afgeschafte treinen
afgeschafte treinen
Hoi
Vandaag weeral prijs
IC N 4505 Charleroi 05:37 Essen 07:49 afgeschaft
derhalve ook
IC n 4530 Essen 08:11 Charleroi 10:23
Het is toch hallucinant te moeten vaststellen dat de NMBS geen vervangmateriaal voor handen heeft om minstens deze treinen te laten rijden tussen Brussel en Essen.
Dat de grote bonzen dan maar eens naar Zwitserland gaan alwaar in alle belangrijke station zgn DISPO materiaal klaar staat.
Reizigers in het Noorden vh land hebben er toch geen boodschap aan dat een trein niet is vertrokken in Charleroi!
Anders moet men mi overgaan to het verbreken van alle N-Z en O-W verbinden:
treinen uit N en O van het land beperkt te Brussel Noord
treinen uit Z en W van het land beperkt te Brussel Zuid
Tussen beide station een permanente pendelverbinding(metrofrekwentie) via N-Z verbinding.
Dit zou trouwens de regelmaat in het Centraalstation ten goede komen daar alle treinen toch naar BrN resp Br Z. rijden en de reizigers dus gelijk welke trein kunnen nemen!
F
Vandaag weeral prijs
IC N 4505 Charleroi 05:37 Essen 07:49 afgeschaft
derhalve ook
IC n 4530 Essen 08:11 Charleroi 10:23
Het is toch hallucinant te moeten vaststellen dat de NMBS geen vervangmateriaal voor handen heeft om minstens deze treinen te laten rijden tussen Brussel en Essen.
Dat de grote bonzen dan maar eens naar Zwitserland gaan alwaar in alle belangrijke station zgn DISPO materiaal klaar staat.
Reizigers in het Noorden vh land hebben er toch geen boodschap aan dat een trein niet is vertrokken in Charleroi!
Anders moet men mi overgaan to het verbreken van alle N-Z en O-W verbinden:
treinen uit N en O van het land beperkt te Brussel Noord
treinen uit Z en W van het land beperkt te Brussel Zuid
Tussen beide station een permanente pendelverbinding(metrofrekwentie) via N-Z verbinding.
Dit zou trouwens de regelmaat in het Centraalstation ten goede komen daar alle treinen toch naar BrN resp Br Z. rijden en de reizigers dus gelijk welke trein kunnen nemen!
F
Re: afgeschafte treinen
Vanmorgen was er een IC L (2307) ook afgeschaft. Deze trein had amper 7 minuten vertraging maar is blijkbaar in Kortrijk blijven staan. Wie de reden weet...
Re: afgeschafte treinen
Passengersweb:Dietrich schreef:Vanmorgen was er een IC L (2307) ook afgeschaft. Deze trein had amper 7 minuten vertraging maar is blijkbaar in Kortrijk blijven staan. Wie de reden weet...
RTP VAN 40 MIN (KORTRIJK) : schade aan het treinmaterieel - E2307 - Problemen waakinrichting.
RTP VAN 30 MIN (KORTRIJK) : schade aan het treinmaterieel - E2307 - Problemen waakinrichting.
Re: afgeschafte treinen
En ik vermoed dat je Brussel-Zuid dan op een 30-tal sporen brengt en met Brussel-Noord hetzelfde doet? Want waar moet je al die treinen die daar minstens een kwartier de sporen zullen bezetten plaatsen?ferry schreef:Hoi
Anders moet men mi overgaan to het verbreken van alle N-Z en O-W verbinden:
treinen uit N en O van het land beperkt te Brussel Noord
treinen uit Z en W van het land beperkt te Brussel Zuid
Tussen beide station een permanente pendelverbinding(metrofrekwentie) via N-Z verbinding.
Dit zou trouwens de regelmaat in het Centraalstation ten goede komen daar alle treinen toch naar BrN resp Br Z. rijden en de reizigers dus gelijk welke trein kunnen nemen!
F
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: afgeschafte treinen
Zelfs als dat materieel er zou zijn, dan zou je nog altijd personeel nodig hebben ook. En waar men die moet halen met al die zieken en Charleroi en Antwerpen is me niet duidelijk.ferry schreef:Hoi
Het is toch hallucinant te moeten vaststellen dat de NMBS geen vervangmateriaal voor handen heeft om minstens deze treinen te laten rijden tussen Brussel en Essen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: afgeschafte treinen
Trouwens, waarom alleen Brussel-Essen? Op Brussel-Charleroi zitten de treinen ook vaak vol, hoor.
Re: afgeschafte treinen
Dank!260689 schreef:Passengersweb:Dietrich schreef:Vanmorgen was er een IC L (2307) ook afgeschaft. Deze trein had amper 7 minuten vertraging maar is blijkbaar in Kortrijk blijven staan. Wie de reden weet...
RTP VAN 40 MIN (KORTRIJK) : schade aan het treinmaterieel - E2307 - Problemen waakinrichting.
RTP VAN 30 MIN (KORTRIJK) : schade aan het treinmaterieel - E2307 - Problemen waakinrichting.
Re: afgeschafte treinen
Hoi
Brussel-Essen als concreet vb vermits afgeschafte trein uit Charleroi kwam.
Geldt trouwens ook voor de veel te lange lijn Oostende-Brussel-Eupen
F
Brussel-Essen als concreet vb vermits afgeschafte trein uit Charleroi kwam.
Geldt trouwens ook voor de veel te lange lijn Oostende-Brussel-Eupen
F
Re: afgeschafte treinen
Ik heb al lang mijn zilveren jubileum als NMBS-watcher gevierd en heb dus enig historisch overzicht: laten nu net Antwerpen - Charleroi en Oostende - Welkenraedt (en later Eupen) bijna historische verbindingen zijn, die - mocht je de laatste 30 jaar bekijken - ongetwijfeld tot de minst vertragingsgevoelige verbindingen behoren. Waarmee ik wil aantonen dat niet de lengte van een verbinding de oorzaak is van vertraging. Zoals ik nog niet zo lang geleden las: als die verbindingen al te lang zouden zijn, hoe moet men dat dan in Duitsland, Frankrijk en het VK oplossen?ferry schreef:Hoi
Brussel-Essen als concreet vb vermits afgeschafte trein uit Charleroi kwam.
Geldt trouwens ook voor de veel te lange lijn Oostende-Brussel-Eupen
F
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: afgeschafte treinen
Waarop baseert u zich om te veronderstellen dat men dan minstens 30 sporen zou nodig hebben?overweg13 schreef:En ik vermoed dat je Brussel-Zuid dan op een 30-tal sporen brengt en met Brussel-Noord hetzelfde doet? Want waar moet je al die treinen die daar minstens een kwartier de sporen zullen bezetten plaatsen?ferry schreef:Hoi
Anders moet men mi overgaan to het verbreken van alle N-Z en O-W verbinden:
treinen uit N en O van het land beperkt te Brussel Noord
treinen uit Z en W van het land beperkt te Brussel Zuid
Tussen beide station een permanente pendelverbinding(metrofrekwentie) via N-Z verbinding.
Dit zou trouwens de regelmaat in het Centraalstation ten goede komen daar alle treinen toch naar BrN resp Br Z. rijden en de reizigers dus gelijk welke trein kunnen nemen!
F
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden in het buitenland waar het met veel minder sporen kan.
Twee voorbeelden:
Stuttgart Hbf., kopstation met 17 sporen en 590 treinen per dag.
Luzern, kopstation met slechts 14 sporen en 850 treinen per dag !
Er rijden per dag iets meer dan 1000 treinen door de NZ-verbinding in Brussel (500 in elke richting).
In het extreme geval dat men geen enkele van die treinen nog door de NZ-verbinding zou laten rijden (worst case), zou dit dus betekenen dat men in Brussel-Noord en in Brussel-Zuid elk ongeveer 500 treinen per dag zou moeten verwerken (om de berekening eenvoudig te houden).
Brussel-Zuid heeft 19 sporen en Brussel-Noord 12 sporen.
Als men in Luzern per dag 850 treinen kan laten aankomen en vertrekken op 14 sporen, waarom zou men dan in Brussel 30 sporen nodig hebben voor 500 treinen?
Men heeft echt geen kwartier nodig om een trein van richting te laten veranderen in een kopstation als men het goed organiseert.
In het buitenland doet men dat in de helft van de tijd, zelfs met een lokomotiefwissel.
Waarom kan dat daar wel en bij de NMBS niet ?
Re: afgeschafte treinen
Dat moet je aan de TB's en de TBG's onder ons vragen. Een kwartier lijkt me mooi, omdat het personeel de kans krijgt om even te ademen (om nog te zwijgen over andere lichamelijke functies), en omdat vertraging toch enigszins kan opgevangen worden.Adler schreef: Men heeft echt geen kwartier nodig om een trein van richting te laten veranderen in een kopstation als men het goed organiseert.
In het buitenland doet men dat in de helft van de tijd, zelfs met een lokomotiefwissel.
Waarom kan dat daar wel en bij de NMBS niet ?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: afgeschafte treinen
De aankomende en vertrekkende trein moet niet noodzakelijk met het zelfde personeel rijden en in het buitenland is dat meestal ook zo.overweg13 schreef:Dat moet je aan de TB's en de TBG's onder ons vragen. Een kwartier lijkt me mooi, omdat het personeel de kans krijgt om even te ademen (om nog te zwijgen over andere lichamelijke functies), en omdat vertraging toch enigszins kan opgevangen worden.Adler schreef: Men heeft echt geen kwartier nodig om een trein van richting te laten veranderen in een kopstation als men het goed organiseert.
In het buitenland doet men dat in de helft van de tijd, zelfs met een lokomotiefwissel.
Waarom kan dat daar wel en bij de NMBS niet ?
Als een trein met een lokomotief aankomt, staat er al een tweede lokomotief klaar met uiteraard een andere TB, die onmiddellijk komt aankoppelen aan het andere einde van de trein.
Bij treinen die geen lokomotiefwissel nodig hebben staat er al een andere TB te wachten aan het einde van het perron bij binnenkomst van de trein.
Het is allemaal een kwestie van organisatie.
Re: afgeschafte treinen
Blijft natuurlijk het feit dat de NZV lang uniek in de wereld is geweest en ons door velen benijd werd. De voordelen ervan zijn toch vele malen belangrijker dan de nadelen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: afgeschafte treinen
Allez terug naar de tijd dat er geen nzv was. Dan nog niet gesproken over de pendelritten Brussel zuid naar noord. Zeven min rijden en vijf minuten frontveranderen. Dat maakt 2,5 keer per uur dat je heen en weer kan rijden met een ms of twee (gekoppeld). Ik zeg u dan 1 ding die trein zal nooit rijden want je kan geen enkele zot vinden om dat uit te voeren. Deze pendelritten snoepen dan ook nog is capaciteit weg van het noord en zuidstation voor al die andere ritten. Zottenwerk dus laat de nzv maar zoals ze is en tracht ze gewoon veel logischer te gebruiken. Te starten met het aantal versnijdingen te verminderen waardoor de kans op een rood sein voor een trein ook minder zal zijn.
Re: afgeschafte treinen
Welke gekke kruisingen, versnijdingen moeten er dan weg om heel wat problemen te voorkomen?
De IRo Luchthaven - Nijvel is er al één weg, welke nog?
Die pendeldienst zal der zowieso niet komen herinner je nog een aantal jaren terug toen een P-trein Dendermonde - Brussel
plots via een andere weg naar Brussel-Lux. werd gestuurd er bakken klachten volgden..
De IRo Luchthaven - Nijvel is er al één weg, welke nog?
Die pendeldienst zal der zowieso niet komen herinner je nog een aantal jaren terug toen een P-trein Dendermonde - Brussel
plots via een andere weg naar Brussel-Lux. werd gestuurd er bakken klachten volgden..