rechtstreekse trein Halle

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
jasmien1008

rechtstreekse trein Halle

Bericht door jasmien1008 »

Hey

ik moet een veilige manier vinden om in Halle te geraken met de trein zonder dat ik in Brussel-Zuid moet overstappen

mijn beschikbare stations zijn: Mol, Turnhout en Antwerpen centraal
ik heb reeds als gezien dat ik in Antwerpen een rechtstreekse trein naar Geraardsbergen kan nemen die in Halle stopt, dit enkel door de week.
Maar ik heb een rechtstreekse trein nodig tijdens het weekend.

Weet iemand nog een manier?
Zodat ik eventueel in een veiliger station kan overstappen ?

groetjes Jasmien
Steven

Re: rechtstreekse trein Halle

Bericht door Steven »

in het weekend is er vanuit (en naar) Halle een trein die over Brussel naar Leuven gaat en een tweede naar Schaarbeek, een andere keuze is er gewoonweg niet als je vanuit het noorden komt.
Shrek

Bericht door Shrek »

En wat is er mis met een overstap in Brussel? Het is niet dat je daar aangevallen wordt op het perron hoor.
Blijf gewoon 's nachts uit de wijken rond het station en je loop bijna geen risico :wink:
jasmien1008

Bericht door jasmien1008 »

Shrek schreef:En wat is er mis met een overstap in Brussel? Het is niet dat je daar aangevallen wordt op het perron hoor.
Blijf gewoon 's nachts uit de wijken rond het station en je loop bijna geen risico :wink:
Mijn ouders hebben niet graag dat ik daar alleen rondloop :) zelf heb ik daar geen probleem mee
Shrek

Bericht door Shrek »

jasmien1008 schreef:Mijn ouders hebben niet graag dat ik daar alleen rondloop :) zelf heb ik daar geen probleem mee
Dan hebben je ouders toch wel een verkeerd beeld van die stations hoor. Voor zakkenrollers moet je natuurlijk altijd oppassen, maar die heb je even goed in Antwerpen of Leuven.
Maar voor de rest zijn de stations zelf in Brussel wel veilig hoor :wink:
En als alleen Brussel-zuid volgens hen een probleem is kan je ook nog in centraal of noord overstappen, daar stoppen toch dezelfde treinen :roll:

En als je echt tijd teveel hebt:
Antwerpen-Centraal 05/02/11 10:05 12 IC 710 IC 710 Richting: Kortrijk

Moeskroen 11:35 2

Moeskroen 12:09 IC 1912 IC 1912 Richting: Schaarbeek

Halle 13:29 2
Steve

Bericht door Steve »

Het spijt me zeer, maar dit is echt belachelijk.

Ik zou me nog minder veilig voelen in Halle, waar de perrons grotendeels in een donkere betonkelder liggen...
Trammist

Bericht door Trammist »

Shrek schreef: En als alleen Brussel-zuid volgens hen een probleem is kan je ook nog in centraal of noord overstappen, daar stoppen toch dezelfde treinen :roll:
In Brussel-Noord overstappen in plaats van in Brussel-Zuid omwille van onveiligheid? Da's van de regen in de drup komen. Het Noordstation ligt tussen de hoerenbuurt en de Noordwijk waar 's weekends geen kat moet zijn.
Ik ben al meermaals in Brussel-Zuid geweest in het weekend, en er loopt daar echt wel genoeg volk rond. Er ligt trouwens een Thalys-, ICE- en Eurostarterminal in het Zuidstation. Als het Zuidstation nog niet druk genoeg is stap je over in Centraal, daar loopt méér dan genoeg volk rond (té veel naar mijn goesting), en er loopt vaak NMBS-personeel rond om de treinen te doen vertrekken.

Als je ouders er nog steeds niet gerust op zijn moeten ze je maar brengen met de auto.
groentje

Bericht door groentje »

Bijna alle treinen die in Zuid stoppen, stoppen ook in Noord en Centraal. Als Zuid je echt niet bevalt, lijkt Centraal me de beste optie, inderdaad. Maar noch Brussel-Zuid, noch Brussel-Noord, zijn de Far West, hoor. Zeker Noord is niet echt gezellig om te wachten, maar Zuid is niet onveiliger dan pakweg de Nieuwstraat of de Meir.
NMBS

Bericht door NMBS »

Hahaha, uw ouders toch :lol:
Bxl-Noord, centraal, en zuid zijn even veilig als Antwerpen, Turnhout en Mol. Ik heb er nog nooit problemen gehad, integendeel, goede ervaringen met de allochtone Brusselse jeugd.
Robin

Bericht door Robin »

ik stap het liefst over in Zuid & Centraal, Noord probeer ik te mijden als het kan of toch zeker buiten de drukke uren.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie