Kan het eens op tijd rijden ja??

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bimmer

Kan het eens op tijd rijden ja??

Bericht door Bimmer »

Maand november af en toe eens een winterprikje. Eerst zware regenval nu dalende temperaturen. In de maand november heeft m'n vrouw 10x h/t de trein genomen en zeker 14 keer redelijke tot zware vertraging gehad een regelrechte schande:
Begin oktober ga ik naar mijn garagist ik laat er winterbanden op monteren waar ik tot half april mee rijd en ik zeg tegen de garagist maak m'n wagen gereed voor de winter oa. vloeistoffencontrole, batterij controle.

Alle benodigdheden die in een wagen moeten liggen heb ik natuurlijk bij een sleepkabel, startkabels, zaklamp, handschoenen, schopje. Ik heb een automatisch slot maar de winter kan onvoorspelbaar zijn dus ik heb een busje met een slotontdooier altijd mee.

Als ik een verplaatsing moet maken dan moet ik natuurlijk vroeger opstaan want een diesel moet opgewarmd worden een 25-tal kilometer rijden voor vertrek kan nooit kwaad

Eens op het werk kan de auto niet meer binnen staan dus de wagen moet een goeie 9 uur buiten staan. Ik dek de wagen af, smeer het deurrubber wat in, de handrem gebruik ik niet deze keer staat de wagen gewoon in eerste vitesse.

En ja eigenlijk nog nooit ergens vastgezeten door sneeuwval dankzij een goede voorbereiding.

Ik moet wel vaststellen als het sneeuwt dat bussen plots met veel meer vertraging maken en treinen ook. Wat ik wel raar vind is dat het in busdepots en stations akelig stil is 's nachts of 's avonds laat. De volgende dag vertragingen alom. De NMBS pocht dat ze klaar is voor de winter, wel ik merk er niet veel van. Eens een tandje bijsteken kan nooit kwaad toch? Ik weet 't is een overheidsbedrijf werken staat daar niet hoog aangeschreven maar als je zoveel mensen dagelijks vervoert moet je ook wel je verantwoordelijkheid nemen.
overweg13

Re: Kan het eens op tijd rijden ja??

Bericht door overweg13 »

Als ik zie wat jij allemaal moet doen om in de winter mobiel te blijven, dan verlies je ongetwijfeld nog veel meer tijd dan je vrouw die regelmatig te laat komt. En zij kan tussendoor zelfs nog werken, lezen, spelletjes spelen enz.
Met vriendelijke groet

overweg13
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Zullen we het eens hebben over al de auto's die bij de minste winterprik blijven staan? De VAB werd weer eens overstelpt door oproepen.
Het aantal kilometers dat een trein of bus doet is ook wel "lichtjes" hoger dan een auto.

Tenslotte nog even vermelden dat er al zeker gans de week mensen staan opgesteld als "vriesdienst" te Antwerpen Schijnpoort om ervoor te zorgen dat het materiaal in dienst blijft bij vriestemperaturen.
Bimmer

Bericht door Bimmer »

Dat mensen met hun wagen blijven staan is hun eigen fout punt uit. Voor de winter is een onderhoud/controle bij een garagist aan te raden ook winterbanden zijn nuttig. Bij een glad wegdek is het aangewezen om bepaalde veiligheidssystemen uit te schakelen. Wie voorbereid aan de winter begint komt niet in nood te staan.
bobke

Bericht door bobke »

Bimmer schreef:Dat mensen met hun wagen blijven staan is hun eigen fout punt uit. Voor de winter is een onderhoud/controle bij een garagist aan te raden ook winterbanden zijn nuttig. Bij een glad wegdek is het aangewezen om bepaalde veiligheidssystemen uit te schakelen. Wie voorbereid aan de winter begint komt niet in nood te staan.
Ja inderdaad, als je je voorbereid, is de kans klein dat je in nood komt te staan.
Bij de treinen is dat moeilijk denk ik. Ge kunt moeilijk al het materieel in een korte tijd laten herzien, dat is gewoon onmogelijk. Eigenlijk hetzelfde als met de auto. Als iedereen zijn auto zou laten herzien, zou je ook wel een wachtlijst van een maand hebben om je auto te kunnen binnenbrengen in de garage (en kan het zo te laat zijn).
Jani

Bericht door Jani »

Bimmer schreef:Maand november af en toe eens een winterprikje. Eerst zware regenval nu dalende temperaturen. In de maand november heeft m'n vrouw 10x h/t de trein genomen en zeker 14 keer redelijke tot zware vertraging gehad een regelrechte schande:
Begin oktober ga ik naar mijn garagist ik laat er winterbanden op monteren waar ik tot half april mee rijd en ik zeg tegen de garagist maak m'n wagen gereed voor de winter oa. vloeistoffencontrole, batterij controle.

Alle benodigdheden die in een wagen moeten liggen heb ik natuurlijk bij een sleepkabel, startkabels, zaklamp, handschoenen, schopje. Ik heb een automatisch slot maar de winter kan onvoorspelbaar zijn dus ik heb een busje met een slotontdooier altijd mee.

Als ik een verplaatsing moet maken dan moet ik natuurlijk vroeger opstaan want een diesel moet opgewarmd worden een 25-tal kilometer rijden voor vertrek kan nooit kwaad

Eens op het werk kan de auto niet meer binnen staan dus de wagen moet een goeie 9 uur buiten staan. Ik dek de wagen af, smeer het deurrubber wat in, de handrem gebruik ik niet deze keer staat de wagen gewoon in eerste vitesse.

En ja eigenlijk nog nooit ergens vastgezeten door sneeuwval dankzij een goede voorbereiding.

Ik moet wel vaststellen als het sneeuwt dat bussen plots met veel meer vertraging maken en treinen ook. Wat ik wel raar vind is dat het in busdepots en stations akelig stil is 's nachts of 's avonds laat. De volgende dag vertragingen alom. De NMBS pocht dat ze klaar is voor de winter, wel ik merk er niet veel van. Eens een tandje bijsteken kan nooit kwaad toch? Ik weet 't is een overheidsbedrijf werken staat daar niet hoog aangeschreven maar als je zoveel mensen dagelijks vervoert moet je ook wel je verantwoordelijkheid nemen.
Je vrouw kan misschien beter met "the ultimate driving machine" gaan in plaats van met de trein, in de sneeuw wel enkel bruikbaar met winterbanden :-)
poyaud

Bericht door poyaud »

Jani schreef:vrouw kan misschien beter met "the ultimate driving machine" gaan in plaats van met de trein, in de sneeuw wel enkel bruikbaar met winterbanden :-)
Nagel... kop... :)
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

Bimmer schreef:Maand november af en toe eens een winterprikje. Eerst zware regenval nu dalende temperaturen. In de maand november heeft m'n vrouw 10x h/t de trein genomen en zeker 14 keer redelijke tot zware vertraging gehad een regelrechte schande:
Je kan zeggen wat je wil, maar vandaag reden de treinen veel stipter dan in de herfst. Echte winterproblemen zijn veel minder erg dan de klassieke najaarsellende :wink:
Steven

Bericht door Steven »

Inderdaad veel liever een dun pelleke sneeuw dan een hoop herfsteffecten op de rails want dat laatste zorgt voor veel meer miserie.
Moest iedereen hetzelfde doen met zijn wagen zoals jij was het inderdaad twee maand vooraf aanschuiven bij elke garage dus prijs u deels gelukkig dat je een van de weinige bent die zo uitgebreid te werk gaat om zijn wagen door de winter te krijgen.

Wacht tot het zout zijn werk weer begint te doen en de wegen weer vol putten liggen, waar ligt dan het probleem?
eagleheart
Contacteer:

Bericht door eagleheart »

altijd gedacht dat dit een treinforum was.
Steven

Bericht door Steven »

Wat kan je verwachten van iemand die als voetnoot een aantal wagens komt te vermelden waar de meeste (financieel) enkel maar van kunnen dromen.
kika

Bericht door kika »

Voor een stuk ook perceptie. Vroeger opstaan, extra 25km rijden... 't is voor mij hetzelfde als serieuze vertraging oplopen.

Gisteren heb ik opgeteld 45 minuten spoorvertraging opgelopen met verschillende treinen, maar op het einde van de dag was ik maar 10 minuten later thuis dan gepland, ondanks de eerdere afwijkingen van de dienstregelingen. Is dat dan serieuze vertraging? Ik ben al mijn afspraken nagekomen. Kan jij op 1 dag met je auto 800km rijden door het Ruhrgebied en de Randstad en op voorhand zeggen dat je er x minuten over doet en je krijgt slechts een marge van 10 minuten in totaal? Je moet dan ook nog 10u gewerkt hebben, lekker gegeten, verschillende afspraken nakomen die zich niet eenvoudig laten timen... Niet te vergeten: ik moet niet eens langs de garage of bezinepomp dat regelen de spoorwegmaatschappijen voor mij, lief hé?
thomaslj

Bericht door thomaslj »

Over hoeveel minuten vertraging gaat het? Voor bepaalde treinvertragingen bestaan er compensatieregelingen, is er een compensatieregeling bij vertragingen met uw 'ultimate driving machine'?
2012
Contacteer:

Bericht door 2012 »

dernet verkeersinfo op de radio

Er staat 400 km file (woensdag 18:30) wegens de sneeuw, op E40 staan ze stil van Brussel tot aan de kust, bij de Lijn zijn er aanzienlijke vertragingen ... enz enz...

En nu: "bij het spoor zijn er geen problemen"

het mag ook es gezegd worden :-)
Bimmer

Bericht door Bimmer »

Vertraging tussen de 10 en 40 minuten. Maar ik wil toch weten hoe dit komt?? Mijn broer woont in hartje Leuven. Als ik soms eens op bezoek ga bij mijn broer ga ik meestal met de trein 't is niet ver en de verbinding is goed. En als ik ga wordt er wel eens een glas gedronken => drinken en rijden dat doe ik niet.

Maar echt bijna altijd heb ik het zitten. Die Knokke/Blankenberge heeft te kampen met vertragingen. Het gaat dan niet over vertragingen van een tiental minuten maar van 30 minuten en meer en geloof me die Knokke Blankenberge staat veel op de schermen in het rood :?. Nog niet zo lang geleden gebeurde het trouwens zelden dat er vertraging was op die verbinding. Die MS96 treinen doen hun werk maar die dubbeldekkers nja 'k vind het trouwens al zo erg geworden dat je die verbinding niet meer kan vertrouwen als het met zo'n dubbeldekker is.
Plaats reactie