Een vraagje voor de echte specialisten.
Vandaag zat in de P-trein Brussel-Landen o.a. I6-rijtuig 12645. Nu heb ik dat rijtuig volgens mij ook deze zomer gespot in Luxemburg, in de Vauban, en had deze een fietsenafdeling. Maar vandaag had deze 11 gewone coupees.
Bovendien zitten er in de Eurocity's de laatste tijd minder vaak dergelijke rijtuigen tweede klasse met fietsenafdeling. Ook in de Belgische Beneluxstammen zat het laatste jaar geen I6 tweede klasse met fietsenafdeling (wel nog eerste klasse met fietsenafdeling de laatste maanden).
Nu is mijn vraag: kan het dat rijtuigen met fietsenafdeling terug omgebouwd werden en indien je, wat is de logica hiervan?
(Ik ben trouwens ook zo goed als zeker dat enkele breaks die vroeger een fietsenafdeling hadden die nu ook niet meer hebben...)
Fietsenafdeling terug reizigersafdeling?
Re: Fietsenafdeling terug reizigersafdeling?
Misschien omdat mensen belangrijker zijn dan fietsen?Terminus schreef:Een vraagje voor de echte specialisten.
Vandaag zat in de P-trein Brussel-Landen o.a. I6-rijtuig 12645. Nu heb ik dat rijtuig volgens mij ook deze zomer gespot in Luxemburg, in de Vauban, en had deze een fietsenafdeling. Maar vandaag had deze 11 gewone coupees.
Bovendien zitten er in de Eurocity's de laatste tijd minder vaak dergelijke rijtuigen tweede klasse met fietsenafdeling. Ook in de Belgische Beneluxstammen zat het laatste jaar geen I6 tweede klasse met fietsenafdeling (wel nog eerste klasse met fietsenafdeling de laatste maanden).
Nu is mijn vraag: kan het dat rijtuigen met fietsenafdeling terug omgebouwd werden en indien je, wat is de logica hiervan?
(Ik ben trouwens ook zo goed als zeker dat enkele breaks die vroeger een fietsenafdeling hadden die nu ook niet meer hebben...)
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13