Interieur I10 rijtuigen
Geplaatst: 05 jan 2011, 20:21
Hallo,
Af en toe heb ik eens het geluk om in een I10-rijtuig te belanden (m.i. comfortabeler dan de 4-zits in de Breaks, AM96 en M6 wegens meer beenruimte). Vandaag viel het mij echter op dat de wagon niet de traditionele ruiten had (met de schuifopening bovenaan zoals in de Break) maar ofwel over geen opening beschikte (volledige ruit dus), of vanboven over een soort van klapraam beschikte.
Is dit een bepaalde subreeks of zo binnen de I10 rijtuigen?
Los daarvan: ik herinner mij van een paar jaar geleden af en toe eens zo'n oranje I10 genomen te hebben (met donker lederen zetels). Ik heb die oranje wagons echter al lang niet meer te zien, en telkens als ik in de grijze I10 rijtuigen zit kan ik mij niet voorstellen dat het een wagon is die in de voorbije 2-3 jaar gerenoveerd is. Zijn die laatste oranje I10 rijtuigen buiten dienst genomen misschien?
Dank bij voorbaat!
Af en toe heb ik eens het geluk om in een I10-rijtuig te belanden (m.i. comfortabeler dan de 4-zits in de Breaks, AM96 en M6 wegens meer beenruimte). Vandaag viel het mij echter op dat de wagon niet de traditionele ruiten had (met de schuifopening bovenaan zoals in de Break) maar ofwel over geen opening beschikte (volledige ruit dus), of vanboven over een soort van klapraam beschikte.
Is dit een bepaalde subreeks of zo binnen de I10 rijtuigen?
Los daarvan: ik herinner mij van een paar jaar geleden af en toe eens zo'n oranje I10 genomen te hebben (met donker lederen zetels). Ik heb die oranje wagons echter al lang niet meer te zien, en telkens als ik in de grijze I10 rijtuigen zit kan ik mij niet voorstellen dat het een wagon is die in de voorbije 2-3 jaar gerenoveerd is. Zijn die laatste oranje I10 rijtuigen buiten dienst genomen misschien?
Dank bij voorbaat!