Dubbeltractie: tweede loc in dienst, eerste niet
Dubbeltractie: tweede loc in dienst, eerste niet
Naar aanleiding van de koninklijke trein naar Luik vandaag, vroeg ik mij het volgende af.
Stel dat de voorste 13 in panne zou gevallen zijn, kan de twee 13 in achterste positie dan de fakkel overnemen, terwijl de trein verder bestuurd wordt vanuit de eerste loc?
M.a.w. is het dan mogelijk om in duwmodus te rijden, maar in plaats dat je in een stuurstandrijtuig je in een locomotief zit?
Stel dat de voorste 13 in panne zou gevallen zijn, kan de twee 13 in achterste positie dan de fakkel overnemen, terwijl de trein verder bestuurd wordt vanuit de eerste loc?
M.a.w. is het dan mogelijk om in duwmodus te rijden, maar in plaats dat je in een stuurstandrijtuig je in een locomotief zit?
Re: Dubbeltractie: tweede loc in dienst, eerste niet
ja dat is in alle gevallen mogelijk, bij alle treinen is dit mogelijk,mits de nodige afzonderingen van bepaalde toestellen uit te voeren natuurlijk. de regels van de voorziene depannage moeten dan wel gevolgd worden.Trainspotterke schreef:Naar aanleiding van de koninklijke trein naar Luik vandaag, vroeg ik mij het volgende af.
je hebt zo verschillende combinaties
* de bestuurder vooraan neemt de seinen waar en bediend de rem maar niet de trekkracht, luchtdruk word er nog wel met de voorste loc gegeven.
* idem als vorige maar druklucht word geleverd vanuit de achterste loc
* ...
ik noem ze niet allemaal op wegens het geen zin hebben een volledige depannagegids neer te pennen

Het ergste is als je dan eindelijk boven bent en voor Rood moet stoppen. En dan komt de geur van de isolatie lak uit de motorruimte naar je toe.Steven schreef:slakMark7758 schreef:Nee. Ik hou van treintje rijden. En hoe langer het duurt des te langer ik kan genieten.
![]()
Dus ik heb geen hulp nodig van een E-loc. En ik kom heus wel boven met 1 55er maar het duurt wat langer.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
grapke hoor, ik heb ook nog met een 51 gereden en weet wa je bedoeld
Zo van ik heb gewerkt en hier is mijn zweet luchtje.

Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
even een deodorant nemen heMark7758 schreef:Het ergste is als je dan eindelijk boven bent en voor Rood moet stoppen. En dan komt de geur van de isolatie lak uit de motorruimte naar je toe.Steven schreef:slakMark7758 schreef:Nee. Ik hou van treintje rijden. En hoe langer het duurt des te langer ik kan genieten.
![]()
Dus ik heb geen hulp nodig van een E-loc. En ik kom heus wel boven met 1 55er maar het duurt wat langer.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
grapke hoor, ik heb ook nog met een 51 gereden en weet wa je bedoeld
Zo van ik heb gewerkt en hier is mijn zweet luchtje.![]()