bron : http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtmlza 24/06/06 - Bij een botsing tussen twee treinen in het station van de Nederlandse stad Maastricht zijn 15 tot 25 gewonden gevallen.
Een stoptrein met passagiers en een lege trein reden tegen elkaar. De gewonden zouden vooral botbreuken en kneuzingen hebben.
De trein met passagiers uit Kerkrade kwam om 14.50 uur het station van Maastricht binnen en reed om nog onbekende oorzaak op de lege trein.
Het treinverkeer van en naar Maastricht ligt stil en het station is ontruimd. De NMBS heeft een busdienst ingelegd op het traject Luik-Maastricht.
Gewonden bij treinbotsing in Maastricht
Gewonden bij treinbotsing in Maastricht
Het is daar een normale procedure.
Eerst de stoptrein binnen en dan de rangeerbeweging.
Maar wat er is misgegaan wordt de komende weken wel duidelijk.
(Weet wel wat, maar mag er uit Bedrijfsoogpunt niets over kwijt.)
Eerst de stoptrein binnen en dan de rangeerbeweging.
Maar wat er is misgegaan wordt de komende weken wel duidelijk.
(Weet wel wat, maar mag er uit Bedrijfsoogpunt niets over kwijt.)

Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Ja. Ja. Als je mee kan kijken op hun beeldschermen en in dun data bestand kan kijken dan weet je ook alles. Maar dat wil nog niet zeggen dat je er iets over mag zeggen.paljas schreef:Zever... GEZEVER!!!Mark7758 schreef: (Weet wel wat, maar mag er uit Bedrijfsoogpunt niets over kwijt.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Zou inderdaad mogelijk zijn, het is i.i.g. wel duidelijk dat het stel uit Kerkrade veel te hard is ingereden op het stel wat klaarstond voor combineren. Door de harde klap zijn de meeste reizigers in de trein, die al stonden om uit te stappen, over elkaar en tegen elkaar gevallen, waardoor de meesten van hen borbreuken en kneuzingen op hebben gelopen... :roll:
bron : http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 062006_03141 gewonden bij treinbotsing Maastricht - treinverkeer hersteld
MAASTRICHT - Bij de botsing tussen twee treinen op het station van Maastricht zijn zaterdagmiddag 41 passagiers gewond geraakt. Dat meldt het Nederlandse Korps landelijke politiediensten (KLPD).
Een van de gewonden is er erg aan toe. In totaal zaten er 65 passagiers op de trein.
De Belgische spoorbeheerder Infrabel meldt intussen dat de treinverbinding Luik-Maastricht is hersteld. "Sinds 18.25 uur loopt het treinverkeer tussen Luik en Maastricht weer normaal", aldus Frédéric Petit van Infrabel. "Het ongeval gebeurde in het station van Maastricht toen twee treinen aan elkaar gekoppeld werden", aldus Petit. "Tijdens het rangeren is er iets misgelopen, met een hevige klap tot gevolg." De precieze oorzaak van het ongeval is nog onbekend.
jav
Neen, in Nederland wordt een extra stel meestal al klaargezet voordat de trein binnenkomt.snubber schreef:Ik hou niet van giswerk (maar kan het even niet laten). Zou het kunnen dat de bezette trein iets te laat was en men de lege rame eerst aan perron heeft laten komen, teneinde verdere vertraging te beperken?
Ik woon zelf in Maastricht .
En toen ik had het gehoord ging ik meteen naar het station wouw met de fiets band lek en de scooter kapot en de Auto mijn vader was er mee weg en de bus gemist dus moest een 5 Km rennen en toen ik er aan kwam was ik mijn Camera vergeten alles was afgesloten ! .
Niemnad mocht naar binnen er werden stadsbussen in gezet om mensen naar het AZM de brengen .
Groet olympische_VIRM_9525
En toen ik had het gehoord ging ik meteen naar het station wouw met de fiets band lek en de scooter kapot en de Auto mijn vader was er mee weg en de bus gemist dus moest een 5 Km rennen en toen ik er aan kwam was ik mijn Camera vergeten alles was afgesloten ! .
Niemnad mocht naar binnen er werden stadsbussen in gezet om mensen naar het AZM de brengen .
Groet olympische_VIRM_9525