biljet goedkoper bij aankoop op de trein ??

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Portbou
Contacteer:

biljet goedkoper bij aankoop op de trein ??

Bericht door Portbou »

Hallo,

Vriendin moest vorige week naar Luxemburg.
Ze kwam vrij laat aan in het station (Brussel-Luxemburg) en vond een erg lange rij aan het loket.

Dan is ze maar direct naar de trein gegaan, heeft daar gelukkig een begripvolle controleur gevonden die haar een ticket zonder toeslag heeft opgemaakt.

Tot haar (en nog veel meer mijn...) verbazing was dit ticket goedkoper dan wat ze normaal aan het loket moet betalen (+/- 35 EUR).

Welbedankt daarvoor... maar hoe kan dat ??

Nieuwsgierige groeten,
Bart W.

Afbeelding
Steven

Re: biljet goedkoper bij aankoop op de trein ??

Bericht door Steven »

Is inderdaad iets aardig aangezien ik hier ook de prijs van 35,4 euro kan vinden online.
Zelfs een ticket brussel arlon (19,4€)+ arlon luxemburg (9,6€) kost samen 29 euro. Wat al in de buurt ligt maar dan nog kom je niet aan het aangeduide bedrag. Nu is het wel zo dat een ibis standaar geen internationaal kan verkopen dacht ik, Luxemburg (alsook Maastricht en Roosendaal en Lille) zal een uitzondering zijn waarschijnlijk.
Hier kan je meer vinden over die prijzen.
Beesty

Bericht door Beesty »

Cadeau'ke van Sinterklaas misschien :D
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:Is inderdaad iets aardig aangezien ik hier ook de prijs van 35,4 euro kan vinden online.
Zelfs een ticket brussel arlon (19,4€)+ arlon luxemburg (9,6€) kost samen 29 euro.
Aarlen - Luxemburg is 9,80, dus samen precies 29,20. Dit is dus binnenlands tarief tot Aarlen en dan TCV. vandaar dat het goedkoper is dan doorgaand TCV.

Groetjes,
Rian
Steven

Bericht door Steven »

rvdborgt schreef:
Steven schreef:Is inderdaad iets aardig aangezien ik hier ook de prijs van 35,4 euro kan vinden online.
Zelfs een ticket brussel arlon (19,4€)+ arlon luxemburg (9,6€) kost samen 29 euro.
Aarlen - Luxemburg is 9,80, dus samen precies 29,20. Dit is dus binnenlands tarief tot Aarlen en dan TCV. vandaar dat het goedkoper is dan doorgaand TCV.

Groetjes,
Rian
Ik vond 9,6 euro als speciale prijs voor dit traject, nergens de 9,8 euro gevonden, zie de url die ik meegaf.
dentheo

Bericht door dentheo »

rvdborgt schreef:
Moet die" logica" dan eigenlijk niet op de outprint staan ?
Ik wist niet dat die speciale grenstarieven, zoals hier bij ons op lijn 12, combineerbaar waren op één ticket.
Theo
Groeten vanop de Heide
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Steven schreef:Ik vond 9,6 euro als speciale prijs voor dit traject, nergens de 9,8 euro gevonden, zie de url die ik meegaf.
Die url geeft de speciale tarieven 'grensverkeer', 9,60 euro voor Aarlen-Luxemburg heen en terug op één dag. Enkel te koop in de grensstations.
De 9,80 euro waar Rian over spreekt is waarschijnlijk het gewone TCV-tarief voor een enkele reis Aarlen-Luxemburg.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
kika

Bericht door kika »

Paul schreef:De 9,80 euro waar Rian over spreekt is waarschijnlijk het gewone TCV-tarief voor een enkele reis Aarlen-Luxemburg.
Heel zeker.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Paul schreef:
Steven schreef:Ik vond 9,6 euro als speciale prijs voor dit traject, nergens de 9,8 euro gevonden, zie de url die ik meegaf.
Die url geeft de speciale tarieven 'grensverkeer', 9,60 euro voor Aarlen-Luxemburg heen en terug op één dag. Enkel te koop in de grensstations.
De 9,80 euro waar Rian over spreekt is waarschijnlijk het gewone TCV-tarief voor een enkele reis Aarlen-Luxemburg.
Dat is het zeker. Zie www.b-europe.com of www.jizdenka.cz.

Groetjes,
Rian
dentheo

Bericht door dentheo »

Paul schreef: Die url geeft de speciale tarieven 'grensverkeer', 9,60 euro voor Aarlen-Luxemburg heen en terug op één dag. Enkel te koop in de grensstations.
Zou kunnen kloppen hier op lijn 12 krijgen wij ook een retour voor de prijs van +- een enkeltje.
Theo
Groeten vanop de Heide
Portbou
Contacteer:

Bericht door Portbou »

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden.
De controleur had oprecht het beste voor met mijn vriendin :)

Vraag die zich nu onvermijdelijk stelt : is dit soort ticket ook aan het loket van de Brusselse stations te koop ?

Groeten,
Bart W.
kika

Bericht door kika »

bw494674 schreef:Vraag die zich nu onvermijdelijk stelt : is dit soort ticket ook aan het loket van de Brusselse stations te koop ?
Het antwoord op die vraag ken ik niet, wat ik wel weet is dat het regelmatig voorkomt dat een loketbediende niet op de hoogte is van verschillende mogelijkheden. Oude kaartje bewaren en volgende keer expliciet naar vragen dus, oude kaartje tonen, vragen wat enkeltje Arlon + Arlon - Luxembourg kost...
dentheo

Bericht door dentheo »

Kan een loketbediende aan een "ticket" code zien, wat hij moet intypen om het uit zijn machine te toveren ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

bw494674 schreef:Vraag die zich nu onvermijdelijk stelt : is dit soort ticket ook aan het loket van de Brusselse stations te koop ?
Zeker wel. Je vraagt een gewoon ticket naar Aarlen (of je gebruikt daarvoor een GoPass of RailPass) en een internationaal ticket Aarlen-Luxemburg.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Als je van plan bent om binnenkort nog te gaan dan vraag je beter een shoppingbiljet tot Arlon, en vanaf daar dan een grensticketje.
Zo ben je veel goedkoper uit...
Plaats reactie