02-11-2010 Antwerpen-Centraal

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Robin

02-11-2010 Antwerpen-Centraal

Bericht door Robin »

Gisteren 2 November een toer gedaan om eens te gaan kijken in het nieuw station van Luik.
Onderweg gestopt in Brussel-Noord om vanuit daar naar Luik te gaan via de HSL 2.
Op de terug weg tot Brussel-Zuid gegaan en daar de nodige foto's gemaakt.
Als laatste stop in Antwerpen-Centraal foto's gemaakt omdat ik een half uur moest wachten.

Om alle foto's in 1 onderwerp te plaatsten is wat veel dus daarom heb ik ze opgesplitst in 4, dit per station.
Reacties zijn altijd welkom ;).

MW41 wachtende te Antwerpen
Afbeelding Een verloren stam met M6 rijtuigen van de verbinding Turnhout - Brussel, alleen op deze verbinding rijden ze met de HLE ingesloten. Afbeelding Een verloren stam met M6 rijtuigen van de verbinding Turnhout - Brussel, alleen op deze verbinding rijden ze met de HLE ingesloten. Afbeelding AM96 die net was aangekomen Afbeelding AM96 detailfoto Afbeelding Detailfoto's MW41 Afbeelding Afbeelding Afbeelding Detailfoto vertrekbord Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
TrainzDr3ver

Re: 02-11-2010 Antwerpen-Centraal

Bericht door TrainzDr3ver »

Ik heb die M6 met hLE27 ingesloten gisteren zien passeren in Schaarbeek, ik vroeg mij al af welke trein dat was :D
dentheo

Bericht door dentheo »

Ik meen dat ze op Noorderkempen ook ingesloten rijden ???? :) :)
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin

Bericht door Robin »

dentheo schreef:Ik meen dat ze op Noorderkempen ook ingesloten rijden ???? :) :)
dat is zowat de enige omdat die niet anders kan ;).
Dat ze zo een 27 insluiten is wel raar en is voorlopig enkel gezien op 1 verbinding.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Molenbruch Y.

Bericht door Molenbruch Y. »

Dat ze zo een 27 insluiten is wel raar en is voorlopig enkel gezien op 1 verbinding
Dag,

Ik ken de details niet, maar het zou er naar verluidt mee te maken hebben dat deze M6-stam (met onderhoudspost FCL) in dezelfde omloop zit als de stammen van de IC I en IC N, die ook bijna allemaal achtledig zijn. Die twee extra rijtuigen worden dan gewoon aangekoppeld voor de betrokken ritten, zoals IC R 3416.

Groeten,
Plaats reactie