Pagina 1 van 1
Dubbeltractie: tweede loc in dienst, eerste niet
Geplaatst: 22 jun 2006, 21:38
door Trainspotterke
Naar aanleiding van de koninklijke trein naar Luik vandaag, vroeg ik mij het volgende af.
Stel dat de voorste 13 in panne zou gevallen zijn, kan de twee 13 in achterste positie dan de fakkel overnemen, terwijl de trein verder bestuurd wordt vanuit de eerste loc?
M.a.w. is het dan mogelijk om in duwmodus te rijden, maar in plaats dat je in een stuurstandrijtuig je in een locomotief zit?
Re: Dubbeltractie: tweede loc in dienst, eerste niet
Geplaatst: 22 jun 2006, 22:27
door Steven
Trainspotterke schreef:Naar aanleiding van de koninklijke trein naar Luik vandaag, vroeg ik mij het volgende af.
Stel dat de voorste 13 in panne zou gevallen zijn, kan de twee 13 in achterste positie dan de fakkel overnemen, terwijl de trein verder bestuurd wordt vanuit de eerste loc?
M.a.w. is het dan mogelijk om in duwmodus te rijden, maar in plaats dat je in een stuurstandrijtuig je in een locomotief zit?
ja dat is in alle gevallen mogelijk, bij alle treinen is dit mogelijk,mits de nodige afzonderingen van bepaalde toestellen uit te voeren natuurlijk. de regels van de voorziene depannage moeten dan wel gevolgd worden.
je hebt zo verschillende combinaties
* de bestuurder vooraan neemt de seinen waar en bediend de rem maar niet de trekkracht, luchtdruk word er nog wel met de voorste loc gegeven.
* idem als vorige maar druklucht word geleverd vanuit de achterste loc
* ...
ik noem ze niet allemaal op wegens het geen zin hebben een volledige depannagegids neer te pennen

Geplaatst: 23 jun 2006, 09:52
door SIMPY.be
Voorwaarde is natuurlijk dat de MUX kabels door alle rijtuigen zijn getrokken.
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets wireless gaat

Geplaatst: 23 jun 2006, 11:57
door Mark7758
En welke locomotieven je aan elkaar koppelt.
Met een 27 kan je nog steeds geen 55er aansturen.
Geplaatst: 23 jun 2006, 18:49
door Steven
Mark7758 schreef:En welke locomotieven je aan elkaar koppelt.
Met een 27 kan je nog steeds geen 55er aansturen.
idd is een kwestie van in de zelfde familie te blijven al is dit ondertussen voor 2 locs reeks 27 ook niet meer juist (die hebben mux ipv klassieke TS kabels)
Geplaatst: 23 jun 2006, 20:37
door Mark7758
Of hoe je wilt rijden
23er voorop. Een schakelaartje uit en dan met de loc als 2de (23/26er) de trein rijden. Lekker rustig. Kan je tenminste elkaar verstaan.
Geplaatst: 23 jun 2006, 21:24
door Steven
Mark7758 schreef:Of hoe je wilt rijden
23er voorop. Een schakelaartje uit en dan met de loc als 2de (23/26er) de trein rijden. Lekker rustig. Kan je tenminste elkaar verstaan.
hehe, tja das te zien wat je mee hebt he. als de last van die trein te zwaar is doe je da beter niet denk ik

Geplaatst: 23 jun 2006, 21:39
door Mark7758
Nee. Maar met 2x23 en een 2500 Ton naar Montzen de helling van Vise nemen, ja dan heb je beide loc's compleet nodig.

Al neem ik dan liever 2x 55er dan brult beter. (Gaat ook wel langzamer.)
Geplaatst: 24 jun 2006, 01:14
door Steven
Mark7758 schreef:Nee. Maar met 2x23 en een 2500 Ton naar Montzen de helling van Vise nemen, ja dan heb je beide loc's compleet nodig.

Al neem ik dan liever 2x 55er dan brult beter. (Gaat ook wel langzamer.)
moet ik helpen duwen

Geplaatst: 24 jun 2006, 19:28
door Mark7758
Nee. Ik hou van treintje rijden. En hoe langer het duurt des te langer ik kan genieten.
Dus ik heb geen hulp nodig van een E-loc. En ik kom heus wel boven met 1 55er maar het duurt wat langer.

Geplaatst: 24 jun 2006, 23:46
door Steven
Geplaatst: 25 jun 2006, 00:30
door NSNMBS
Het verhaal van het schildpad en de haas?

Geplaatst: 25 jun 2006, 10:09
door Mark7758
Het ergste is als je dan eindelijk boven bent en voor Rood moet stoppen. En dan komt de geur van de isolatie lak uit de motorruimte naar je toe.
Zo van ik heb gewerkt en hier is mijn zweet luchtje.

Geplaatst: 25 jun 2006, 22:12
door Steven
Mark7758 schreef:
Het ergste is als je dan eindelijk boven bent en voor Rood moet stoppen. En dan komt de geur van de isolatie lak uit de motorruimte naar je toe.
Zo van ik heb gewerkt en hier is mijn zweet luchtje.

even een deodorant nemen he

Geplaatst: 26 jun 2006, 16:00
door Mark7758
Gewoon even 2 relais opbrengen en dan heb je de koeling even aangezet.
Thermische relais die je zo kan opbrengen met een potlood of bic.
Werkt heerlijk. En lucht op.
