2010 is bijna voorbij. De grootste veranderingen in belgische samenstellingen dit jaar waren vooral te zien in de p-treinen die met HL11, I6BC en een gemengde samenstelling met M4+I6/I10 gereden werd.
Zoals de titel zegt is het de bedoeling om een samenstelling te geven, dit jaar in Belgie (minimum 1 km ) heeft gereden
Mijn favoriete samenstelling van dit jaar was de
ICT 6803 & 6853 oostende <=> hasselt met een van zijn samenstellingen op het einde van augustus
21
I6BC
DMS
I11A
I6BC
I6BC
I6BC
I6BC
I6BC
I6BC
I6BC
Dan ga ik toch voor die trein met àlle denkbare rijtuigen die op de opendag in St. Ghislain stond. En ja die heeft vanaf (ik geloof) Brussel tot St. Ghislain en terug gereden dus da's meer als 1 kilometer.
sncf-sncb schreef:Dan ga ik toch voor die trein met àlle denkbare rijtuigen die op de opendag in St. Ghislain stond. En ja die heeft vanaf (ik geloof) Brussel tot St. Ghislain en terug gereden dus da's meer als 1 kilometer.
Wat je zegt klopt niet, er reden inderdaad treinen met samenstellingen die nooit hebben gereden, maar er zijn veel 'gewone' rijtuigen overgebracht vanaf verschillende standplaatsen.
Vanaf Brussel reed er wel een trein met K rijtuigen, de cinema, de 4403 ...
Zie ook het draadje waarin ze die trein bekogeld hebben met stenen..
Het betreft dus E8307 Brussel-Zuid - Hasselt die op 26/11/2010 vertrok met de 2101 aan kop van een allegaartje rijtuigen:
I6 Bc - I6 Bc - I6 Bc - I10 B - M4 BD - M4 AD - M4 A - M4 B - I10 B - I6 B - I6 B. En de I10 die in 2 versies: met en zonder airco.
Ik had het nog nooit voordien meegemaakt.
Op 28/10 (periode dat Antwerpse Lillobrug buiten dienst was) reden twee treinen als één geheel van ongeveer 640 m over de bruggen van de Berendrecht- en Zandvlietsluizen. Vooraan een 77 met vier ketelwagens, tijdelijk vastgemaakt aan een 77 ‘op voertuig’ met daarachter een volledige sleep containerwagens.
In die samenstelling vertrokken van de bundel Oudendijk om de bruggen niet langer dan strikt noodzakelijk bezet te houden.
Eens de bruggen gepasseerd werd het konvooi weer gesplitst wegens verschillende bestemmingen.
Vijf kilometer zo gereden tot de zgn. "halve maan" (wijkspoor) ter hoogte van de Noordzeeterminal. En ook letterlijk: in het donker.