Dubbeltractie: tweede loc in dienst, eerste niet

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Trainspotterke

Dubbeltractie: tweede loc in dienst, eerste niet

Bericht door Trainspotterke »

Naar aanleiding van de koninklijke trein naar Luik vandaag, vroeg ik mij het volgende af.
Stel dat de voorste 13 in panne zou gevallen zijn, kan de twee 13 in achterste positie dan de fakkel overnemen, terwijl de trein verder bestuurd wordt vanuit de eerste loc?

M.a.w. is het dan mogelijk om in duwmodus te rijden, maar in plaats dat je in een stuurstandrijtuig je in een locomotief zit?
Steven

Re: Dubbeltractie: tweede loc in dienst, eerste niet

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:Naar aanleiding van de koninklijke trein naar Luik vandaag, vroeg ik mij het volgende af.
Stel dat de voorste 13 in panne zou gevallen zijn, kan de twee 13 in achterste positie dan de fakkel overnemen, terwijl de trein verder bestuurd wordt vanuit de eerste loc?

M.a.w. is het dan mogelijk om in duwmodus te rijden, maar in plaats dat je in een stuurstandrijtuig je in een locomotief zit?
ja dat is in alle gevallen mogelijk, bij alle treinen is dit mogelijk,mits de nodige afzonderingen van bepaalde toestellen uit te voeren natuurlijk. de regels van de voorziene depannage moeten dan wel gevolgd worden.

je hebt zo verschillende combinaties
* de bestuurder vooraan neemt de seinen waar en bediend de rem maar niet de trekkracht, luchtdruk word er nog wel met de voorste loc gegeven.

* idem als vorige maar druklucht word geleverd vanuit de achterste loc

* ...

ik noem ze niet allemaal op wegens het geen zin hebben een volledige depannagegids neer te pennen :-)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Voorwaarde is natuurlijk dat de MUX kabels door alle rijtuigen zijn getrokken.
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets wireless gaat :twisted: :twisted:
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

En welke locomotieven je aan elkaar koppelt. :lol:
Met een 27 kan je nog steeds geen 55er aansturen.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Steven

Bericht door Steven »

Mark7758 schreef:En welke locomotieven je aan elkaar koppelt. :lol:
Met een 27 kan je nog steeds geen 55er aansturen.
idd is een kwestie van in de zelfde familie te blijven al is dit ondertussen voor 2 locs reeks 27 ook niet meer juist (die hebben mux ipv klassieke TS kabels)
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Of hoe je wilt rijden :?:
23er voorop. Een schakelaartje uit en dan met de loc als 2de (23/26er) de trein rijden. Lekker rustig. Kan je tenminste elkaar verstaan.
Steven

Bericht door Steven »

Mark7758 schreef:Of hoe je wilt rijden :?:
23er voorop. Een schakelaartje uit en dan met de loc als 2de (23/26er) de trein rijden. Lekker rustig. Kan je tenminste elkaar verstaan.
hehe, tja das te zien wat je mee hebt he. als de last van die trein te zwaar is doe je da beter niet denk ik :-)
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Nee. Maar met 2x23 en een 2500 Ton naar Montzen de helling van Vise nemen, ja dan heb je beide loc's compleet nodig. :wink: Al neem ik dan liever 2x 55er dan brult beter. (Gaat ook wel langzamer.)
Steven

Bericht door Steven »

Mark7758 schreef:Nee. Maar met 2x23 en een 2500 Ton naar Montzen de helling van Vise nemen, ja dan heb je beide loc's compleet nodig. :wink: Al neem ik dan liever 2x 55er dan brult beter. (Gaat ook wel langzamer.)
moet ik helpen duwen :twisted: :twisted:
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Nee. Ik hou van treintje rijden. En hoe langer het duurt des te langer ik kan genieten.
:lol:

Dus ik heb geen hulp nodig van een E-loc. En ik kom heus wel boven met 1 55er maar het duurt wat langer. :twisted:
Steven

Bericht door Steven »

Mark7758 schreef:Nee. Ik hou van treintje rijden. En hoe langer het duurt des te langer ik kan genieten.

Dus ik heb geen hulp nodig van een E-loc. En ik kom heus wel boven met 1 55er maar het duurt wat langer. :twisted:
slak :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :twisted: :twisted: :twisted: grapke hoor, ik heb ook nog met een 51 gereden en weet wa je bedoeld
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Het verhaal van het schildpad en de haas? :P
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Steven schreef:
Mark7758 schreef:Nee. Ik hou van treintje rijden. En hoe langer het duurt des te langer ik kan genieten.

slak :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :twisted: :twisted: :twisted: grapke hoor, ik heb ook nog met een 51 gereden en weet wa je bedoeld
Het ergste is als je dan eindelijk boven bent en voor Rood moet stoppen. En dan komt de geur van de isolatie lak uit de motorruimte naar je toe.
Zo van ik heb gewerkt en hier is mijn zweet luchtje. :twisted: :twisted:
Steven

Bericht door Steven »

Mark7758 schreef:
Steven schreef:

Het ergste is als je dan eindelijk boven bent en voor Rood moet stoppen. En dan komt de geur van de isolatie lak uit de motorruimte naar je toe.
Zo van ik heb gewerkt en hier is mijn zweet luchtje. :twisted: :twisted:
even een deodorant nemen he :-)
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Gewoon even 2 relais opbrengen en dan heb je de koeling even aangezet.
Thermische relais die je zo kan opbrengen met een potlood of bic.
Werkt heerlijk. En lucht op. :lol:
Plaats reactie