Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
nmbsgek
Bericht
door nmbsgek » 25 apr 2010, 18:41
Vandaag ben ik nog eens naar het luikse getrokken, want na 10 maanden is de hoogoven van Arcelor Mital in Ougrée weer opgestart. Dus rijden er weer torpedowagens tussen Chertal en Ougrée. Tot grote vreugde van de fotografen.
Trammist
Bericht
door Trammist » 25 apr 2010, 18:46
Dat ziet er best wel cool uit!
Accelerat
Berichten: 2778 Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada
Bericht
door Accelerat » 25 apr 2010, 18:55
Zalig!
Toch wel jammer dat er niet meer van die zwaar bevuilde 55ers voorhangen, dat maakte het plaatje altijd compleet.
nmbsgek
Bericht
door nmbsgek » 25 apr 2010, 19:23
Merci voor de reacties.
De foto's zouden inderdaad nog mooier zijn als er een 55 voorhing
Lukas
Berichten: 1689 Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35
Bericht
door Lukas » 25 apr 2010, 21:14
Hoi,
nmbsgek,
Proficiat met je mooie foto's!!
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
bobke
Berichten: 766 Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele
Bericht
door bobke » 25 apr 2010, 21:23
Wat zijn die torpedo wagens precies?
nmbsgek
Bericht
door nmbsgek » 25 apr 2010, 21:45
bobke schreef: Wat zijn die torpedo wagens precies?
Dat zijn die lange ketelwagens op de foto. Ze worden ook wel eens gietvatwagens genoemd. En ze worden gebruikt voor vloeibaar staal te vervoeren.
Gerard
Bericht
door Gerard » 26 apr 2010, 09:44
Prachtig!
Zou inderdaad geweldig zijn als er weer een 55'er voor zou hangen
kika
Berichten: 2865 Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD
Bericht
door kika » 04 mei 2010, 13:45
Bobke: en ze kunnen ronddraaien, zodat er op de ene plaats die opening boven zit en ze volgegoten kunnen worden en dan kan je ze dus draaien bij de bestemming zodat het staal er weer uit loopt.
Fles
Bericht
door Fles » 04 mei 2010, 17:44
rijden die maar korte ritjes dan? Of zijn ze goed geïsoleerd? Die boel stolt toch onderweg door de afkoeling lijkt me?
Sander14
Bericht
door Sander14 » 04 mei 2010, 19:09
Is de frequentie weer zoals ie altijd was, op weekdagen om de 45 à 60 minuten en in het weekend om de 90 minuten?
Shrek
Berichten: 13023 Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09
Bericht
door Shrek » 04 mei 2010, 19:42
Fles schreef: rijden die maar korte ritjes dan? Of zijn ze goed geïsoleerd? Die boel stolt toch onderweg door de afkoeling lijkt me?
Ze zijn goed geïsoleerd hoor
b-loc
Berichten: 1238 Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:
Bericht
door b-loc » 04 mei 2010, 19:47
Fles schreef: rijden die maar korte ritjes dan? Of zijn ze goed geïsoleerd? Die boel stolt toch onderweg door de afkoeling lijkt me?
Het vloeibaar staal kan er langer dan 8u blijven inzitten.
Fles
Bericht
door Fles » 04 mei 2010, 20:35
b-loc schreef: Fles schreef: rijden die maar korte ritjes dan? Of zijn ze goed geïsoleerd? Die boel stolt toch onderweg door de afkoeling lijkt me?
Het vloeibaar staal kan er langer dan 8u blijven inzitten.
Gaaf. En dat soort treinen rijdt nooit dwars door bebouwd gebied mag ik hopen? Zoals we met ketelwagens vol chloor gewoon wel doen bijvoorbeeld
jan_olieslagers
Berichten: 3965 Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)
Bericht
door jan_olieslagers » 04 mei 2010, 22:24
Jij begint ons Belgenlandje goed door te hebben, lijkt me... };-)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.