Treinreis door Europa

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Robin

Treinreis door Europa

Bericht door Robin »

Na veel opzoek werk is het me dan toch gelukt om grotendeels Europa door te geraken.
Op 9 dagen ben je helemaal rond, als alles goed gaat uiteraard.

natuurlijk kan je hier en daar een dag langer blijven om toch het nodige te zien.
Winkels zeggen me toch niet zo veel dus daar ga ik niet perse achter :p.

in de bijlage vind je een planning dat ik had gemaakt :).
Iemand die ervaring heeft met zulke dingen mag altijd z'n mening geven, andere ook natuurlijk :mrgreen:
Bijlagen
rondreis Europa.pdf
(6.91 KiB) 294 keer gedownload
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Darko

Re: Treinreis door Europa

Bericht door Darko »

Ziet me er doenbaar uit en een mooie reis
Trammist

Bericht door Trammist »

Het ziet me er een mooie reis uit, maar ik zou een trein vroeger nemen van Antwerpen naar Brussel...
Robin

Bericht door Robin »

Trammist schreef:Het ziet me er een mooie reis uit, maar ik zou een trein vroeger nemen van Antwerpen naar Brussel...
dat was ik ook van plan dan eigenlijk :) , 12min lijkt me toch maar krap :mrgreen: .
Van de week eens horen aan het loket wa da kost allemaal bij elkaar :lol:
groentje

Bericht door groentje »

Mooie reis. HST's zijn natuurlijk onvermijdelijk als je een flink stuk van Europa wil zien, maar ik geef toe dat ik het meer heb voor klassieke treinen. Daarom zou ik overwegen om de TGV naar Perpignan te laten voor wat hij is, en de Corail naar Toulouse te nemen, via Limoges. Vanuit Toulouse naar Barcelona is ook nog vlot te doen. Ik zou wellicht ook in plaats van de ICE van Wien naar Frankfurt, de IC naar Munchen en dan van daar de IC naar Keulen nemen, via de Rijnlijn. Je doet er iets langer over, natuurlijk.
kika

Bericht door kika »

groentje schreef:Mooie reis. de IC naar Munchen en dan van daar de IC naar Keulen nemen, via de Rijnlijn. Je doet er iets langer over, natuurlijk.
Zelfde commentaar, al betwijfel ik of ik de corails nou zo leuk vind. Probeer de LinkerRheinstrecke te nemen, evt. via Stuttgart. Wil over enkele jaren als de kleine wat groter is weer iets gelijkaardigs doen, maar dan eerder focussen op Oostblok en/of Scandinavië.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Leuk dat je Perpignan-Barcelona nog met de Talgo wil doen.:D
In Ventimiglia raad ik je aan uit het station te lopen en het café recht tegenover het station, de koffie is goddelijk daar!
Valt me ook op dat je nergens een nachttrein neemt, was dit met opzet of..? Want nachttreinen zijn vaak juist geniale verbindingen en als je met een Interrail pass reist, kun je mooi gebruik maken van de nachttrein regeling en zodoende reisdagen sparen en dus nog extra veel kilometers maken.;)
Ik denk alleen dat Wien HBF in maart nog niet klaar is. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Shrek

Bericht door Shrek »

Ik zou opletten met Perpignan-Barcelona, die talgo's gingen afgeschaft worden dacht ik. Ben je zeker dat die in maart nog gaan rijden?
Accelerat

Bericht door Accelerat »

De Catalan Talgo rijd niet meer, de Talgo Nostra Marum nog wel.
Robin

Bericht door Robin »

sncf-sncb schreef:Leuk dat je Perpignan-Barcelona nog met de Talgo wil doen.:D
In Ventimiglia raad ik je aan uit het station te lopen en het café recht tegenover het station, de koffie is goddelijk daar!
Valt me ook op dat je nergens een nachttrein neemt, was dit met opzet of..? Want nachttreinen zijn vaak juist geniale verbindingen en als je met een Interrail pass reist, kun je mooi gebruik maken van de nachttrein regeling en zodoende reisdagen sparen en dus nog extra veel kilometers maken.;)
Ik denk alleen dat Wien HBF in maart nog niet klaar is. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ik vind maar 1 verbinding om de grens over te steken vanuit Perpignan :?: .
met nachttreinen heb ik geen ervaring maar denk toch dat deze prijzig zijn.
Een Interrail pass heb ik als spoorwegbediende niet nodig ;).

Shrek schreef:Ik zou opletten met Perpignan-Barcelona, die talgo's gingen afgeschaft worden dacht ik. Ben je zeker dat die in maart nog gaan rijden?
De datum heb ik genomen omdat sommige planners niet verder konden dan 3 maanden, het liefst wil ik dit doen in de zomer als het langer licht is. Niet dat ik in Spanje sta in men zwemshort en paar dagen later in wenen met men dikke jas :mrgreen: .

Zoals ik al zei vind ik maar 1 verbinding per dag vanuit perpignan naar Spanje toe :|
Robin

Bericht door Robin »

op de website van SNCF blijkt dat de verbinding Perpignan - Barcelona gereden worden door Corail :!:
Shrek

Bericht door Shrek »

Robin schreef:Zoals ik al zei vind ik maar 1 verbinding per dag vanuit perpignan naar Spanje toe :|
De SNCF-planner gaf mij 3 verbindingen:

08h56 PERPIGNAN
11h48 BARCELONA SANTS

12h24 PERPIGNAN
12h47 > 13h03 via FIGUERES VILAFANT
14h46 BARCELONA SANTS

20h25 PERPIGNAN
20h48 > 21h03 via FIGUERES VILAFANT
22h45 BARCELONA SANTS

Met die laatste verbinding kan je je reis dus een dag inkorten :wink:

Maar hou dat goed in het oog. Zeker als je de reis na juni wilt doen gaat die verbinding grondig veranderen (in de positieve zin :) )
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Voyages SNCF maakt van alles Corail, ook van de IC A in België. :wink:
Verder zijn nachttreinen eigenlijk niet prijzig, want je bespaart er in principe een nacht in een ho(s)tel mee.
Tip om gewoon als internationale planner deze te gebruiken: http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
Robin

Bericht door Robin »

Shrek schreef:
Robin schreef:Zoals ik al zei vind ik maar 1 verbinding per dag vanuit perpignan naar Spanje toe :|
De SNCF-planner gaf mij 3 verbindingen:

08h56 PERPIGNAN
11h48 BARCELONA SANTS

12h24 PERPIGNAN
12h47 > 13h03 via FIGUERES VILAFANT
14h46 BARCELONA SANTS

20h25 PERPIGNAN
20h48 > 21h03 via FIGUERES VILAFANT
22h45 BARCELONA SANTS

Met die laatste verbinding kan je je reis dus een dag inkorten :wink:

Maar hou dat goed in het oog. Zeker als je de reis na juni wilt doen gaat die verbinding grondig veranderen (in de positieve zin :) )
nu heb ik het ook ja. Blijkbaar maakt het uit of je selecteer dat je van belgie bent of van frankrijk :D
thx!
Shrek

Bericht door Shrek »

sncf-sncb schreef:Voyages SNCF maakt van alles Corail, ook van de IC A in België. :wink:
Verder zijn nachttreinen eigenlijk niet prijzig, want je bespaart er in principe een nacht in een ho(s)tel mee.
Tip om gewoon als internationale planner deze te gebruiken: http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
Deze planner geeft de (nieuwe) treinen tussen perpignan en barcelona nog niet aan. Dus zo goed is ie toch niet :wink:
Plaats reactie