Winterzwakte Traxx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo

Winterzwakte Traxx

Bericht door dentheo »

Na de wintertik waren er ook enkele traxxen ziek... wat was hun typisch winterprobleem ?
Theo
Groeten vanop de Heide
spicyalan

Re: Winterzwakte Traxx

Bericht door spicyalan »

Is dit zo? Zijn er dan minder Traxxen gebruikt voor goederenverkeer?

Voor reizigers is dit normaal. De traxx rijden nu eenmaal naar Nederland en daar was net op die moment de infrastructuur ontoegankelijk.
dentheo

Bericht door dentheo »

spicyalan schreef:Is dit zo? Zijn er dan minder Traxxen gebruikt voor goederenverkeer?

Voor reizigers is dit normaal. De traxx rijden nu eenmaal naar Nederland en daar was net op die moment de infrastructuur ontoegankelijk.
Volgens mij zijn er een aantal traxxen terug geweest naar Kassel
Theo
Groeten vanop de Heide
Kevin1144

Bericht door Kevin1144 »

Naar mijn ervaring:
Als de loc heel de nacht plat gestaan heeft in de kou, heb je naar mijn mening meer last van fouten met de ETCS.
(Noodrem door fout in ETCS)
Marianne

Bericht door Marianne »

Het kan een gedacht zijn. Maar de goederentreinen die over lijn 12 richting Nederland gingen of uit Nederland kwamen, hadden vaak als tractie HLD 77-tigers (dubbeltractie), inplaats van een HLE 28. Maar dit is eigenlijk meer iets wat me de laatste maand opvalt. Zo had laatst de Rheinhausen/Zeebrugge shuttle, inplaats van een HLE 28 twee HLD 77 als tractie. Zo ook de Volotrein en zelfs de Opeltrein.

Maar dit kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk, maar ik dacht dat men juist de inzet van HLD 77 wilde beperken?

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
OMC

Bericht door OMC »

De Novarashuttle reed vorige week ook 1 of 2 dagen met 2x 77, er is inderdaad een tekort aan traxxen. Er is een tijd geweest dat traxxen binnenkwamen op TW Antwerpen-Noord om de Memorplaten aan te passen maar dat is nu niet meer. En rekening houdend met het feit dat je voor elke cargo een locs in reserve moet hebben staan ...

Ik blijf erbij: koude en elektriciteit gaan niet samen 8)
Shrek

Bericht door Shrek »

Marianne schreef:Maar dit kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk, maar ik dacht dat men juist de inzet van HLD 77 wilde beperken?
B-cargo heeft dan wel iets meer orders dan eind vorig jaar, toch hebben ze nog steeds locs op overschot. Het voordeel van de Traxx is dat ze hem nog kunnen doorverhuren aan andere maatschappijen, met een 77 gaat dat bijna niet. Dus is het belangrijk voor B-cargo dat ze, zolang er teveel locs zijn, die traxxen niet nodig hebben. De 77 is dan de enig mogelijke vervanger in NL :wink:
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Op het forum van Modelspoormagazine is gezegd door een bestuurder dat er weldegelijk een tekort aan traxx is.
Je vindt hier een link naar de pagina.
Gerard

Bericht door Gerard »

Inderdaad, er zijn ook al regelmatig weer 23's richting Montzen gesignaleerd.
Als de vracht blijft aantrekken, dreigt er misschien wel een loctekort..?
Heeft de NMBS nog enige 55'ers? of zijn deze inmiddels allemaal bij TUC ondergebracht.
Ik zou het wel leuk vinden als er weer een aantal gaan pendelen tussen Montzen en Aachen :lol: . Of de BR 225 weer toelaten in België
Accelerat

Bericht door Accelerat »

*Droomt met Gerard mee* ...Dan sta ik meteen bij de L24! :mrgreen:
Shrek

Bericht door Shrek »

trainfreak schreef:Op het forum van Modelspoormagazine is gezegd door een bestuurder dat er weldegelijk een tekort aan traxx is.
Dat is natuurlijk alleen maar omdat nmbs-mobility er met de helft van de machines vandoor is :roll:
dentheo

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:
trainfreak schreef:Op het forum van Modelspoormagazine is gezegd door een bestuurder dat er weldegelijk een tekort aan traxx is.
Dat is natuurlijk alleen maar omdat nmbs-mobility er met de helft van de machines vandoor is :roll:

12/40 is 50% ??? moderne wiskunde ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Shrek

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:
Shrek schreef:

Ah zijn het er maar 12? Ik had steeds de indruk meer verschillende nummers te zien op de IC-B. Maar dan nog, met 12 locs extra zou B-Cargo geen probleem meer hebben :wink:
dentheo

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:
dentheo schreef:

Ah zijn het er maar 12? Ik had steeds de indruk meer verschillende nummers te zien op de IC-B. Maar dan nog, met 12 locs extra zou B-Cargo geen probleem meer hebben :wink:
Theoretisch was 7 genoeg toen ze nog met trek-duw reden, ik denk dat ze met 10-11 "begonnen" zijn. Maar inderdaad je ziet veel nummers.
Alhoewel heeft men "ooit" niet eens verteld dat ze speciale soft hadden voor goederen ??? maar ja geruchten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Marianne

Bericht door Marianne »

Dan dus toch goed gezien. Woon niet langs het spoor, dus kom er niet iedere dag (kon ook toeval zijn). Met het mooie weer van de laatste tijd wel vaker :wink:

Zag afgelopen woensdag trouwens de Benelux met als tractie de 1186 (en de I6/I10 rijtuigen). Maar dat wel vanwege de ATB zijn, inplaats van het tekort aan Traxx.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie