Pagina 1 van 1

reeks26 M6 reeks 26

Geplaatst: 13 apr 2010, 12:26
door ostbahnhof
een collega ziet elke dag in BRUSSEL een stam M6 zowel getrokken als geduwd door een reeks 26
vraagje: kan dit: levert de "duwloc" ook power?

thanks o,

(t zou kunnen gaan over de IR3929 Louvan la neuve - Binche)

Re: reeks26 M6 reeks 26

Geplaatst: 13 apr 2010, 12:30
door 2012
De beide lok's zijn in dienst, worden bediend door één bestuurders, uiteraard vanuit de lokomotief vooraan. Beide lok's staan in treinschakeling met de 3 TS kabels, eigelijk net zelfde systeem als ze tegen elkaar staan zoals bij zwaardere goederen treinen. Een beperkt aantal M6 rijtuigen zijnuitgerust geweest (toenmalig) met de 3 TS kabels voor een 21/27. Nu hebben ze bij die rijtuigen de 21/27 stekkers vervangen voor 23/26 stekkers en kunnen ze een 23 of 26 in TS zetten met die rijtuigen TUSSEN de 2 werkende lokomotieven.

Voila, duidelijk ? :D

Re: reeks26 M6 reeks 26

Geplaatst: 13 apr 2010, 12:31
door ostbahnhof
prachtig, bedankt voor de snelle info :D


grts,
o

Re: reeks26 M6 reeks 26

Geplaatst: 13 apr 2010, 15:20
door Molenbruch Y.
Dag,

Het gaat over:
- stam 1: 3906, 3930, 3913, 3937
- stam 2: 3905, 3929, 3916; 3940

Groeten,

Re: reeks26 M6 reeks 26

Geplaatst: 13 apr 2010, 18:39
door Steve
2012 schreef:De beide lok's zijn in dienst, worden bediend door één bestuurders, uiteraard vanuit de lokomotief vooraan. Beide lok's staan in treinschakeling met de 3 TS kabels, eigelijk net zelfde systeem als ze tegen elkaar staan zoals bij zwaardere goederen treinen. Een beperkt aantal M6 rijtuigen zijnuitgerust geweest (toenmalig) met de 3 TS kabels voor een 21/27. Nu hebben ze bij die rijtuigen de 21/27 stekkers vervangen voor 23/26 stekkers en kunnen ze een 23 of 26 in TS zetten met die rijtuigen TUSSEN de 2 werkende lokomotieven.

Voila, duidelijk ? :D
Aha, dus in theorie zou dit ook met één of twee 23's kunnen! Is er een kans dat dit ooit gebeurt, of niet?

Re: reeks26 M6 reeks 26

Geplaatst: 13 apr 2010, 18:50
door Joris
Hallo,
Aangezien 23'ers en 26'ers in goederendienst ook in TS kunnen rijden, moet dat kunnen denk ik...
Ik denk eerder dat factoren als opleiding voor de reeks 23 aan de basis liggen dat dit niet gebeurt... Er zullen wel nog andere redenen zijn ook (misschien bollen 2 locs van dezelfde serie gewoon beter samen?), maar technisch/theoretisch gezien moet dat kunnen volgens mij.
Groeten,
Joris De Mol

Re: reeks26 M6 reeks 26

Geplaatst: 13 apr 2010, 19:30
door 2012
MIVB-reiziger schreef:
2012 schreef:De beide lok's zijn in dienst, worden bediend door één bestuurders, uiteraard vanuit de lokomotief vooraan. Beide lok's staan in treinschakeling met de 3 TS kabels, eigelijk net zelfde systeem als ze tegen elkaar staan zoals bij zwaardere goederen treinen. Een beperkt aantal M6 rijtuigen zijnuitgerust geweest (toenmalig) met de 3 TS kabels voor een 21/27. Nu hebben ze bij die rijtuigen de 21/27 stekkers vervangen voor 23/26 stekkers en kunnen ze een 23 of 26 in TS zetten met die rijtuigen TUSSEN de 2 werkende lokomotieven.

Voila, duidelijk ? :D
Aha, dus in theorie zou dit ook met één of twee 23's kunnen! Is er een kans dat dit ooit gebeurt, of niet?
Das zeker mogelijk, maar denk da verdelers opdracht hebben om daar steeds 26'ers voor te voorzien.

Re: reeks26 M6 reeks 26

Geplaatst: 13 apr 2010, 20:52
door Lukas
Hoi,

ik herinner mij dat men ooit 2 23'ers met een stam M6 rijtuigen heeft ingezet op de IC J Brussel-Namen-Luxemburg.Ik weet niet of HLE 23 toegelaten is op het Luxemburgse spoorwegnet.De reden dat men 2 23'ers had ingezet was omdat men geen HLE 13 of 20 ter beschikking had en er enkel 2 23'ers ter beschikking waren.

Lukas

Re: reeks26 M6 reeks 26

Geplaatst: 13 apr 2010, 21:05
door Joris
Hallo,
Lukas schreef:ik herinner mij dat men ooit 2 23'ers met een stam M6 rijtuigen heeft ingezet op de IC J Brussel-Namen-Luxemburg.Ik weet niet of HLE 23 toegelaten is op het Luxemburgse spoorwegnet.De reden dat men 2 23'ers had ingezet was omdat men geen HLE 13 of 20 ter beschikking had en er enkel 2 23'ers ter beschikking waren.
Tot-ik dacht-midden 2007 mochten de 23'ers naar Luxemburg rijden. Nu is daar memor II+ verplicht, en mogen de 23'ers dus niet meer naar daar.
Groeten,
Joris De Mol