Hallo,
Volgende week hoop ik een dag naar Antwerpen luchtbal te gaan om daar foto's te gaan maken, ik kom uit de omgeving van Gouda (NL) en dat licht in de buurt van Rotterdam, Ik twijfel of ik met de trein of auto zal komen. Is er te Antwerpen Luchtbal genoeg Parking? en is dat gratis?
Antwerpen Luchtbal
-
Re: Antwerpen Luchtbal
Je kan parkeren op het parkeerterrein aan de Metropolis Cinema / Decathlon / Brico Depot. Daarna is het 5 minuten oostwaarts stappen langs de Groenendaallaan.
Gmaps
Gmaps
je kan vlak naast het station parkeren, komende van metropolis rijd je richting Merksem en net voor de spoorbrug rechtsaf. Je ziet de ingang van het station aan uw linkerkant dan, draai met uw wagen en zet de rechterkant van uw wagen in het gras/zand. Er zullen er nog staan. De mijne staat daar soms enkele uren als ik naar brussel ga, geen probleem mee gehad.

Robin schreef:je kan vlak naast het station parkeren, komende van metropolis rijd je richting Merksem en net voor de spoorbrug rechtsaf. Je ziet de ingang van het station aan uw linkerkant dan, draai met uw wagen en zet de rechterkant van uw wagen in het gras/zand. Er zullen er nog staan. De mijne staat daar soms enkele uren als ik naar brussel ga, geen probleem mee gehad.
Bestaan er geen teksten en folders over dat dit station een transferium zou worden , een overstap en opstap voor allerlei vormen van openbaar vervoer..incl. parking ??? Waar heb ik die oude folder gelaten.....
Ik vind het daar een klein schandaal tov de plannen (of hebben ze ons voor de gek gehouden ?)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Dat zou dan de Klippenstraat zijn of schijn daar tegen over het spoor over?Robin schreef:je kan vlak naast het station parkeren, komende van metropolis rijd je richting Merksem en net voor de spoorbrug rechtsaf. Je ziet de ingang van het station aan uw linkerkant dan, draai met uw wagen en zet de rechterkant van uw wagen in het gras/zand. Er zullen er nog staan. De mijne staat daar soms enkele uren als ik naar brussel ga, geen probleem mee gehad.
Inderdaad, ze hebben ons voor de gek gehouden.dentheo schreef:
Bestaan er geen teksten en folders over dat dit station een transferium zou worden , een overstap en opstap voor allerlei vormen van openbaar vervoer..incl. parking ??? Waar heb ik die oude folder gelaten.....
Ik vind het daar een klein schandaal tov de plannen (of hebben ze ons voor de gek gehouden ?)
Men was van alles van plan maar van al die masterplannen en dergelijke is er niets terecht gekomen.
In 2003 verkondigde de NMBS nog het volgende:
7 jaar na dit bericht zijn er geen zes treinen per uur maar twee (de L-trein naar Roosendaal en de IR-trein naar Noorderkempen) die dan nog in beide richtingen met slechts 2 minuten verschil vertrekken, dus praktisch gezien maar 1 trein per uur.Eind 2006 zal Antwerpen-Luchtbal een echt voorstadsstation worden. Van hieruit kunnen reizigers via de noord-zuidverbinding op enkele minuten rechtstreeks naar het centrum van Antwerpen. In de andere richting kan dan zowel naar Essen als -via de hogesnelheidslijn- naar Noorderkempen(Brecht) worden gereden. De Groenendaallaan ligt midden in een groeipool voor wonen, werken, winkelen en vlak bij het bioscoopcomplex.
Met een aanbod van zes treinen in beide richtingen per uur rekent de NMBS op een potentieel van 2800 instappende klanten per dag.
In november 2006 beloofde Bruno Tuybens, toenmalig staatssecretaris van Overheidsbedrijven, nog 4 treinen per uur in elke richting:
Wie gelooft die mensen nog ?Vanaf juli 2007 zullen er vier treinen per uur in plaats van één trein per uur het station Luchtbal aandoen.
Concreet gaat het over:
● Twee treinen per uur met het traject Roosendaal-Essen-Antwerpen-Centraal (stoptrein);
● Eén trein per uur met het traject Noorderkempen-Antwerpen-Centraal;
● Eén trein per uur met het traject Essen-Antwerpen-Brussel.
Adler,
Heb jij ergens ook de geraamde aantallen reizigers voor Noorderkempen ?
Jij hebt blijkbaar meer orde in de oude folders dan ik...
Heb jij ergens ook de geraamde aantallen reizigers voor Noorderkempen ?
Jij hebt blijkbaar meer orde in de oude folders dan ik...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide