miserie

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Steven

miserie

Bericht door Steven »

vandaag voldoende miserie deze namiddag een persoonsongeval in Jabbeke (L50A tussen Brugge en Oostende) en deze avond in de spits op L60 rijd de IC Brussel dendermonde aab het station van Asse in op een vrachtwagen die de overweg ni volledig had verlaten. de gevolgen voor het treinverkeer waren dus weer merkbaar op verschillende lijnen
e49memling

Bericht door e49memling »

Ik hoop dat die persoon zo graag zijn compensaties zou krijgen voor alle problemen en vertragingen binnen de spoorwegen nu eens ziet hoe vaak anderen aan de basis liggen van stevige vertragingen.
Steven

Bericht door Steven »

e49memling schreef:Ik hoop dat die persoon zo graag zijn compensaties zou krijgen voor alle problemen en vertragingen binnen de spoorwegen nu eens ziet hoe vaak anderen aan de basis liggen van stevige vertragingen.
hehe idd, de overweg in Asse is gekend voor zijn probleem, nochtans als iedereen de verkeersregels normaal toepast zal er nooit een probleem zijn he. zover ik weet zegt de verkeerswet nog steeds dat je een overweg volledig moet kunnen overrijden voor je er over mag. staan aanschuiven in een file is daar geen uitzondering op.
260689

Bericht door 260689 »

Vanmorgen was er ook aal een zelfmoord te waregem.
Dat van op de L50A tussen Brugge en Oostende was op het oude perron te oudenburg. trein 813 (oostende 13:12 brugge 13:29) persoon heeft zijn hoofd op de sporen gelegt, den treinbestuurder heeft hem met moeite zien liggen. ICG trein 1815 had een vertraging van 30 min. maar toen hij doorreed was het lijk al weg.
Steven

Bericht door Steven »

de 513 had een vertraging van 78 minuten door dit voorval
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Gisterenavond de problemen in brussel-noord gezien (kwam van walibi). Dan maar via mechelen - st-niklaas naar lokeren ipv via dendermonde.

De nmbs kan niets verweten worden. Voor hen is dat overmacht. En ondertussen nog een goed klapke kunnen doen met de TBG op de trein naar mechelen :P
Steven

Bericht door Steven »

tja idd overmacht door ne 'slimme' die zijn verkeersregels een beetje in de wind geslagen heeft

hier het verslag van een journalist van het ongeval in asse

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=G0UUGKPS

zoals je kan lezen, ongeval rond 16.50, takelen nog steeds niet begonnen rond 19u (dus nog later) treinverkeer ten vroegste rond 22.00 normaal. dus 1 vrachtwagen die wa verkeerd staat in een fille zorgt er voor dan een expresweg (N9 brussel gent) uren gesloten blijft en dat het treinverkeer op L60 gedurende ruim 5 u verstoord is. mooie rekening daar gaat da goedkoop loon van die poolse vrachtwagenbestuurder flink tegen afsteken
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ik moest gisteren in Brugge trein 833 hebben in Brugge. Deze werd afgeschaft en er werden bussen ingelegd. In de busd zagen wij de trein staan, net na dat die de brug over het kanaal Oudenburg (Plassendale)-Nieuwpoort. Een halfuur later dan normaal waren we in Oostende.

Ik kon het niet (nooit) laten om nog eens met de trein te gaan rijden. Ik nam trein 816, vertrekkend te Oostende om 16:12, had zeven minuten vertraging bij aankomt in Brugge en P-trein 8054 (vertrek Brugge om 16:33, naar Zeebrugge-Dorp), heeft niet meer gewacht, terwijl het dat eigenlijk moest doen :twisted: :twisted: :cry: :!:
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Jonathan schreef:Ik moest gisteren in Brugge trein 833 hebben in Brugge. Deze werd afgeschaft en er werden bussen ingelegd. In de busd zagen wij de trein staan, net na dat die de brug over het kanaal Oudenburg (Plassendale)-Nieuwpoort. Een halfuur later dan normaal waren we in Oostende.
ik ben gewoon eens benieuwd wat ze met dat materieel gedaan hebben. (van Jonathan zijn trein), zouden ze deze niet eventueel ingezet hebben voor het vervolg van de 813. (Brugge-Kortrijk)
260689 schreef:trein 813 (oostende 13:12 brugge 13:29) persoon heeft zijn hoofd op de sporen gelegt, den treinbestuurder heeft hem met
was dit niet met de inkomende trein (832 Brugge 12h33 oostende 12h46)?
Jonathan

Bericht door Jonathan »

OO-MSS schreef:
Jonathan schreef:Ik moest gisteren in Brugge trein 833 hebben in Brugge. Deze werd afgeschaft en er werden bussen ingelegd. In de busd zagen wij de trein staan, net na dat die de brug over het kanaal Oudenburg (Plassendale)-Nieuwpoort. Een halfuur later dan normaal waren we in Oostende.
ik ben gewoon eens benieuwd wat ze met dat materieel gedaan hebben. (van Jonathan zijn trein), zouden ze deze niet eventueel ingezet hebben voor het vervolg van de 813. (Brugge-Kortrijk)
260689 schreef:trein 813 (oostende 13:12 brugge 13:29) persoon heeft zijn hoofd op de sporen gelegt, den treinbestuurder heeft hem met
Lijkt mij nogal onlogisch, de trein stond met de loc dichtbij de overweg, en in het geval dat jij suggereert, wil dat zeggen dat de trein op een 20 tal meter gestopt is.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Jonathan schreef:
OO-MSS schreef:
Lijkt mij nogal onlogisch, de trein stond met de loc dichtbij de overweg, en in het geval dat jij suggereert, wil dat zeggen dat de trein op een 20 tal meter gestopt is.
njah... dat veranderdt de zaak... het zal dan toch813 geweest zijn (met zen ADX dertegen gereden dan)
260689

Bericht door 260689 »

vandaag weer zelfmoord gehad met de ICE trein 1542.
de trein waar ik zelf opzat juist achter de bestuurder (trein was met 4 AM96).
21:37: vertrek Brussel Zuid.
21:44: Trein doet noodremming met de bijhorend gebodst met persoon, ter hoogte van Erpe Mere/Denderleeuw
21:46: Treinbestuurder verwittigt iedereen dat hij persoon onder de trein heeft.
21:48: Treinbestuurder gaat kijken waar het lijk eventueel zou kunnen liggen + onderzoekt ook de voorkant van z'n trein.
21:52: 4 Treinbegeleiders arriveren aan de stuurpost en nemen de nodige maatregelen.
22:00: We krijgen te horen dat er bussen op komst zijn.
22:09: Politie arriveert aan de trein, en gaat onmiddelijk met de bestuurder praten.
22:18: 1 Van de treinbegeleiders roept om dat alle reizigers in de eerste 3 rijtuigen vooraan de trein moeten komen zitten.
22:30: 1 Van de treinbegeleiders gaat door de hele trein en verwittigt iedereen persoonlijk dat ze naar vooraan de trein moeten gaan, in 2 talen.
22:45: Er komt dan toch een vervangtrein bestaat uit 3 MW41.
22:50: Evacuatie van de reizigers van de 4 AM96 naar de 3 MW41, met behulp vaan een soort loopbrug voor op de andere trein op te stappen
23:10: Evacuatie voltooit, dan is het alleen maar wachten op toestemming voor door te rijden.
23:25: Vervangtrein vertrek naar Gent Sint Pieters aan een snalheid van 20 per uur.
00:55: Aankomst te Gent Sint Pieters, de 3 MW41 rijden verder tot brugge, vandaaruit gaan de reizigers met bestemming Oostende, Blankenberge en Knokke per taxi gevoert worden.

Ik wil het treinpersoneel allemaal bedanken voor de goede zorgen en onze veiligheid. En aan de treinbestuurder van dienst deze bleef kalm en rustig, voor hem was het toch wel een grote schok die hij vandaag (zondag) zal krijgen, ik wens hem heel veel sterkte.
Al het treinpersoneel kom van de depot Brugge.
Wover

Bericht door Wover »

Hopelijk krijgt hij geen problemen omdat jij dan in de stuurpost zat, want als ik hier zo hoor dat ze alles bij elk ongeval in de schoenen van de TB proberen te schuiven en ze kunnen zeggen dat jij hem afleidde ofzo (absurd natuurlijk)...

Jij ook veel sterkte, het moet voor u ook wel hard zijn zoiets gezien te hebben.
260689

Bericht door 260689 »

om maar te zeggen ik zat NIET in de stuurpost maar zat er juist achter de stuurpost, Rijtuig 2de klasse in dat kotteke just achter de bestuurder. maar die klop hoorde ik wel goed
Tim

Bericht door Tim »

Aha, dat verklaart meteen waarom ik de IC-A gisterenavond door Merelbeke zag rijden.
Plaats reactie