inderdaadcalabria schreef:Eigenlijk logisch: vanuit Brussel vertrekken op dat moment nog een reeks P treinen richting Denderleeuw en Gent terwijl in de andere richting enkel de IC/IR/CR treinen rijden. Meer verkeer van Brussel weg, dus is het beter dit op de hoofdlijn te steken (en het sneller weg te krijgen), zelfs als het daarvoor op tegenspoor moet.Kris G schreef:ik zat op IC2317, wel raar dat we niet onze normale weg konden vervolgen (defecte trein stond op (voor ons toch) op het tegenspoor), dus aan slakkegang via Ternat en Brussel-West naar Brussel-Zuid, we zaten vast achter een L-trein vermoed ik, bijna mijn concert gemist, geen leuke treinrit

net gehoord dat vergoeding voor vertraging door het winterweer niet zal worden toegekend : éénzijdige beslissing van de NMBS en die mensen die 3 uren langer weg waren door die defecte trein zullen er mee kunnen lachten

volgens mij kan NMBS dat zelfs niet éénzijdig beslissen : enkel het KMI is bevoegd om officieel weeradvies te geven