Beste treinenthousiasten,
Vandaag wilde ik een terugbetaling vragen van een deels gebruikt valideringsbiljet van een treinkaart.
Groot was mijn verbazing toen de loketbediende zowel het valideringsbiljet als de treinkaart wilde vernietigen.
Nazicht leert:
- op de NMBS website spreekt men over "Lever je je valideringsbiljet in tijdens de geldigheidsperiode, ..."
- in bundel II staat echter "... het aantal dagen dat de treinkaart in het bezit van de gebruiker is gebleven ..."
De vraag van vandaag is dus: Wat moet er afgegeven worden bij terugbetaling? Enkel het valideringsbiljet of ook de moederkaart?
En als het enkel het valideringsbiljet zou zijn: Hoe dit aan de loketbediende duidelijk maken?
Alvast bedankt voor uw suggesties.
Terugbetaling treinkaart
Re: Terugbetaling treinkaart
Enkel valideringsbiljet, en dat afgeven.
Alhoewel ik in mijn geval de moederkaart ook gaf, en de persoon aan het loket het valideringsbiljet eruit haalde en me de moederkaart terug gaf.
Alhoewel ik in mijn geval de moederkaart ook gaf, en de persoon aan het loket het valideringsbiljet eruit haalde en me de moederkaart terug gaf.
Re: Terugbetaling treinkaart
Ik ben vanavond terug naar het loket geweest met Bundel I onder de arm en nu is de terugbetaling wel gelukt volgens plan.
Cheers!
Cheers!