Winterzwakte Traxx
Winterzwakte Traxx
Na de wintertik waren er ook enkele traxxen ziek... wat was hun typisch winterprobleem ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Winterzwakte Traxx
Is dit zo? Zijn er dan minder Traxxen gebruikt voor goederenverkeer?
Voor reizigers is dit normaal. De traxx rijden nu eenmaal naar Nederland en daar was net op die moment de infrastructuur ontoegankelijk.
Voor reizigers is dit normaal. De traxx rijden nu eenmaal naar Nederland en daar was net op die moment de infrastructuur ontoegankelijk.
Re: Winterzwakte Traxx
Volgens mij zijn er een aantal traxxen terug geweest naar Kasselspicyalan schreef:Is dit zo? Zijn er dan minder Traxxen gebruikt voor goederenverkeer?
Voor reizigers is dit normaal. De traxx rijden nu eenmaal naar Nederland en daar was net op die moment de infrastructuur ontoegankelijk.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Winterzwakte Traxx
Naar mijn ervaring:
Als de loc heel de nacht plat gestaan heeft in de kou, heb je naar mijn mening meer last van fouten met de ETCS.
(Noodrem door fout in ETCS)
Als de loc heel de nacht plat gestaan heeft in de kou, heb je naar mijn mening meer last van fouten met de ETCS.
(Noodrem door fout in ETCS)
Re: Winterzwakte Traxx
Het kan een gedacht zijn. Maar de goederentreinen die over lijn 12 richting Nederland gingen of uit Nederland kwamen, hadden vaak als tractie HLD 77-tigers (dubbeltractie), inplaats van een HLE 28. Maar dit is eigenlijk meer iets wat me de laatste maand opvalt. Zo had laatst de Rheinhausen/Zeebrugge shuttle, inplaats van een HLE 28 twee HLD 77 als tractie. Zo ook de Volotrein en zelfs de Opeltrein.
Maar dit kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk, maar ik dacht dat men juist de inzet van HLD 77 wilde beperken?
Groeten,
Marianne
Maar dit kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk, maar ik dacht dat men juist de inzet van HLD 77 wilde beperken?
Groeten,
Marianne



Re: Winterzwakte Traxx
De Novarashuttle reed vorige week ook 1 of 2 dagen met 2x 77, er is inderdaad een tekort aan traxxen. Er is een tijd geweest dat traxxen binnenkwamen op TW Antwerpen-Noord om de Memorplaten aan te passen maar dat is nu niet meer. En rekening houdend met het feit dat je voor elke cargo een locs in reserve moet hebben staan ...
Ik blijf erbij: koude en elektriciteit gaan niet samen
Ik blijf erbij: koude en elektriciteit gaan niet samen

Re: Winterzwakte Traxx
B-cargo heeft dan wel iets meer orders dan eind vorig jaar, toch hebben ze nog steeds locs op overschot. Het voordeel van de Traxx is dat ze hem nog kunnen doorverhuren aan andere maatschappijen, met een 77 gaat dat bijna niet. Dus is het belangrijk voor B-cargo dat ze, zolang er teveel locs zijn, die traxxen niet nodig hebben. De 77 is dan de enig mogelijke vervanger in NLMarianne schreef:Maar dit kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk, maar ik dacht dat men juist de inzet van HLD 77 wilde beperken?

- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Winterzwakte Traxx
Op het forum van Modelspoormagazine is gezegd door een bestuurder dat er weldegelijk een tekort aan traxx is.
Je vindt hier een link naar de pagina.
Je vindt hier een link naar de pagina.
Re: Winterzwakte Traxx
Inderdaad, er zijn ook al regelmatig weer 23's richting Montzen gesignaleerd.
Als de vracht blijft aantrekken, dreigt er misschien wel een loctekort..?
Heeft de NMBS nog enige 55'ers? of zijn deze inmiddels allemaal bij TUC ondergebracht.
Ik zou het wel leuk vinden als er weer een aantal gaan pendelen tussen Montzen en Aachen
. Of de BR 225 weer toelaten in België
Als de vracht blijft aantrekken, dreigt er misschien wel een loctekort..?
Heeft de NMBS nog enige 55'ers? of zijn deze inmiddels allemaal bij TUC ondergebracht.
Ik zou het wel leuk vinden als er weer een aantal gaan pendelen tussen Montzen en Aachen

Re: Winterzwakte Traxx
Dat is natuurlijk alleen maar omdat nmbs-mobility er met de helft van de machines vandoor istrainfreak schreef:Op het forum van Modelspoormagazine is gezegd door een bestuurder dat er weldegelijk een tekort aan traxx is.
Je vindt hier een link naar de pagina.

Re: Winterzwakte Traxx
Shrek schreef:Dat is natuurlijk alleen maar omdat nmbs-mobility er met de helft van de machines vandoor istrainfreak schreef:Op het forum van Modelspoormagazine is gezegd door een bestuurder dat er weldegelijk een tekort aan traxx is.
Je vindt hier een link naar de pagina.
12/40 is 50% ??? moderne wiskunde ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Winterzwakte Traxx
Ah zijn het er maar 12? Ik had steeds de indruk meer verschillende nummers te zien op de IC-B. Maar dan nog, met 12 locs extra zou B-Cargo geen probleem meer hebbendentheo schreef:Shrek schreef:Dat is natuurlijk alleen maar omdat nmbs-mobility er met de helft van de machines vandoor istrainfreak schreef:Op het forum van Modelspoormagazine is gezegd door een bestuurder dat er weldegelijk een tekort aan traxx is.
Je vindt hier een link naar de pagina.
12/40 is 50% ??? moderne wiskunde ??

Re: Winterzwakte Traxx
Theoretisch was 7 genoeg toen ze nog met trek-duw reden, ik denk dat ze met 10-11 "begonnen" zijn. Maar inderdaad je ziet veel nummers.Shrek schreef:Ah zijn het er maar 12? Ik had steeds de indruk meer verschillende nummers te zien op de IC-B. Maar dan nog, met 12 locs extra zou B-Cargo geen probleem meer hebbendentheo schreef:
12/40 is 50% ??? moderne wiskunde ??
Alhoewel heeft men "ooit" niet eens verteld dat ze speciale soft hadden voor goederen ??? maar ja geruchten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Winterzwakte Traxx
Dan dus toch goed gezien. Woon niet langs het spoor, dus kom er niet iedere dag (kon ook toeval zijn). Met het mooie weer van de laatste tijd wel vaker
Zag afgelopen woensdag trouwens de Benelux met als tractie de 1186 (en de I6/I10 rijtuigen). Maar dat wel vanwege de ATB zijn, inplaats van het tekort aan Traxx.
Groeten,
Marianne

Zag afgelopen woensdag trouwens de Benelux met als tractie de 1186 (en de I6/I10 rijtuigen). Maar dat wel vanwege de ATB zijn, inplaats van het tekort aan Traxx.
Groeten,
Marianne


