Dat het gebouw tijdens vanaf 14 uur niet meer toegankelijk zal zijn voor de pendelaars, vindt de Kapelse oppositiepartij SP.A onbegrijpelijk. 'En dit dan nog wel in volle winterperiode. De NMBS laat hierdoor de reizigers letterlijk in de kou staan. Bovendien werd er pas een elektronisch bord geïnstalleerd waarop de reizigers de wachttijden en vertragingen kunnen aflezen. Dat bord hangt er nu voor het grootste gedeelte van de dag voor niks', stellen SP.A-gemeenteraadsleden Harold van der Kraan en Helmut Jaspers, beiden dagelijkse treinreizigers.
Jaspers en van der Kraan stellen dat de verkoopcijfers van de tickets de laatste tijd gestegen zijn en dat abonnementen vaak overdag of na de werkuren worden vernieuwd omdat het in volle ochtendspits daarvoor vaak te druk is.
De fractie betreurt het verder dat de maatregel ten koste gaat van een arbeidsplaats. 'De late dienst wordt immers gewoon afgeschaft', klinkt het nog.
'De NMBS heeft de openingsuren van de stations nationaal geharmoniseerd in functie van de verkoopcijfers', stelt Jochem Goovaerts, woordvoerder van de NMBS, 'de verkoop was in het station van Kapellen niet toereikend genoeg om het loket open te houden. Het kost ons gewoon teveel en daarom zetten we het personeel van zulke loketten liever op andere plaatsen in.'
De SP.A zal een brief schrijven aan de NMBS met kopie aan voogdijminister Vervotte, Kapels burgemeester Dirk Van Mechelen (Open VLD) en het actiecomité Lijn 12.
Het Nieuwsblad.
De sluiting zou dus wel geteld één personeelslid lid uitsparen.
Weegt dat echt op om dagelijks tientallen reizigers per uur, letterlijk en figuurlijk in de kou te zetten?
Treinreizigers aan hun lot over laten?
Zo trekt men geen klanten aan, maar stoot men ze af.
Een zeer jammerlijk feit.
