Pagina 1 van 2

Winterzwakte Traxx

Geplaatst: 19 apr 2010, 22:14
door dentheo
Na de wintertik waren er ook enkele traxxen ziek... wat was hun typisch winterprobleem ?

Re: Winterzwakte Traxx

Geplaatst: 20 apr 2010, 13:13
door spicyalan
Is dit zo? Zijn er dan minder Traxxen gebruikt voor goederenverkeer?

Voor reizigers is dit normaal. De traxx rijden nu eenmaal naar Nederland en daar was net op die moment de infrastructuur ontoegankelijk.

Re: Winterzwakte Traxx

Geplaatst: 20 apr 2010, 13:34
door dentheo
spicyalan schreef:Is dit zo? Zijn er dan minder Traxxen gebruikt voor goederenverkeer?

Voor reizigers is dit normaal. De traxx rijden nu eenmaal naar Nederland en daar was net op die moment de infrastructuur ontoegankelijk.
Volgens mij zijn er een aantal traxxen terug geweest naar Kassel

Re: Winterzwakte Traxx

Geplaatst: 20 apr 2010, 17:07
door Kevin1144
Naar mijn ervaring:
Als de loc heel de nacht plat gestaan heeft in de kou, heb je naar mijn mening meer last van fouten met de ETCS.
(Noodrem door fout in ETCS)

Re: Winterzwakte Traxx

Geplaatst: 20 apr 2010, 22:11
door Marianne
Het kan een gedacht zijn. Maar de goederentreinen die over lijn 12 richting Nederland gingen of uit Nederland kwamen, hadden vaak als tractie HLD 77-tigers (dubbeltractie), inplaats van een HLE 28. Maar dit is eigenlijk meer iets wat me de laatste maand opvalt. Zo had laatst de Rheinhausen/Zeebrugge shuttle, inplaats van een HLE 28 twee HLD 77 als tractie. Zo ook de Volotrein en zelfs de Opeltrein.

Maar dit kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk, maar ik dacht dat men juist de inzet van HLD 77 wilde beperken?

Groeten,
Marianne

Re: Winterzwakte Traxx

Geplaatst: 21 apr 2010, 00:27
door OMC
De Novarashuttle reed vorige week ook 1 of 2 dagen met 2x 77, er is inderdaad een tekort aan traxxen. Er is een tijd geweest dat traxxen binnenkwamen op TW Antwerpen-Noord om de Memorplaten aan te passen maar dat is nu niet meer. En rekening houdend met het feit dat je voor elke cargo een locs in reserve moet hebben staan ...

Ik blijf erbij: koude en elektriciteit gaan niet samen 8)

Re: Winterzwakte Traxx

Geplaatst: 21 apr 2010, 00:48
door Shrek
Marianne schreef:Maar dit kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk, maar ik dacht dat men juist de inzet van HLD 77 wilde beperken?
B-cargo heeft dan wel iets meer orders dan eind vorig jaar, toch hebben ze nog steeds locs op overschot. Het voordeel van de Traxx is dat ze hem nog kunnen doorverhuren aan andere maatschappijen, met een 77 gaat dat bijna niet. Dus is het belangrijk voor B-cargo dat ze, zolang er teveel locs zijn, die traxxen niet nodig hebben. De 77 is dan de enig mogelijke vervanger in NL :wink:

Re: Winterzwakte Traxx

Geplaatst: 21 apr 2010, 08:16
door trainfreak
Op het forum van Modelspoormagazine is gezegd door een bestuurder dat er weldegelijk een tekort aan traxx is.
Je vindt hier een link naar de pagina.

Re: Winterzwakte Traxx

Geplaatst: 21 apr 2010, 09:59
door Gerard
Inderdaad, er zijn ook al regelmatig weer 23's richting Montzen gesignaleerd.
Als de vracht blijft aantrekken, dreigt er misschien wel een loctekort..?
Heeft de NMBS nog enige 55'ers? of zijn deze inmiddels allemaal bij TUC ondergebracht.
Ik zou het wel leuk vinden als er weer een aantal gaan pendelen tussen Montzen en Aachen :lol: . Of de BR 225 weer toelaten in Belgiƫ

Re: Winterzwakte Traxx

Geplaatst: 21 apr 2010, 13:56
door Accelerat
*Droomt met Gerard mee* ...Dan sta ik meteen bij de L24! :mrgreen:

Re: Winterzwakte Traxx

Geplaatst: 21 apr 2010, 17:34
door Shrek
trainfreak schreef:Op het forum van Modelspoormagazine is gezegd door een bestuurder dat er weldegelijk een tekort aan traxx is.
Je vindt hier een link naar de pagina.
Dat is natuurlijk alleen maar omdat nmbs-mobility er met de helft van de machines vandoor is :roll:

Re: Winterzwakte Traxx

Geplaatst: 21 apr 2010, 18:42
door dentheo
Shrek schreef:
trainfreak schreef:Op het forum van Modelspoormagazine is gezegd door een bestuurder dat er weldegelijk een tekort aan traxx is.
Je vindt hier een link naar de pagina.
Dat is natuurlijk alleen maar omdat nmbs-mobility er met de helft van de machines vandoor is :roll:

12/40 is 50% ??? moderne wiskunde ??

Re: Winterzwakte Traxx

Geplaatst: 21 apr 2010, 19:16
door Shrek
dentheo schreef:
Shrek schreef:
trainfreak schreef:Op het forum van Modelspoormagazine is gezegd door een bestuurder dat er weldegelijk een tekort aan traxx is.
Je vindt hier een link naar de pagina.
Dat is natuurlijk alleen maar omdat nmbs-mobility er met de helft van de machines vandoor is :roll:

12/40 is 50% ??? moderne wiskunde ??
Ah zijn het er maar 12? Ik had steeds de indruk meer verschillende nummers te zien op de IC-B. Maar dan nog, met 12 locs extra zou B-Cargo geen probleem meer hebben :wink:

Re: Winterzwakte Traxx

Geplaatst: 21 apr 2010, 19:38
door dentheo
Shrek schreef:
dentheo schreef:

12/40 is 50% ??? moderne wiskunde ??
Ah zijn het er maar 12? Ik had steeds de indruk meer verschillende nummers te zien op de IC-B. Maar dan nog, met 12 locs extra zou B-Cargo geen probleem meer hebben :wink:
Theoretisch was 7 genoeg toen ze nog met trek-duw reden, ik denk dat ze met 10-11 "begonnen" zijn. Maar inderdaad je ziet veel nummers.
Alhoewel heeft men "ooit" niet eens verteld dat ze speciale soft hadden voor goederen ??? maar ja geruchten.

Re: Winterzwakte Traxx

Geplaatst: 23 apr 2010, 17:39
door Marianne
Dan dus toch goed gezien. Woon niet langs het spoor, dus kom er niet iedere dag (kon ook toeval zijn). Met het mooie weer van de laatste tijd wel vaker :wink:

Zag afgelopen woensdag trouwens de Benelux met als tractie de 1186 (en de I6/I10 rijtuigen). Maar dat wel vanwege de ATB zijn, inplaats van het tekort aan Traxx.

Groeten,
Marianne