Hallo,
Ik ben op zoek naar goede technische informatie over spoorwegmateriaal. Wat ik zoek is een boek zoals "Die Dampflokomotive"[1], maar dan voor elektrisch materiaal. Of als alternatief boeken over rollend materiaal die redelijk diep in de technische details gaan. Boeken die mij antwoord geven op vragen zoals: Hoe regelt een AM62 de snelheid, hoe kreeg de reeks 16 het voor elkaar om onder alle mogelijk spanningen te kunnen rijden enz...
Ik heb best wat informatie over moderne locomotieven, maar zou wel eens willen weten hoe eea. gedaan werd voordat de vermogenselectronica algemeen werd.
Iemand suggesties?
[1] http://www.amazon.de/Die-Dampflokomotiv ... 3344707914
Boeken rollend materieel.
Re: Boeken rollend materieel.
Bij Springer Verlag vind je heel goede technische boeken over spoorwegen.
Ik heb o.a.
Elektrische Bahnen, Grundlagen,Triebfahrzeuge,Stromversorgung van Zarko Filipovic
Transrapid und Rad-Schiene-Hochgeschwindigkeitsbahn van R.Schach e.a.
Dit zijn wel heel technische boeken.
Ik heb o.a.
Elektrische Bahnen, Grundlagen,Triebfahrzeuge,Stromversorgung van Zarko Filipovic
Van technische boeken hou ik wel. Ik ben per slot van rekening ingenieur, en met het duits heb ik geen problemen. Ik zal daar eens kijken.Adler schreef:Bij Springer Verlag vind je heel goede technische boeken over spoorwegen.
Ik heb o.a.
Maar ik denk wel dat duitse boeken het vooral over wisselstroom voertuigen zullen hebben. Mij interesseert het ook hoe de verschillende schakelingen in een klassiek tweetje er uit zien.
- trainfreak
Van de Belgische treinen zijn er niet zo heel veel technische boeken te vinden.
Er is wel een dik boek over de 59'ers, uitgegeven door TSP. Daar staat wel het een en het ander in hoe alles werkt in de machinekamer vermoed ik. Het boek is wel enkel verkrijgbaar in het Frans en het kost bij TSP €49 ... (maar op beurzen vind je het vaak stukken goedkoper!)
Er is wel een dik boek over de 59'ers, uitgegeven door TSP. Daar staat wel het een en het ander in hoe alles werkt in de machinekamer vermoed ik. Het boek is wel enkel verkrijgbaar in het Frans en het kost bij TSP €49 ... (maar op beurzen vind je het vaak stukken goedkoper!)