museumbewaarpolaatsen te Belgie

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
ludotje2

museumbewaarpolaatsen te Belgie

Bericht door ludotje2 »

Hallo allemaal,

Ik heb een tweetal vragen naar aanleiding van een gesprek met een medewerker van de NMBS in de museumbewaarplaats te leuven op 8 mei. Hij vertelde me dat in Mechelen ook spullen van de NMBS staan. HOE kom ik daar in op een nette manier? De man had het over een telefoontje naar iemand en een afspraak maken. Telefoonnummer had hij alleen niet voor me.

Dus .... wie heeft de juiste informatie om netjes een aanvraag in te dienen bij Museum bewaarplaats Mechelen?
Welke bewaarplaatsen zijn er nog meer?
trainfreak

Re: museumbewaarpolaatsen te Belgie

Bericht door trainfreak »

http://mechelen.mapt.be/wiki/Spoorwegmuseum_De_Mijlpaal

Er is ook nog een bewaarplaats in La Louvière (Sud dacht ik).
STOOMLOK

Bericht door STOOMLOK »

u hoeft geen aanvraag in te dienen !
op wandelafstand van station Mechelen.
uitsluitend open op ZATERDAG vanaf 10 u en vermoedelijk 1 Euro inkom betalen.
er staat enkel een oude stomer ( Pietje Waes ) van de lijn Antwerpen-Gent en miniaturen enz.
ludotje2 schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een tweetal vragen naar aanleiding van een gesprek met een medewerker van de NMBS in de museumbewaarplaats te leuven op 8 mei. Hij vertelde me dat in Mechelen ook spullen van de NMBS staan. HOE kom ik daar in op een nette manier? De man had het over een telefoontje naar iemand en een afspraak maken. Telefoonnummer had hij alleen niet voor me.

Dus .... wie heeft de juiste informatie om netjes een aanvraag in te dienen bij Museum bewaarplaats Mechelen?
Welke bewaarplaatsen zijn er nog meer?
trainfreak

Bericht door trainfreak »

In Mechelen staan er 2 kopieën van stoomlocs, 'Pietje Waes' staat toch in het museum in Brussel-Noord?

Ik raad u aan om wel op voorhand eens te bellen. Enkele jaren geleden was ik daar ook en toen was het museum normaal gesloten.
Gelukkig had die man/gids vrij en is hij dan toch komen opendoen!
Plaats reactie