking waren.
Groeten,
Joris De Mol