aankondigingen door NMBS niet Infrabel
aankondigingen door NMBS niet Infrabel
In Nederland dringt NS erop aan dat zij zelf met HUN klanten mogen communiceren en NIET Prorail.
Ideetje voor Belgie ?
Ideetje voor Belgie ?
Laatst gewijzigd door dentheo op 28 dec 2010, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: aankondigingen door NMBs niet Infrabel
Waarom zou de NMBS dat beter doen dan Infrabel?
En moet het nog een grotere soep worden in de seinhuizen? De seingevers zijn Infrabellers en de speaker een NMBS'er... Wat voor gezever gaat dat geven?
En moet het nog een grotere soep worden in de seinhuizen? De seingevers zijn Infrabellers en de speaker een NMBS'er... Wat voor gezever gaat dat geven?
Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel
Ik denk dat elke firma graag zelf met zijn klanten praat en dat niet graag overlaat aan zijn buurman.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel
Als alleen de nmbs in een bepaald station rijdt is dat allemaal ok. Maar als er meerdere partijen een station bedienen, bijvoorbeeld Thalys en ICE op Brussel-Keulen, dan is het toch belangrijk dat de omroepen hetzelfde zijn. En dat kan in mijn ogen alleen door een onafhankelijk infrabel 

Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel
Ik hou het ook liever bij Infrabel, net als alle communicatie rond verstoringen en zo.
Al kan het wel dienen als stok achter de deur, zodat Infrabel verplicht wordt iets meer als reiziger te denken, denk aan de affiches voor de werken tussen Gent-Sint-Pieters en Gent-Dampoort van enige tijd terug, die bij lijn 58 stonden (wat theoretisch ongeveer klopt), maar niets bij de lijn 59, terwijl daar de gevolgen des te zwaarder waren.
Al kan het wel dienen als stok achter de deur, zodat Infrabel verplicht wordt iets meer als reiziger te denken, denk aan de affiches voor de werken tussen Gent-Sint-Pieters en Gent-Dampoort van enige tijd terug, die bij lijn 58 stonden (wat theoretisch ongeveer klopt), maar niets bij de lijn 59, terwijl daar de gevolgen des te zwaarder waren.
Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel
Ma dan vliegt de omroeper buiten uit het seinhuis en kan die ergens anders gaan zetelen, hopelijk met voldoende zicht waar de treinen zich bevinden, hopelijk weet die op tijd as er versporingen zijn (die in seinhuis beslist worden) ... da ga allezins een hoop miserie extra geven op hetgeen er nu al is.
Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel
Waarom zou de omroeper dan uit het seinhuis vliegen? in de treindienstleidingen in Nederland zitten ook mensen van NS, in het VK zitten in de de seinhuizen ook werknemers van de (grootste) spoorwegonderneming, en ook elders zitten de spoorwegondernemingen gewoon mee in het seinhuis. Handig toch, een korte informatieketting? Je moet alleen duidelijk maken wie het laatste woord heeft. Als elke SO evenveel recht heeft om in het seinhuis te zitten, zie ik het probleem niet.
Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel
diensten moeten volledig gescheiden zijn, men is nu nog volop bezig om op alle gebieden de diensten NMBS en Infrabel volledig fysiek te scheiden. Als de omroeper van de nmbs zou zijn mag die dus niet in een lokaal van infrabel werken.
Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel
Dan worden de Europese regels tot in het belachelijke doorgetrokken in België. Waarom zou in het mekka van liberalisering er geen probleem worden gemaakt over een gedeelde ruimte, en in België wel?
Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel
dan komt de kostprijs naar boven wie betaald welk deel van de ruimte in alle opzichten. Aanleg, energie, onderhoud, ..... En je moet nu toch al langer dan vandaag weten dat in België alle regels tot in het absurde worden uitgewerkt.groentje schreef:Dan worden de Europese regels tot in het belachelijke doorgetrokken in België. Waarom zou in het mekka van liberalisering er geen probleem worden gemaakt over een gedeelde ruimte, en in België wel?
Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel
`Steven schreef:diensten moeten volledig gescheiden zijn, men is nu nog volop bezig om op alle gebieden de diensten NMBS en Infrabel volledig fysiek te scheiden. Als de omroeper van de nmbs zou zijn mag die dus niet in een lokaal van infrabel werken.
Waarom niet, kan makkelijk in de km prijs begrepen zijn .
Ze rijden wel op rails van Infrabel waarom dan niet op een stoel van Infrabel zitten ?
Ik dacht dat ze bij TC ook allemaal een zitje kunnen krijgen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel
Niet in Traffic Control, wel in het Real Time Control Centre, zeg maar de ruimte waar TC, maar ook RDV zitten. Wat op zich ook al totaal belachelijk is, als je het mij vraagt.
Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel
TC en RTTC wat is het verschil in taak ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel
RTTC is het gebouw waar TC, RDV en de tractieverdelers zitten. Meer moet je er niet achter zoeken.
Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel
Dat moet helemaal niet, dat is een zelf opgelegde beperking die ten koste gaat van de reiziger. Waar geen wil is, is inderdaad ook geen weg.Steven schreef:diensten moeten volledig gescheiden zijn, men is nu nog volop bezig om op alle gebieden de diensten NMBS en Infrabel volledig fysiek te scheiden. Als de omroeper van de nmbs zou zijn mag die dus niet in een lokaal van infrabel werken.
Groetjes,
Rian