2/12 2 ICE treinen in panne in leuven

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Darko

2/12 2 ICE treinen in panne in leuven

Bericht door Darko »

Gisteren was het DB zijn dagje niet. omstreeks 14u30 komt er een ICE trein uit brussel-zuid leuven binngengerold zonder tractie.. Het valt niet meer te herstellen en deze is dan weggetrokken richting luik/duitsland door HLD62 en 63 (hiervan heb ik filmpjes)

http://www.youtube.com/watch?v=bZ08R0oURGg
http://www.youtube.com/watch?v=DlwT0Kfhkzs
http://www.youtube.com/watch?v=ZS0w_ZiR_aE

prachtig toch dat dieselgeweld!

en omstreeks 17uur was het dan bingo in de andere richting.. een ICE trein vanuit duitsland onderweg naar brussel-zuid kwam leuven ook weer binnengerold aan 0% tractie.. Met deze chauffeur een babbeltje kunnen doen en het scenario was als volgend: nabij aachen viel hij op 60% bij de grensovergang naar 50% in volle HSL2 naar 25 en bij het afrijden van HSL2 in leuven niets meer!
Na een klein halfuurtje "prutsen" door de chauffeur kwam hij uiteindelijk terug op 50% tractie waarop hij koos om de rit toch verder te zetten naar brussel in plaats van getakeld worden.. want dan moest hij lang wachten.. De HLD's waren nog niet terug van de 1ste takeling en de reserve HLD62 stond vastgevroren en onder de sneeuw.

Maar het valt eigelijk toch op dat een ice trein in elk seizoen wel eens een probleem heeft?
eagleheart
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: 2/12 2 ICE treinen in panne in leuven

Bericht door eagleheart »

op elke wagon van de trein staat wel een teken van de nederlandse spoorwegen
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 2/12 2 ICE treinen in panne in leuven

Bericht door Steven »

eagleheart schreef:op elke wagon van de trein staat wel een teken van de nederlandse spoorwegen
De ICE3 van NS en DB rijden in een gemeenschappelijke pool. Je kan dus geregeld een NS ICE in Brussel zien die dan het traject Brussel Frankfurt doet.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: 2/12 2 ICE treinen in panne in leuven

Bericht door msts.be »

Bon, dus na de overhitting van de transfo's in Frankrijk onder 25kV (LGV Est) krijgen we weer dit euvel. Ze zullen blijkbaar altijd zorgenkindjes blijven, die ICE-3M's..
Ik ben benieuwd of men dan de nieuwe schijf vooral in België gaat inzetten en de oude schijf naar Nederland verschuift. Of misschien gaan de ICE's London-Frankfurt in 2013 gewoon in het pad rijden van de huidige ICE's (er komen dan geen bij)..
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 2/12 2 ICE treinen in panne in leuven

Bericht door Steven »

ik meende ook verstaan te hebben dat in het begin vooral gebruik zal gemaakt worden van de huidige rijpaden.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: 2/12 2 ICE treinen in panne in leuven

Bericht door Joris »

Hallo,
msts.be schreef:Bon, dus na de overhitting van de transfo's in Frankrijk onder 25kV (LGV Est) krijgen we weer dit euvel. Ze zullen blijkbaar altijd zorgenkindjes blijven, die ICE-3M's..
Ik ben benieuwd of men dan de nieuwe schijf vooral in België gaat inzetten en de oude schijf naar Nederland verschuift. Of misschien gaan de ICE's London-Frankfurt in 2013 gewoon in het pad rijden van de huidige ICE's (er komen dan geen bij)..
Gaan die koppelbaar zijn? Nu rijden (enkele) ICE's A'dam/Brussel-Frankfurt a/M tussen Köln en FFM gekoppelt...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: 2/12 2 ICE treinen in panne in leuven

Bericht door msts.be »

Joris schreef:Gaan die koppelbaar zijn? Nu rijden (enkele) ICE's A'dam/Brussel-Frankfurt a/M tussen Köln en FFM gekoppelt...
Jep. Anders zou men problemen krijgen in de Eurotunnel (men moet dan de hele toelating opnieuw doen, met een gekoppeld stel komt men aan 375m lengte. Net genoeg om de procedure niet te moeten overdoen). Men rijdt dan met een dubbele ICE3M tot Brussel, waar het deel naar Frankfurt en het deel naar Amsterdam zich splitsen. En men kan ook met de eerste serie ICE3M koppelen, voor het geval dat ze een keer invallen voor een "oud" stel.
Plaats reactie