Trein rijdt in op bestelwagen in Olsene
Trein rijdt in op bestelwagen in Olsene
vr 30/06/06 - Op de spoorlijn Kortrijk-Gent is in Olsene, bij Zulte, gisteravond op een overweg een trein op een bestelwagen ingereden.
De chauffeur van de bestelwagen was op slag dood. Een treinconducteur raakte lichtgewond.
Uit het eerste technisch onderzoek blijkt er geen probleem was met de slagbomen. Ze waren dicht op het ogenblik dat de trein eraan kwam.
Volgens de treinbestuurder slalomde de bestelwagen tussen de slagbomen door. De man probeerde nog te stoppen, maar het was te laat. Het parket is met een onderzoek gestart.
Een dertigtal passagiers op de trein is met een bus naar Gent gebracht.
"Het ongeval gebeurde rond 23.50 uur. Tot 3.40 uur kon het treinverkeer niet door. Vanaf 4.45 uur was er één spoor vrij. Sinds 6.15 uur zijn beide sporen weer beschikbaar", zegt Frédéric Petit van Infrabel.
De trein is tegen de ochtend weggesleept zodat er geen hinder meer was tijdens de spits.
Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
De chauffeur van de bestelwagen was op slag dood. Een treinconducteur raakte lichtgewond.
Uit het eerste technisch onderzoek blijkt er geen probleem was met de slagbomen. Ze waren dicht op het ogenblik dat de trein eraan kwam.
Volgens de treinbestuurder slalomde de bestelwagen tussen de slagbomen door. De man probeerde nog te stoppen, maar het was te laat. Het parket is met een onderzoek gestart.
Een dertigtal passagiers op de trein is met een bus naar Gent gebracht.
"Het ongeval gebeurde rond 23.50 uur. Tot 3.40 uur kon het treinverkeer niet door. Vanaf 4.45 uur was er één spoor vrij. Sinds 6.15 uur zijn beide sporen weer beschikbaar", zegt Frédéric Petit van Infrabel.
De trein is tegen de ochtend weggesleept zodat er geen hinder meer was tijdens de spits.
Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
ms 96Locomotief 5175 schreef:Met welke materiaal is dat gebeurt ? MS96 of 21 of 27 met M4.
http://users.telenet.be/vtk/brandweer/i ... enties.htm
Amai die MS96 heeft precies ook heel wat schade!
Vorig jaar was er toch zo'n ongeval met een lichte vrachtwagen met chemische lading ofzo, van de vrachtwagen schoot niks meer over, en alles was ene damp van al die chemische stoffen, en dan ff later een shot van de locomotief en daar was echt niks aan te merken (27 of 21).
Vorig jaar was er toch zo'n ongeval met een lichte vrachtwagen met chemische lading ofzo, van de vrachtwagen schoot niks meer over, en alles was ene damp van al die chemische stoffen, en dan ff later een shot van de locomotief en daar was echt niks aan te merken (27 of 21).
das de plek waar ze juist van denken het best het gevaar in te schatten en dus meestal ook het meeste risico opzoekengroentje schreef:De Groenewegik passeer daar op weg naar het gemeentehuis.
Den domme kloot. Echt, hé. Je kan daar vrij makkelijk een paar tientallen meters naar links en naar rechts zien, en toch nog proberen over te steken. Dommerik.
tot in de ochtend was het voelbaar
Gisteren deed ik een van de eerste treinen Oudenaarde-Kortrijk-Brugge
op de IC L 2327.ging alles vlot en normaal (zelfs de rituele vertraagde stop in Y Zandberg) maar die duurde iets langer. In Kortrijk stond op spoor 5 2 AM 96'en dit was de IC C 0705 naar Lille met ruim 20 minuten vertraging.
mijn volgende trein IC C 0827 stond nog op uur aangekondigt.
om 6h50 hoorden we dat de vorige rit van het materieel (IR f 4126) afgelast was in FGSP. in Kortrijk maakten ze een DMT klaar (stel 480) en konden we met 15 minutenvertraging doorrijden naar Brugge
Gisteren deed ik een van de eerste treinen Oudenaarde-Kortrijk-Brugge
op de IC L 2327.ging alles vlot en normaal (zelfs de rituele vertraagde stop in Y Zandberg) maar die duurde iets langer. In Kortrijk stond op spoor 5 2 AM 96'en dit was de IC C 0705 naar Lille met ruim 20 minuten vertraging.
mijn volgende trein IC C 0827 stond nog op uur aangekondigt.
om 6h50 hoorden we dat de vorige rit van het materieel (IR f 4126) afgelast was in FGSP. in Kortrijk maakten ze een DMT klaar (stel 480) en konden we met 15 minutenvertraging doorrijden naar Brugge
Die loc heeft dan ook twee enorme stootbumpers, die MS 96 heeft een iets minder sterk weg-duw-harnas.Wover schreef:Amai die MS96 heeft precies ook heel wat schade!
Vorig jaar was er toch zo'n ongeval met een lichte vrachtwagen met chemische lading ofzo, van de vrachtwagen schoot niks meer over, en alles was ene damp van al die chemische stoffen, en dan ff later een shot van de locomotief en daar was echt niks aan te merken (27 of 21).
Trein ramt bestelwagen in Olsene
De bestuurder van die bestelwagen maakte een fout , akkoord,
maar weeral gebeurt er een ongeval op een overweg met halve
slagbomen. Wanneer zal onze regering eens inzien dat er
geld moet vrijgemaakt worden voor veiligheid op en rond het
spoor i.p.v. weer eens te stoefen met een nieuw prestigeproject.
maar weeral gebeurt er een ongeval op een overweg met halve
slagbomen. Wanneer zal onze regering eens inzien dat er
geld moet vrijgemaakt worden voor veiligheid op en rond het
spoor i.p.v. weer eens te stoefen met een nieuw prestigeproject.
Re: Trein ramt bestelwagen in Olsene
die halve slagbomen zijn meer als voldoende en zelfs beter voor de veiligheid dan de volledige.Braintrain schreef:De bestuurder van die bestelwagen maakte een fout , akkoord,
maar weeral gebeurt er een ongeval op een overweg met halve
slagbomen. Wanneer zal onze regering eens inzien dat er
geld moet vrijgemaakt worden voor veiligheid op en rond het
spoor i.p.v. weer eens te stoefen met een nieuw prestigeproject.
1 in geval van echte probs kunnen hulpdiensten nog langs komen
2 in geval van vastzitten op een overweg is er mogelijkheid tot evacutie (tijd is iets anders)
3 als je uw verkeers volgt zoals het moet zijn zelfs gewoon lichten voldoende, je weet toch dat je een overweg in alle voorzichtigheid moet naderen en zelfs als de lichten niet knipperen je aandachtig moet zijn. ik zou zeggen doe is een test voor uw rijbewijs met enkel vragen ivm de overwegen