Geen reeks 27 voor de M6 rijtuigen
Geen reeks 27 voor de M6 rijtuigen
Vandaag net het julinummer van Today's Railways ontvangen.
Daarin ook een artikeltje over de reeks 27 die nu toch niet zal
gebruikt worden in het trek-duw verkeer met de M6 rijtuigen.
Er wordt nog gemeld dat de NMBS een aantal locs zal bijbestellen
van de reeks 13 (of hierop gelijkend ) voor deze taak.
Daarin ook een artikeltje over de reeks 27 die nu toch niet zal
gebruikt worden in het trek-duw verkeer met de M6 rijtuigen.
Er wordt nog gemeld dat de NMBS een aantal locs zal bijbestellen
van de reeks 13 (of hierop gelijkend ) voor deze taak.
- trainfreak
Die info zal waarschijnlijk weer komen van Quintus V. uit NL , natuurlijk is hij dan wel in Nederland thuis , maar niet écht in België hé .. alhoewel Today's Railways wel redelijk juiste info schrijft , zou ik toch niet echt het nieuws geloven .. anders hadden we het al langer uit eerste hand gehoord ..
er is altijd al een P trein met een 27 (of 21) met i11 rijtuigen geweest, s morgen rijd die naar Etterbeek, de retour is vanuit schaarbeek dacht iktrainfreak schreef:Dat ze locs reeks 13 bijbestellen was al langer bekend.
I11'en hebben ze blijkbaar op overschot, vandaag een 27 met een stuk of 10-12 I11'en gezien op L50a, net voor de IC-A.
- trainfreak
dan kan het zijn da ze die samenstelling die smorgens die P trein naar etterbeek gedaan heeft nadien gebruiken om nog is een extra trein (goed weer trein) naar de kust te doen, vermoedelijk is die nadien nog is leeg (of met volk) teruggekeerd om dan in de namiddag zijn voorzien retour te doen onder nr 8xxxtrainfreak schreef:Het was rond 10u...
Maar we zagen ook nog 21/27 met M4 en M6 en nog enen met I10 en 1 I6.
ik heb nog geen enkel ontwerp of wat dan ook gezien, tot op heden heb ik enkel gelezen bij ons in de orderboeken dat de aanpassingen aan die 2 (of 3) 27-ers zijn gedaan in functie van die trek duw treinen dus zal het een multifunctionele stuurpost worden vermoed ik (welk weer kinderziektes zal meebrengen?) ik vermoed da dus zowel met 13 als 27mux zal kunnen gereden wordenShrek schreef:de stuurstanden van de M6 gingen toch ongeveer dezelfde worden als die van de I11, dus vind ik het eigelijk maar logisch
tja voorlopig wel omdat ze bijna alle instructeurs eerst moeten opleiden, daarna zouden nog opleiding bestuurders moeten komen om dan samen met die stuurrijtuigen (die er dus ni zijn) opleiding te hebben. voorlopig dus nog toekomstmuziek.260689 schreef:de 2 27ers met MUX rijden in de gewone dienstregeling.
Een bestuurder van antwerpen centraal heeft er al mee gereden en hij zegt dat het niet echt makkelijk is om mee te rijden en het komt niet echt goed overeen met het ander machien
tot het zover is kunnen we dus verwachten da die locs gewone diensten gaan doen, als je tot op heden nog geen mux gewoon was is da idd wa verwarrend. doch zoals ik de uitleg al gehoord heb is het verschil ma klein met de mux van een 13
-
Dat is de 7002 en terugkomend naar Oostende de 8007 (altijd in vertraging). Vroeger was dat samenstelling 21/27+I11+1xM4 (in het heengaan, in het terugkeren lag de M4 (met pakwagen, rijtuig 2de klas) voor de I11'en). Nu is die M4 weg en hangt er een stuurrijtuig net achter de 21/27 in het heengaan, en vanachter in het teruggaan. Gisteren was het allemaal M4, met een loc vanachter, zeker vanwege de toeristentreinen.Steven schreef:er is altijd al een P trein met een 27 (of 21) met i11 rijtuigen geweest, s morgen rijd die naar Etterbeek, de retour is vanuit schaarbeek dacht iktrainfreak schreef:Dat ze locs reeks 13 bijbestellen was al langer bekend.
I11'en hebben ze blijkbaar op overschot, vandaag een 27 met een stuk of 10-12 I11'en gezien op L50a, net voor de IC-A.