Rangering bestuurder of Treinbestuurder
Rangering bestuurder of Treinbestuurder
Ik ben nu aan het denken wat het beste voor mij is en ik denk dat treinbestuurder worden voor mij te moeilijk is. Ik denk dat ik rangering gaat doen. Is TB worden moeilijk of makkelijk en is Rangering makkelijk?
Re: Rangering bestuurder of Treinbestuurder
De opleiding is net dezelfde, alleen krijgen baanbestuurders nog één fase meer ... dus in moeilijkheidsgraad is er geen verschil.mikes2 schreef:Ik ben nu aan het denken wat het beste voor mij is en ik denk dat treinbestuurder worden voor mij te moeilijk is. Ik denk dat ik rangering gaat doen. Is TB worden moeilijk of makkelijk en is Rangering makkelijk?
Als je voor baanbestuurder kan gaan zou ik ook direct voor baanbestuurder gaan, indien mogelijk met uw diploma welliswaar.

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Ik meen dat er zelfs landen zijn waar de "bestuurder" opleiding altijd via "rangeerbestuurder" loopt...
Trapsgewijze. Daar kun je voor bestuurder gaan, maar rustig stoppen NA rangeerbestuurder.
Is die "souplesse" er niet in Belgie ?
Trapsgewijze. Daar kun je voor bestuurder gaan, maar rustig stoppen NA rangeerbestuurder.
Is die "souplesse" er niet in Belgie ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
hier is er een volledig splitsing sinds enige tijd.
Vroeger was het zo dat na het 2de examen tijdens de opleiding treinbestuurder je rangeerbestuurder werd maar dat is dus niet meer zo.
Vroeger was het zo dat na het 2de examen tijdens de opleiding treinbestuurder je rangeerbestuurder werd maar dat is dus niet meer zo.
Andere diploma eisen waarschijnlijk.... start men met een iets "homogenere" groep.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Vond jij het moeilijk tijdens de examen voor TB te zijn ?Steven schreef:hier is er een volledig splitsing sinds enige tijd.
Zolang je u inzet is geen enkel examen lastig. Natuurlijk is studeren voor iemand van 25 eenvoudiger dan voor iemand die hetzelfde gaat doen op zijn 45ste aangezien deze laatste al wat langer van school is en dus al een hele tijd geen leermethode meer heeft gebruikt. Maar de opleiding is voor iedereen met de nodige inzet perfect te halen.
Maar sommige mensen houden niet van studerenSteven schreef:Zolang je u inzet is geen enkel examen lastig. Natuurlijk is studeren voor iemand van 25 eenvoudiger dan voor iemand die hetzelfde gaat doen op zijn 45ste aangezien deze laatste al wat langer van school is en dus al een hele tijd geen leermethode meer heeft gebruikt. Maar de opleiding is voor iedereen met de nodige inzet perfect te halen.

als je elke dag dat je les hebt alles vlot kan herhalen zal je niet te veel moet studeren, je moet na het laatste examen toch de leerstof voor heel uw loopbaan blijven kennen.